![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
De petitie voor de eenheid van België gestart op 10 augustus door een onbekende Luikse huisvrouw telt reeds méér dan 5.000 handtekeningen.
Ga naar onze website en volg de link ! Leve een sterk en verenigd België ! (een unitair België dus). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Labyrinth in actie!
|
|
|
#3 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Waar zie je een unitair België staan? Ik zie daar staan dat het niet mag splitsen, maar unitarisme zie ik daar niet instaan. Hebben er ook Vlamingen getekend? Ik heb even de ondertekenaars bekeken en ik vond er niet echt direct 1.
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Zoals Vic Anciaux gisteren zei: "In deze crisis zijn er alleen nog maar Belgisch-gezinden en separatisten."
En geloof me vrij dat als die Belgisch-gezinden moeten kiezen tussen unitarisme of separatisme, ze massaal voor het unitarisme zullen kiezen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 augustus 2007 om 00:25. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
5000? Aangezien er 4.000.000 Walen zijn moeten er dus nog exact 3.995.000 bij eh.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 26 augustus 2007 om 00:29. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Franstaligen willen helemaal geen unitarisme maar maar enkel de Vlaamse miljarden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 augustus 2007 om 00:29. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1 manier om de zaken te bekijken, natuurlijk.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ik pleit ervoor dat er gauw een standbeeld van Hans1 in plopsaland komt Noorman |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veel succes met je peiling, maar ik denk niet dat het iets gaat verhelpen aan de splitsing
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Kan je geen linkje geven? Ik herinner mij dat je hier ooit een link hebt gepost naar een BUB-petitie, en dat ik toen ik een dagje later de reacties ging lezen bijna in men broek deed van het lachen.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister
|
Er hebben bijna enkel Franstaligen getekend
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2007 om 07:10. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooi,nu maar afwachten dat de no politiekers van Wallonië dit begrepen hebben in het belang van België,maar ik vrees dat zij ook liever BelgIê laten barsten
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Mensen zoals Hans1 halen wsl elke weifelende Vlaming over om voor een splitising te kiezen...
Eergisteren op Terzake werd de mening over de crisis gevraagd aan de hoofdredacteurs van de Franstalige kranten... Slechts één kon in het Nederlands antwoorden... en dan nog in gebrekkig Nederlands... Tja... Laatst gewijzigd door Chipie : 26 augustus 2007 om 07:53. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij zo'n petitie zouden twee apothekersweegschalen moeten staan. Eentje voor de Walen en eentje voor de Vlamingen. Met langs weeszijden de voor- en nadelen van het al dan niet samenblijven dan wel te splitsen.
Dan pas kan men eerlijk oordelen over het belang van de eenheid voor de beide landsdelen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2007 om 08:16. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, die werd op dat ogenblik gewipt uit het bub-speeltuintje.
|