![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe origineel.
Ze nodigen de voorzitters van sommige partijen uit voor een gesprek. Suggestie voor de heren en dames joernalisten: waarom nodigen die heerschappen het Weverke (nva) en Dedekker (LDD) niet uit? Mogen die misschien geen bijdrage leveren tot een twee derde meerderheid? Ze moeten de vraag niet stellen over het blok, want het antwoord is al gekend. Dit wil niet zeggen dat vlaams-nationalisten die niet tot het blok behoren, niet rekenen op die stemmen (zoals hun stemmen in de kommissie binnenlandse zakken in dank aanvaard zijn). Maar zelfs Meingein-180° , waarom wordt die niet uitgenodigd? Hem kan toch de vraag gesteld worden wat ie nu werkelijk wil, en hoe ie de verdere toekomst ziet? Willen de heren joernalisten ook eens vragen aan die heerschappen hoe zij weten wat zij moeten doen, aangezien zij begonnen zijn vooraleer le roi hen iets gevraagd heeft. Zou le roi het met zijn gsm gebeld hebben vanuit Gras? Maar waarom dan nog tijd verspillen met op de koffie te gaan. Niets beters te doen in 't weekend?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Heb ik dat goed gezien dat Dua daar ook binnenwandelde? Welke inzichten zou die in godsnaam kunnen bijbrengen.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 november 2007 om 23:13. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Even terzijde : ik vraag mij nog altijd af wat Didier Reynders destijds als informateur (remember ?) qua nuttigs heeft uitgespookt.
Ik zou diens informatieverslag (dat aanleiding gaf tot het aanstellen van een formateur) wel eens willen lezen. Of was het ook maar een soortement opgelegde show, zoals die van Van Rompuy en Dedecker ? |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is daar wel iets over gezegd maar het kwam neer op wat hij zélf wilde en niet niet wilde.
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En straks in de "Zwevende lach" wordt het weer uitkijken welke ernstige "wijzen" men nu weer gaat gevonden hebben om ons nog maar eens uit te leggen dat we het eigenlijk niet begrijpen. Ze zullen daarbij weer op gouden voorzetten kunnen rekenen van kluchtzangers die in ware "De Vadder en seuteke Cools" stijl "vive le roi" aria's zullen bleiten, af en toe onderbroken om eens goed op de grond te kakken of om in prins flippo stijl "Séparatisme iz viezzzzzz" uit te kotsen. Voor de rest wens ik u een smakelijke zondag Noorman |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2007 om 01:32. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent geen veelschrijver maar �*ls je het doet is het wel de moeite. Bubbelhans en spuitwater Feremans. De gouden voorzetten in de zwevende lach. ![]() Ik kan nu voldaan gaan slapen. ![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker de teevee-joernalisten zullen niet te kritisch worden, want ze hopen allemaal om op de gepaste moment hun bekende gezicht te kunnen uitspelen en een mooi postje te krijgen in een machtspartij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oranje blauw heeft geen 2/3 meerderheidheid voor een staatshervorming, dus moeten ze steun gaan zoeken bij de oppositie en wellicht zullen ze ook willen een linkse Franstalige partij in het bad nemen (PS of Ecolo). Dus is die overlegronde met voorzitters van kamer en senaat begrijpelijk.
Maar wat wel onaanvaardbaar is dat NVA, als deel van oranje blauw niet uitgenodigd is. Ook rechtse oppositiepartijen als LDD en Vlaams Belang zijn niet uitgenodigd. Al wat rechts is en opkomt voor Vlaams zelfbestuur wil het regime in een cordon sanitaire steken. Vlaams Belang en LDD hebben ze er al ingestoken, nu willen de NVA er ook in steken. Daarom dat de regimeknechten zo gefrustreerd zijn dat het kartel blijft standhouden. ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |