![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toch wel een nuttige vraag denk ik. Vele afscheuringen komen er door geweld. Hoeveel rabiate Vlamingen zijn er hier bereid om geweld te gebruiken? Als je geen geweld wil gebruiken, hoeveel ben je dan bereid om te betalen in de onderhandelingen over de afscheiding? Staatsschuld bijvoorbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Geweld moet ten allen tijde vermeden worden! De vlaamse beweging is steeds een voorganger geweest van pacifisme in dit apeland, en dat moeten we zo houden.
Over de staatsschuld: in geval van scheiding zal die uiteraard verdeeld moeten worden. Waarom niet paritair, zoals de senaat of de regering? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En Brussel? Vlaanderen wordt een land met gat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() aaaah, altijd het laatste waar belgiscisten mee afkomen: wat met brussel?
Wie zegt dat vlaanderen een land met een gat wordt? En als het nog zo is, wat is het probleem daarmee? Vlaanderen kan zonder Brussel hoor. Brussel helaas niet zonder vlaanderen. Dat ze de Brusselaars laten kiezen hé: met Vlaanderen of iets anders. Ze mogen kiezen tussen het verstand of het gevoel, tussen welvaart of armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Als geweld moet , dan moet het maar. Filip den Taaie heeft het voorbeeld al gegeven door te stellen : Over mijn lijk,degenen die belgie kapot willen. Maar ja, een deel Vlamingen, dat collaboreert met Wallonie, zullen andere Vlamingen bevechten. Moeten we rekening met houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Noch afscheuring noch geweld zijn nodig. Rust, zelfvertrouwen en gebruik maken van onze democratische meerderheid volstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Wallonië wordt in elk geval een land met een gat in hun begroting.
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je bent duidelijk een optimist. Ik vrees dat het als het effectief zo ver komt niet zo makkelijk zal zijn. Zeker niet als ik kijk naar de heethoofden langs beide kanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zal Vlaanderen bij een onderhandelde scheiding trouwens niet zo veel moeten betalen dat het de eerste generatie misschien niet eens de moeite loont? Als je ziet hoe dat de Franstaligen 'onderhandelen' over B-H-V , dan denk ik dat je over het einde van België niet kan onderhandelen. Trouwens, de overgrote meerderheid wil toch geen splitsing van België (De Standaard).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, als er een einde aan gebreid wordt, zal wallonië wel moeten deftig onderhandelen. Anders zal het inderdaad zijn zoals met BHV: alle serieuze onderhandelingen weigeren? Spijtig, dan doen we het maar eenzijdig. Ik wil daar best wel redelijk in zijn, in bvb de verdeling van de staatsschuld, overheidseigendommen etc. 60-40 mag best voor mij. Als ze natuurlijk weer onredelijk gaan doen, dan gaan we het gewoon weer hard moeten spelen en ze met lege handen achterlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Bange mensen gebruiken geweld. We moeten ons niet bang laten maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat de Belze heersende klasse zo slim is om voor de gemakkelijke weg te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Is ons broek afsteken ook goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Gewoon rustig de democratie zijn werk laten doen en standvastig blijven. Als er al naar geweld wordt gegrepen, dan weet ik maar al te goed wie daarin de eerste zal zijn
Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 12 november 2007 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 12 november 2007 om 15:17. Reden: oepsie doepsie |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 12 november 2007 om 15:17. Reden: oepsie |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() van Brussel maken we de eerste Europese moslim-enclave. De +30% werklozen kunnen we trouwens best missen. Het handvol Vlamingen dat daar nog wenst te wonen kiest daar zelf voor, anders kunnen ze een visum/Vlaamse green card krijgen. Opgeruimd staat netjes.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor onafhankelijkheid van het dorp waar Lantjes woont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |