![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() interessante oproep binnengekregen vandaag in mijne mailbox:
Citaat:
link
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom per trein naar Brussel. Hoe gaan ze die tegenhouden? Gaan ze zich op de sporen leggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Hahaha, ze gaan Brussel eens economisch droogleggen. :')
Edit: wat een huilies op die site zeg; 120.000 franstaligen hebben nog steeds recht op een stem. Ze mogen alleen niet op franstalige lijsten stemmen. Laatst gewijzigd door vercetti : 9 november 2007 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() ik hoop dat dit een "mislukte" grap is ...
Als men geweld wilt uitlokken, zou dat wel de manier zijn ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zou dan toch graag machinist zijn
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() ik hoop dat ze het doen.des te sneller de onafhankelijkheid van vlaanderen.alle beetjes helpen.
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Ik heb het volgende gereageerd via contactez-nous:
Permettez-moi, monsieur, de vous dire q'il y a une petite erreur dans votre texte. Vous dites que: "120 000 Francophones sont maintenant privés de leur droit de vote". Ce n'est pas correcte, ils peuvent encore votez, mais les francophones dans des regions flamands, ne peuvent plus voter pour les partis francophones. C'est normal, ils habitent en Flandre, pourquoi doivent ils voter pour des listes francophones? Les flamands dans la Wallonie, ils ne peuvent pas voter pour des partis flamands non plus. Merci pour votre attention, Ik ben benieuwd welke reactie ik zal krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Het zou veel zeggen over de personen die achter deze website zitten.
Immers is het heel gemakkelijk om te klagen dat ze niet mogen stemmen, terwijl ze dat wel mogen, maar als ze in vlaanderen wonen, is het toch maar normaal dat ze op vlaamse partijen stemmen en niet op waalse. Als ze dat willen doen moeten ze maar in Wallonië gaan wonen. Allee omgekeerd werkt dat toch ook niet zo ![]() ik vraag mij ook af of ik fouten heb geschreven, anders kunnen ze mij daarop gaan pakken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Toch even aanstippen dat ze nog steeds mogen stemmen voor Franstalige partijen, doch enkel voor de politici die verkiezen om in de kieskring Vlaams-Brabant op te komen.
Als Maingain de "rechten" van de franstaligen in H-V toch zo belangrijk vindt, kan hij daar probleemloos zijn kandidatuur stellen. Ik vermoed echter dat hij andere prioriteiten gaat tonen. Laatst gewijzigd door Nyquist : 9 november 2007 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() LA NOUVELLE REVOLUTION BELGE 2008
![]()
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() *sarcasme*... al die Nederlandstalige ambtenaren gaan ze alvast niet tegenhouden de 15de november... die hebben immers allemaal verlof wegens Dag van de Dynastie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alleen die voor de federale overheid werken, de Vlaamse ambtenaren kunnen nog geblokkeerd worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Nope, Vlaamse ambtenaren hebben ook die dag verlof
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nu komt het bij mij op dat de 15de deadline day is bij mij
![]() En waar moet ik zijn ? Juist ja, brussel noord. Da ze hun neuzekes al maar invrijven als ze mij willen tegenhouden dien dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Dat ze het maar doen .
Die denken echt dat vlamingen die in brussel werken hun jobs afpakken. Hellaas vergeten ze wel dat die jobs er zijn dankzij de vlamingen hoofdkantoren van bedrijven , ambtenaren . Maar laat ze doen , ze smijten hun eigen ruiten in , nog 10 keer magain met zijn arogantie op tv en nog een actie als de deze of twee en je gaat nog hard moeten zoeken naar een nederlandstalige die belgie nog wil behouden |
![]() |
![]() |