Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wanneer DENK Je dat België zal barsten?
Voor 2010 18 32,14%
2010-2015 15 26,79%
2016-2020 4 7,14%
2021-2030 2 3,57%
Na 2030 6 10,71%
Nooit 11 19,64%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 18 november 2007, 18:52   #1
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard Wanneer gaat België barsten?

Het is niet mijn bedoeling om met dit topic een discussie te starten over of het al dan niet goed is dat België zal splitsen.

Het is ook niet mijn bedoeling om met deze enquête een beeld te krijgen van wat er leeft in de populatie.

Wat wel mijn bedoeling is, is uitzoeken wat er leeft op dit forum, hoe mensen op dit forum nadenken over het einde van België. Wat hun analyse is van hoe lang het zal duren voor de natuurlijke krachten die België uit elkaar drijven er voor zorgen dat het land in twee splitst.

Mijn vraag is dus gewoon: "Wanneer denk je dat België gaat barsten."
Dat staat los van de vraag of je dat al dan niet wil. Je kan hopen dat België eeuwig zal bestaan maar denken dat het volgende week zal barsten. Of je kan hopen dat België zo snel mogelijk zal barsten maar denken dat je het einde niet meer zal meemaken.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 18:56   #2
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zelf denk in de periode 2010-2015. Ik wou dat het vroeger was, maar volgens mij zal het het régime wel lukken om de huidige crisis te overleven. De crisis na de verkiezingen van 2009 zal volgens mij echter wél het einde van het land betekenen.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 18:57   #3
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het zou ook leuk zijn als je bij het stemmen even aangeeft waarom je dat denkt.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 19:07   #4
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ik denk dat Bart stevig genoeg in zijn schoenen staat, met behulp van zijn compagnon, om niet toe te geven aan de druk en de onzinnige eisen van de franstaligen af te wijzen.

Als de franstaligen niet bijdraaien komt er gewoon géén regering meer. En nieuwe verkiezingen kan niet wegens BHV nog niet gesplitst.

Als ik Bart was, zou ik zeggen :"géén formatiegesprekken meer zolang jullie die vertragingsprocedure laten lopen. Ik heb tijd."

.
Eddy B is offline  
Oud 18 november 2007, 19:09   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het federale niveau zal steeds meer overbodig worden, doordat de regio's steeds meer macht krijgen. Het zal ook steeds moeilijker worden om een federale regering te vormen. Ik voorzie dan ook voor 2015 dat Belgische onding zal ophouden te bestaan. Mensen zien trouwens ook dat er veel beter bestuur is in de regio's dan op federaal niveau. Echter een groot deel van diegenen die geen politiek volgen, moet dit nog beseffen. Daarom zal de onafhankelijkheid niet voor 2010 zijn.

Eens Vlaanderen en Wallonië apart zullen zijn, zal er zeker in Vlaanderen op socio-economisch vlak een veel hardere, rechtsere koers gevaren worden. Mensen zullen dat ook eens ondervinden. De kans om dan een nationaal solidaristische beweging op te richten.

In Wallonië stopt de geldstroom en ook hier zullen volksnationale groepen veel meer zuurstof krijgen dan nu, waar de regimepolitici nu de stemmen afkopen van de Waalse bevolking met Vlaams geld via allerlei foefelarij, dienstbetoon, vriendjespolitiek enzomeer....

Eens Vlaanderen en Wallonië en later ook Holland eindelijk een Nieuwe Orde, een nationaal solidaristisch bestuur hebben, dan staat niets de ultieme hereniging van de Nederlanden in de weg onder nationaal solidaristische vlag. Ook geen garantie dat dit Dietse Rijk op internationaal vlak geen schotelvod of schoothondje zal zijn, maar een grootmacht.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 18 november 2007, 19:12   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Tussen nu en de echte onafhankelijkheid moeten we streven richting confederalisme, waardoor de regio's veel meer macht krijgen en het bestuur hierdoor verbeterd. Mensen moeten tastbare bewijzen kunnen zien dat meer Vlaanderen beter is, dan volgt een splitsing vanzelf.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 18 november 2007, 19:17   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Rond 2015 schat ik.
Savatage is offline  
Oud 18 november 2007, 19:26   #8
armando
Schepen

Standaard

Ik hoop zo vlug mogelijk maar mijn instinct zegt nooit.
armando is offline  
Oud 18 november 2007, 19:29   #9
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik hoop zo vlug mogelijk maar mijn instinct zegt nooit.
Ik denk dat ge er door uw instinct in stinkt

.
Eddy B is offline  
Oud 18 november 2007, 19:52   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit waren de laatste federale verkiezingen.
Ze zullen nog proberen een regering op poten te krijgen maar van regeren zal niks meer in huis komen. Eender welke regering het wordt.
Er zullen nog heel wat lijken uit de kast vallen, met als gevolg een lege staatskas en steeds zwaardere belastingen. Het zal armoe troef worden voor veel mensen die het nu al moeilijk hebben om rond te komen. Er zullen nog meer bedrijven naar het buitenland trekken met als gevolg meer werkloosheid. De staking zullen elkaar in steeds sneller tempo opvolgen. Er zal op een bepaald ogenblik geen dag meer voorbijgaan of er wordt betoogd in Brussel.

Ze zullen er een eind aan breien inplaats van nog nieuwe verkiezingen te organiseren. Verkiezingen die hoe dan ook onmogelijk omdat zijn omdat we met een ongrondwettelijke kieskring zitten.
De beslissing om het land te splitsen zal nog voor 2010 vallen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 november 2007 om 19:53.
Knuppel is offline  
Oud 18 november 2007, 19:56   #11
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het federale niveau zal steeds meer overbodig worden, doordat de regio's steeds meer macht krijgen. Het zal ook steeds moeilijker worden om een federale regering te vormen. Ik voorzie dan ook voor 2015 dat Belgische onding zal ophouden te bestaan. Mensen zien trouwens ook dat er veel beter bestuur is in de regio's dan op federaal niveau. Echter een groot deel van diegenen die geen politiek volgen, moet dit nog beseffen. Daarom zal de onafhankelijkheid niet voor 2010 zijn.
Je zegt hier heel intelligente dingen, Max.
Ik neem dit stukje er tussen uit omdat ik er nog iets aan wil toevoegen.

Net omdat de regio's meer macht krijgen (en al veel macht hebben!) drijven Vlaanderen en Wallonië verder en verder uit elkaar. Elke beslissing die in één van de deelstaten genomen wordt, zorgt voor een verschil tussen de twee deelstaten, zorgt voor een verder uit elkaar drijven van de twee deelstaten. Daardoor hebben we minder en minder gemeenschappelijk. Daardoor wordt ook wat er leeft bij de bevolking verschillend en krijgen we twee totaal verschillende publieke opinies. In die context wordt het steeds maar moeilijk om nog samen "één politiek project" te voeren.

Daarom noem ik het ontbindingsproces van België een "natuurlijk proces" van middelpuntsvliedenden krachten. De scheiding komt er sowieso, daar kunnen we niets meer aan doen, of we dat nu zouden willen of niet. Alles wat er nu gebeurd kan het proces enkel remmen of bespoedingen.
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 19:57   #12
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nooit De Waal

Hoe kan iemand zo naïef zijn.
Geen enkel land blijft voor eeuwig bestaan
lomeanor is offline  
Oud 18 november 2007, 20:01   #13
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Beetje moeilijk, hangt er volgens mij vanaf wanneer er terug verkiezingen zijn. Ik verwacht wanneer die er komen dezelfde soap, waarschijnlijk erger, als nu.

Ik denk rond 2010.
Ovidius is offline  
Oud 18 november 2007, 21:37   #14
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

deze keer slaan ze er zich wel nog door denk ik.
Indien ze het boeltje willen redden zou men toch beter de optie confederatie eens bekijken volgens mij, of het zal voor 2010-2015 zijn

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 18 november 2007, 23:07   #15
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

90% kans voor 2010, die andere 10% zit in de groep 2015-2020.
Hashiwokakero is offline  
Oud 18 november 2007, 23:09   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik vind "barsten" nogal een eenzijdige idee... het kan evenzeer zijn dat we opgaan in nog meer Europa en dan bestaat er uiteindelijk ook nog maar weinig België (en Vlaanderen, Brussel of Wallonië). Ik prefereer dus liever een ietwat meer neutrale vraag en op die vraag kan ik antwoorden dat 2030 m.i. te vroeg is en nooit onmogelijk is.
Kim is offline  
Oud 18 november 2007, 23:12   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

zijn er geen sites waar ge effectief geld kunt inzetten?
born2bewild is offline  
Oud 18 november 2007, 23:15   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Dit blijft een ridiculeuze vraag, er blijft veel ruimte over wat discussie betreft binnen de vraag van "wat na ..." om het stante pede mogelijk te maken.

Het dinges heeft nog wel even.
Oud 18 november 2007, 23:18   #19
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
zijn er geen sites waar ge effectief geld kunt inzetten?
Ja!! Ik ga grove pakken geld winnen met mijn talent!
Hashiwokakero is offline  
Oud 18 november 2007, 23:21   #20
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ook na de volgende verkiezingen: dan zullen de verschillen nog duidelijker worden. In ieder geval de eerste stap is gezet, ze zullen nu onder veel druk en wegens niet voldoende voorbereidingen ( waren ook niet van plan om echt te spliten) nog tot een ersatz regering komen, maar nadien is het amen en uit!!
omaplop is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be