Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 10:05   #1
sn00py
Banneling

Standaard ingangs-examen voor Europa?

Ik begin stilaan te kotsen van allochtonen-geweld waaraan niets gedaan wordt. Meestal zijn het "jongeren", maar de ouders zelf reageren ook niet. Goedmenende buurtwerkers staan met hun rug tegen de muur.

Daarom het volgende voorstel: wie zich in een Europees land wil vestigen moet een ingangsexamen afleggen. Daaruit moet blijken dat:

- persoon in kwestie de taal (tenminste een beetje) beheerst.
- persoon in kwestie de hier geldende normen kent en ze wil toepassen. Bijvoorbeeld, opvoedkundig: "uwe kleine mag geen auto's in brand steken. Ook niet als er een crimineel gedood is door een agent."

Indien de personen niet slagen/voldoen: TERUG. Dit examen moet niet afgenomen worden bij nieuwkomers alleen, maar ook bij diegenen die hier al wonen en die (of wiens kinderen) zware problemen veroorzaken!!!

Deze wet moet Europees zijn. Het Fort Europa moet zijn muren versterken!
Er zijn er teveel die onze samenleving overhoop willen gooien. Europa moet durven zeggen: "Als het daarvoor is dat ge komt, keer dan maar weer!".
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 10:50   #2
neetro
Burger

neetro's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof dat canada op deze manier werkt.
Goed voor personen die het best ok hebben in hun land is dat geen probleem, ik ga hier in ons apenlandje niet blijven en als ik beslis te verhuizen dan zal ik de nodige informatie opzoeken over mijn toekomstige thuis, daar ga ik dan ook voor de rest van mijn leven leven.

Maar zet jezelf nu ff in de schoenen van een vluchteling.

Nemen we het verhaal van Ilot, Ilot is een Congolees die actief is in oost-congo (conflictgebied). Hij werkt met ex-militairen die helemaal gebrainwashed zijn en terug een normaal leven wensen binnen de maatschappij. Zijn organisatie is actief in het reïntegreren van deze personen (ZONDER GEVANGENIS ).
Ilot was van 1-11aug te gast hier in belgie, waar ik hem ook heb leren kennen. Toen hij terugkeerde naar Congo was het conflict danig sterk terug aangewakkerd en tot op vandaag is Ilot nog steeds op de vlucht voor zijn leven.

Als zo'n persoon in een land als belgië komt aankloppen, hoe kan je dan weigeren deze hier te vestigen, als je weet dat als hij terug naar Congo keert hij binnen de week gevonden & vermoord zal worden?
En hoe kan hij in godsnaam onze taal, cultuur leren als hij de hele tijd op de vlucht is.
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being.
Butler Shaffer
neetro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:01   #3
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neetro Bekijk bericht
Goed voor personen die het best ok hebben in hun land is dat geen probleem, ik ga hier in ons apenlandje niet blijven en als ik beslis te verhuizen dan zal ik de nodige informatie opzoeken over mijn toekomstige thuis, daar ga ik dan ook voor de rest van mijn leven leven.

Nemen we het verhaal van Ilot, Ilot is een Congolees die actief is in oost-congo (conflictgebied). Hij werkt met ex-militairen die helemaal gebrainwashed zijn en terug een normaal leven wensen binnen de maatschappij. Zijn organisatie is actief in het reïntegreren van deze personen (ZONDER GEVANGENIS ).
Ilot was van 1-11aug te gast hier in belgie, waar ik hem ook heb leren kennen. Toen hij terugkeerde naar Congo was het conflict danig sterk terug aangewakkerd en tot op vandaag is Ilot nog steeds op de vlucht voor zijn leven.

Als zo'n persoon in een land als belgië komt aankloppen, hoe kan je dan weigeren deze hier te vestigen, als je weet dat als hij terug naar Congo keert hij binnen de week gevonden & vermoord zal worden?
En hoe kan hij in godsnaam onze taal, cultuur leren als hij de hele tijd op de vlucht is.
Je hebt gelijk, laten we al de Congolezen die gevaar lopen, hier een veilige thuishaven bieden. Ook de Sjiieten uit Irak, mogen naar hier komen. Laat de Tsjetsjenen en Ingoesjen hier ook maar komen. En de menen uit Darfoer. Welkom, zet u en doe alsof u thuis bent! En de Inuit, want het gaat een ongemeen strenge winter worden. Hebben we nog een beetje plaats? Allé hup, alle chinezen, want China respecteert de mensenrechten niet.
Oud 22 oktober 2007, 11:10   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

[quote=sn00py;3014494]En de Inuit, want het gaat een ongemeen strenge winter worden.[quote]

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:54   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toch blijft het een redenering die geen steek houdt!
Er moet door de internationale gemeenschap ingegrepen worden om de toestand in Congo te veranderen! Plaatselijke dictators en massamoordenaars moeten afgeschoten worden - niet meer en niet minder! Tot Ilot en zovele anderen in hun eigen land in veiligheid verder kunnen leven. Al de slachtoffers van "landen in oorlog" hier opvangen is onbegonnen werk, vooral als de meerderheid hier dan voor hun verder leven wil blijven plakken ook nadat de problemen zijn opgelost.

Nog een klein detail: hoeveel vreemdelingen en ex- lopen er hier rond die zijn moeten vluchten voor hun leven? 5% van het totaal?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:27   #6
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik begin stilaan te kotsen van allochtonen-geweld waaraan niets gedaan wordt. Meestal zijn het "jongeren", maar de ouders zelf reageren ook niet. Goedmenende buurtwerkers staan met hun rug tegen de muur.

Daarom het volgende voorstel: wie zich in een Europees land wil vestigen moet een ingangsexamen afleggen. Daaruit moet blijken dat:

- persoon in kwestie de taal (tenminste een beetje) beheerst.
- persoon in kwestie de hier geldende normen kent en ze wil toepassen. Bijvoorbeeld, opvoedkundig: "uwe kleine mag geen auto's in brand steken. Ook niet als er een crimineel gedood is door een agent."

Indien de personen niet slagen/voldoen: TERUG. Dit examen moet niet afgenomen worden bij nieuwkomers alleen, maar ook bij diegenen die hier al wonen en die (of wiens kinderen) zware problemen veroorzaken!!!

Deze wet moet Europees zijn. Het Fort Europa moet zijn muren versterken!
Er zijn er teveel die onze samenleving overhoop willen gooien. Europa moet durven zeggen: "Als het daarvoor is dat ge komt, keer dan maar weer!".
Lijkt praktisch gezien niet haalbaar. Elke test zou cultureel gekleurd zijn, dus kan een pas aangekomen vluchteling uit een ander cultuurgebied zoiets nooit volledig begrijpen en oplossen. Nuttiger en haalbaarder zou zijn om na verloop van enige tijd de integratiegraad van een (eventuele) nieuwe Belg te meten.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:30   #7
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Ik vul mijn vragenlijst in naar Europese normen, sticht een paar brandjes, verkracht een paar lekkere wijfen, en dan moet ik die vragenlijst opnieuw invullen en vul ik die weer in naar Europese normen. Gevolg, ik mag blijven!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:36   #8
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, laten we al de Congolezen die gevaar lopen, hier een veilige thuishaven bieden. Ook de Sjiieten uit Irak, mogen naar hier komen. Laat de Tsjetsjenen en Ingoesjen hier ook maar komen. En de menen uit Darfoer. Welkom, zet u en doe alsof u thuis bent! En de Inuit, want het gaat een ongemeen strenge winter worden. Hebben we nog een beetje plaats? Allé hup, alle chinezen, want China respecteert de mensenrechten niet.
U maakt er een beetje een grap van, maar het is toch etisch gezien onmogelijk om zomaar mensen op hun vliegtuig naar een zekere dood te zetten of heeft u daar niet zoveel moeite mee?

Enkele sporen die kunnen gevolgd worden om de migratieoverlast tegen te gaan.

1. Diplomatieke inspanningen en humanitaire acties organiseren in de landen van herkomst waar de veiligheid van burgers in gevaar is.
2. Handelsakkoorden en ontwikkelingshulp bevorderen met de herkomstlanden waar het regime stabiel is, maar de mensen vertrekken om economische redenen.
3. Verhoogde controles aan de grenzen van Europa om ongecontroleerde economische migratie tegen te gaan.
4. Integratie-bevorderende maatregelen voor de politieke vluchtelingen (waarbinnen bovengenoemde test kan kaderen als hulpmiddel)
Oud 23 oktober 2007, 11:47   #9
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik vul mijn vragenlijst in naar Europese normen, sticht een paar brandjes, verkracht een paar lekkere wijfen, en dan moet ik die vragenlijst opnieuw invullen en vul ik die weer in naar Europese normen. Gevolg, ik mag blijven!!!
Ik wou alleen aantonen dat je via zo'n test niet kan aantonen of iemand zou mogen blijven of niet, het kan wel een belangrijke graadmeter zijn om te zien hoe ons integratiebeleid werkt. Als het naar behoren werkt zou de nieuwe Belg steeds beter moeten scoren op deze Belgische (Vlaamse) test. Dat was dus mijn punt.

Als je het echt over het verplichten van bepaalde dingen wilt hebben stel ik een taalcursus Nederlands, aangevuld met een soort burgerschapscursus voor (hoe werkt ons politiek systeem, openbare voorzieningen, wat zijn onze sociale conventies, etc).

Als iemand dan voor deze faalt of niet opdaagt dan vallen eerst enkele privileges weg (stemrecht, eventuele uitkeringen, etc.) Bij verdere weigering tot medewerking is duidelijk dat de persoon niet geïnteresseerd is om deel uit te maken van onze samenleving en wordt hij uitgewezen.

Niet te soft, niet te streng vind ik. En ik heb het nota bene enkel over politieke asielzoekers.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 23 oktober 2007 om 11:47.
Oud 23 oktober 2007, 20:26   #10
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Ik ben radicaal tegen snoopy's voorstel (alsof we dat nog niet wisten).

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:45   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik ben radicaal tegen snoopy's voorstel (alsof we dat nog niet wisten).
Waarom eigenlijk ??? Omdat het van SnOOpy komt ???Kinderachtig dan hoor

Het is een goed plan ... Wie wil migreren moet dat doen omdat de intresse voor dat land en de cultuur er is , en niet voor andere redenen ...
Politieke vluchtelingen kunnen op hun eigen continent opgevangen worden ook , als ze de centen hebben om naar hier te geraken , dan kunnen ze ergens anders een huis kopen of huren ook ...
Economische vluchtelingen van't zelfde ... Die moeten ook op hun eigen continent iet zoeken , of de economie in hun eigen land aanpakken ...

Canada heeft er een goed systeem voor , en wat is daar mis mee ? Als iemand in een land binnenkomt en de taal en cultuur al kent en gebruikt , dan is integratie al niet echt een probleem meer ...
Gaat u in een ander land wonen zonder er iets van te weten ? (behalve dan dat er hopen geld ligt te wachten)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 23 oktober 2007 om 20:46.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 21:29   #12
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Geen Tsjetsjenen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 22:15   #13
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, fuck, daar had ik niet aan gedacht. OK dan:
brandstichters en verkrachters krijgen onverwijld 70000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000 zweepslagen.
Oud 24 oktober 2007, 08:49   #14
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou het goed zijn eventjes aan een forumulier op Europees niveau, want dit Belgisch formulier is niet meer up-to-date...

Oud 24 oktober 2007, 08:53   #15
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Misschien zou het goed zijn eventjes aan een forumulier op Europees niveau, want dit Belgisch formulier is niet meer up-to-date...

Oud 25 oktober 2007, 18:05   #16
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht

Flauwe, kille vorm van humor. Vertel deze mop maar eens tegen een Afgaans professor die ik heb leren kennen die 2 dochters heeft verloren op vlucht voor de extremisten in zijn land.
Oud 25 oktober 2007, 18:12   #17
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Flauwe, kille vorm van humor. Vertel deze mop maar eens tegen een Afgaans professor die ik heb leren kennen die 2 dochters heeft verloren op vlucht voor de extremisten in zijn land.
Geen gevoel voor humor, wie hier niet van houdt ligt voor mij al in de vergeetput.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 15:27   #18
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Geen gevoel voor humor, wie hier niet van houdt ligt voor mij al in de vergeetput.
Iemand die uw gevoel voor humor niet deelt heeft dus ineens helemaal géén gevoel voor humor? Dat is een sterk onderbouwde mening, baseballpolitieker!

Pas op, ik ben hier niet de linkse fundi die vindt dat je voor deze grappen zou moeten vervolgd worden ofzo, ik moet er gewoon niet om lachen, c'est tout.

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 29 oktober 2007 om 15:28.
Oud 29 oktober 2007, 18:51   #19
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen ze niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 23:20   #20
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

beledigend voor wie wel terecht asiel vraagt of zich hier vestigt en wel moeite doet er wat van te maken.
Gelukkig hangt de humor in mijn leven niet van dit soort flauwiteiten af.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be