Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 21:32   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard "Amerika censureert alle communicatie over Pakistan", ook in het buitenland

Daarnet effe om koffie gegaan bij de Pakistaan om de hoek. De arme man was helemaal overstuur en begon een hallucinant verhaal af te steken over de censuur die volop op de gebeurtenissen in zijn thuisland wordt gelegd.

Eerst legde hij uit dat de door hem zo gehate dictator Musharaff eerst alle binnenlandse media aan banden legde. Ik zei dat ik dat al wist.

Dan begon hij over het feit dat nu ook de Pakistaanse diaspora, die meer dan 15 miljoen mensen telt, gepest wordt. Pakistaanse satelliet-zenders zijn volgens hem door de Amerikanen uit de ether gehaald.
Onze vriend heeft heel de dag zitten rondbellen naar de vele Pakistaanse vrienden die hij in Europa heeft. En zij ervaren allemaal hetzelfde.

Alsof dat niet genoeg was, worden ook systematisch weblogs en kritische websites aangevallen en gehacked.

Niemand heeft dus een zicht op wat er in het land gebeurt. Bovendien zijn alle politici die tegen dictator Musharaff zijn, opgesloten.

Volgens mijn Pakistaanse buurtwinkeluitbater zitten de Amerikanen achter dit alles. Zij zijn machtig en willen per sé hun dictator in het zadel houden.

Hij besloot dat er twee opties zijn: "ofwel wordt Musharaff vermoord in een aanslag, ofwel barst er een spontane volksopstand uit die hem lyncht."

Volgens de vriendelijke man moeten we van Benazir Bhutto niks verwachten, want zij spant samen met de dictator.

Interessant om deze allochtoon te horen spreken over zijn land en hoe hij de toestand percipieert. Ik zal morgen eens bij zijn concurrent een pak koffie gaan halen, om een andere versie te horen. Er leven hier namelijk 32 Pakistanen in een straal van 500 meter. Genoeg veldwerkmateriaal dus.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:03   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Volgens mij gaat ge teveel koffie hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:08   #3
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ver van mijn bed show. Veel plezier met je veldwerk en het daaruit volgende materiaal.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:09   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Thuis gaat het moeilijker:
http://www.nytimes.com/2007/11/18/wa...hp&oref=slogin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New York Times

November 18, 2007
U.S. Secretly Aids Pakistan in Guarding Nuclear Arms
By DAVID E. SANGER and WILLIAM J. BROAD
WASHINGTON, Nov. 17 — Over the past six years, the Bush administration has spent almost $100 million on a highly classified program to help Gen. Pervez Musharraf, Pakistan’s president, secure his country’s nuclear weapons
Maar de Federation of American Sientists FAS is er niet zo gerust in:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Google
"U.S. Appears to be Losing Track of Pakistan's Nuclear Program" and "U.S. Now Believes Pakistan to use Khushab Plutonium in Bomb Program" By Mark Hibbs July ...
http://www.fas.org/nuke/guide/pakistan/nuke/index.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2007 om 22:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:11   #5
born2bewild
Banneling

Standaard

WA?
Censuur mag dat ook al niet meer of wa

£%$"£^"$^("@@@

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 november 2007 om 22:13.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:17   #6
filosoof
Banneling

Standaard

B2BW,
Eerst je huiswerk af, dan pas aan de PC!!
Oud 18 november 2007, 22:32   #7
Babylonia
Parlementslid

Standaard

zet een artikel op INdymedia!!!
niks ver van mijn bed!!
doe een oproep dat iedreen die iets weet dat op indymedia zet
ik zal ook es horen 'om de hoek'!
Mijn vrienden zijn van Bangladesh en die hebben veeeel last met de diktator van Pakistan
Zal hun verhaal eens posten hier.
bedankt voor het te melden!
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:02   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar ik koop koffie uit liefdadigheid. En om rechtstreeks zicht te krijgen op de smeerlapperij van de CIA. De pakis van de nachtwinkels zijn daar het perfecte netwerk voor!

Gouden intelligence informatie voor een simpel pakske koffie. De CIA kan hier nog iets leren.
Oud 18 november 2007, 23:08   #9
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Daarnet effe om koffie gegaan bij de Pakistaan om de hoek. De arme man was helemaal overstuur en begon een hallucinant verhaal af te steken over de censuur die volop op de gebeurtenissen in zijn thuisland wordt gelegd.

Eerst legde hij uit dat de door hem zo gehate dictator Musharaff eerst alle binnenlandse media aan banden legde. Ik zei dat ik dat al wist.

Dan begon hij over het feit dat nu ook de Pakistaanse diaspora, die meer dan 15 miljoen mensen telt, gepest wordt. Pakistaanse satelliet-zenders zijn volgens hem door de Amerikanen uit de ether gehaald.
Onze vriend heeft heel de dag zitten rondbellen naar de vele Pakistaanse vrienden die hij in Europa heeft. En zij ervaren allemaal hetzelfde.

Alsof dat niet genoeg was, worden ook systematisch weblogs en kritische websites aangevallen en gehacked.

Niemand heeft dus een zicht op wat er in het land gebeurt. Bovendien zijn alle politici die tegen dictator Musharaff zijn, opgesloten.

Volgens mijn Pakistaanse buurtwinkeluitbater zitten de Amerikanen achter dit alles. Zij zijn machtig en willen per sé hun dictator in het zadel houden.

Hij besloot dat er twee opties zijn: "ofwel wordt Musharaff vermoord in een aanslag, ofwel barst er een spontane volksopstand uit die hem lyncht."

Volgens de vriendelijke man moeten we van Benazir Bhutto niks verwachten, want zij spant samen met de dictator.

Interessant om deze allochtoon te horen spreken over zijn land en hoe hij de toestand percipieert. Ik zal morgen eens bij zijn concurrent een pak koffie gaan halen, om een andere versie te horen. Er leven hier namelijk 32 Pakistanen in een straal van 500 meter. Genoeg veldwerkmateriaal dus.
32 Pakistanen teveel in uw buurt . Als die nu allemaal, samen met hun vrienden , van overal uit europa, die stoute Musharaf eens gingen bevechten, dan zou het ginder mischien beteren?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:10   #10
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik koop koffie uit liefdadigheid. En om rechtstreeks zicht te krijgen op de smeerlapperij van de CIA. De pakis van de nachtwinkels zijn daar het perfecte netwerk voor!

Gouden intelligence informatie voor een simpel pakske koffie. De CIA kan hier nog iets leren.
koop wat opium van die mannen voor de verandering Dan kunnen ze met dat geld wapens kopen om Muscharaf te bekampen!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 01:02   #11
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
koop wat opium van die mannen voor de verandering Dan kunnen ze met dat geld wapens kopen om Muscharaf te bekampen!
Die mannen mogen van hun religie geen drugs pakken. En het is alleszins niet Muscharaf. Maar goed.

Het blijft toch interessant om rechtstreeks te horen van iemand die het kan weten dat de Pakistaanse satelliettelevisiekanalen zijn afgesloten. Wie daar nu net achter zit is irrelevant. De perceptie leeft dat het de Amerikanen zijn, die de staatsgreep van hun dictator uiteraard volop steunen.
Oud 19 november 2007, 15:02   #12
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom CIA? Veel voor de hand liggender is de ISI, Pakistan's Inter-Services Intelligence. Daarbij vergeleken is de CIA een braaf groepje.
Vraag maar eens aan je Pakistaanse koffieman naar de ISI.
Citaat:
The directorate's importance derives from the fact that the agency is charged with managing covert operations outside of Pakistan.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 18:58   #13
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Waarom CIA? Veel voor de hand liggender is de ISI, Pakistan's Inter-Services Intelligence.
Je zegt dat alsof de 2 niets met elkaar te maken zouden hebben?

Citaat:
Daarbij vergeleken is de CIA een braaf groepje.
We zullen dit maar met een flinke korrel zout nemen zeker
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:05   #14
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft toch interessant om rechtstreeks te horen van iemand die het kan weten dat de Pakistaanse satelliettelevisiekanalen zijn afgesloten. Wie daar nu net achter zit is irrelevant. De perceptie leeft dat het de Amerikanen zijn, die de staatsgreep van hun dictator uiteraard volop steunen.
Dus wie daar achter zit doet er niet toe, maar dat het de Amerikanen zijn (als je bepaalde moslims moet geloven zaten die ook al achter de Big Bang, de uitroeiing van de dinosauriërs, de invallen van de Mongolen, de kruistochten en de verdwijning van de landbrug tussen Siberië en Alaska) volgens Ali Khan uit de nachtwinkel om het hoekje, dat doet er toe, al is het maar perceptie.

Gut gut gut, wat ben jij een rare snuiter!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:06   #15
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom CIA? Veel voor de hand liggender is de ISI, Pakistan's Inter-Services Intelligence. Daarbij vergeleken is de CIA een braaf groepje.
Ik denk niet dat C2C geïnteresseerd is in die perceptie van jou!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:36   #16
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dus wie daar achter zit doet er niet toe, maar dat het de Amerikanen zijn (als je bepaalde moslims moet geloven zaten die ook al achter de Big Bang, de uitroeiing van de dinosauriërs, de invallen van de Mongolen, de kruistochten en de verdwijning van de landbrug tussen Siberië en Alaska) volgens Ali Khan uit de nachtwinkel om het hoekje, dat doet er toe, al is het maar perceptie.

Gut gut gut, wat ben jij een rare snuiter!

Allez, allez, nu niet te diep zakken hé. Er is een verschil tussen perceptie en "objectieve" werkelijkheid. Beide realiteiten zijn zeer belangrijk. En ze kunnen apart geanalyseerd worden.

Hier bespraken we ondermeer de perceptie van Pakistanen over de rol van buitenlandse inmenging in de situatie in hun land.
Oud 21 november 2007, 21:25   #17
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Amai, dat gaan slapeloze nachten worden met al die koffie... Tijd genoeg voor veldwerk.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:55   #18
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik heb al eens iets dergelijks voorgesteld maar werd door de meute weggehoond.
In Afghanisten vechten Nederlandse militairen om de bewoners te beschermen tegen de Taliban en hun vriendjes en sommige geven hun leven ervoor. (en nu aub. eventjes geen lastige vragen over : en hoe zit dat dan met de bescherming van Ayaan Hirsi Ali?)
De boeren daar verbouwen opium want dat is de enige cash-crop (op hasjies na) die lonend is. De regering en de Amerikanen willen hun velden verwoesten. Dus vragen ze bescherming aan de Taliban.
De weg uit deze situatie is heel simpel: laten we de oogst bij de boeren opkopen. Die zijn blij, het (ontwikkelings-)geld komt ter plekke en de Taliban is werkeloos. Er komt minder heroine op de markt, er wordt minder gevochten etc. Iedereen blij.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 21:23   #19
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
zet een artikel op INdymedia!!!
niks ver van mijn bed!!
doe een oproep dat iedreen die iets weet dat op indymedia zet
ik zal ook es horen 'om de hoek'!
Mijn vrienden zijn van Bangladesh en die hebben veeeel last met de diktator van Pakistan
Zal hun verhaal eens posten hier.
bedankt voor het te melden!
Uw vrienden van Bangladesh die problemen hebben met de dictator van Pakistan? Dat zal nogal moeilijk zijn: sinds 1971 zijn Pakistan en Bangladesh twee aparte staten...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 21:27   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De ISI wordt al tientallen jaren onderhouden door de CIA
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be