![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Dit gaat me niet in dank afgenomen worden.
Er wordt door sommige Vlaams-nationalisten gewezen op de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië. Ik ga die niet ontkennen, die zijn immers bewezen door een neutrale instantie ABAFIM en worden op 6,6 miljard euro geraamd. Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden de de Vlaamse staat speelt geen slokkop, dan zouden we gemiddeld 1100€ per jaar minder moeten betalen via de sociale zekerheid en via onze belastingen. We gaan niet de grote moraalridder zitten spelen en woorden mijden als groepsegoïsme, dat is veel te goedkoop naar mijn zin. Persoonlijk vind ik ook dat er wat moet gebeuren aan die transfers want excuseer: dat is best wel veel geld voor niets wezenlijks te zien veranderen. Wat ik niet begrijp is dat men zoveel poeha maakt over die 1100€ terwijl er veel grotere transfers zijn in ons Belgenlandje. En dan bedoel ik niet de transfers binnen Vlaanderen en provinciale verschillen, want helaas tonen die aan dat bv. de werkloosheid in de slechtste delen van Vlaanderen nog altijd lager is dan in de beste delen van Wallonië (al moet ik dat nog eens checken want het gaat om een niet-neutrale bron, met name Doorbraak). Dan bedoel ik de transfers tussen eerlijke belastingbetalers en belastingontduikers. Dirk Van der Maelen becijferde die op 3000€ per man. http://www.dirkvandermaelen.be/index...=277&Itemid=19 Dat is bijna 3 keer zoveel als de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië maar daar hoor je geen kat over. Nochtans kan ik 250€ netto per maand best gebruiken, u ook? Dus mijn grote vraag aan de Vlaams-nationalisten: waarom maken jullie zoveel poeha over die Vlaams-Waalse transfers en horen we nooit iets over iets dat 3 keer erger blijkt te zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Jup dit is een veel grotere prioriteit dan Vlaams/Waals/Brussels. Het is tijd om eens werk te maken van een systeem dat belastingsontduiking nagenoeg onmogelijk maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Tot voor kort was dat onmogelijk met de PS, maar nu heeft MR hen verdrongen als grootste partij. Ik zie dus mogelijkheden om federaal tot een akkoord te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Scherpe post!
Ik vind ook dat het transfer verhaal tussen VL en W moeten worden aangepast. Er zijn vele Walen die eigenlijk liever hebben dat het goed in hun regio ipv te moeten bedelen voor vlaams geld. Maar met PS aan de macht is het nagenoeg onmogelijk. ZOals ik al reed zei, een unitair belgie met VL aan de macht zou dit kunnen oplossen. Het splitsen van Belgie zou het probleem oplossen voor VL maar niet voor W. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eerst geven ze fiscale amnestie en daarna begint men te discuteren over belastingen heffen op spaargelden. Dat is belachelijk, tel maar eens uit hoeveel keer je al belastingen betaald op je spaargelden. Loonlasten verlagen en betere fiscale regelingen zodat ontduiking weinig voordeel oplevert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat de diehard Vlaams-nationalisten dit zullen weglachen. ze betalen mss liever meer geld aan belastingsontduikers, of zijn het zelf?
of wacht, het zal allemaal de schuld zijn van de Belgische overheid omdat er zo'n hoge belastingsdruk is. les excuses sont faits pour s'en servir natuurlijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Vind je het gek dat mensen belasting ontduiken, dat komt door die torenhoge belastingen. Hetgeen we nodig hebben om dat op te lossen is een kleinere, efficiëntere overheid.
Jammer genoeg zijn er weinig politiekers die daar eens echt werk van willen maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb als zelfstandige na een dagtaak van gemiddeld 14 uur anders geen tijd en geen zin meer om nog een beetje in 't zwart bij te klussen.
Wat van jou loon- of steuntrekkende niet gezegd kan worden.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Niemand verplicht u om werknemer te zijn. U had ook kunnen kiezen om zelfstandig te worden als u denkt dat er dan vals gespeeld kan worden zonder meer.
Het zijn de werknemers meestal die zwart geld vragen of als ze ergens iets kopen het in het zwart willen. De zelfstandigen bieden aan wat er gevraagd wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Jij gelooft ook nog in sprookjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als jij een mogelijkheid weet om dit nog te kunnen mag je mij dat altijd komen voordoen. Vadertje staat weet namelijk blijkbaar beter dan mij hoeveel winst ik kan genereren uit de door mij aangekochte grondstoffen die je tegenwoordig echt nergens meer zonder factuur kan aankopen.
Erger vind ik de verhalen van jonge opstartende zelfstandigen die naar potentiele private klanten toe nog geen offerte meer durven opmaken omdat "jef de zwartwerker" of "Musti de beroepsprofiteur" dezelfde job wel even voor de helft van de kostprijs komen uitvoeren zonder facturen dan wel te verstaan. Het zou misschien beter zijn om privépersonen hun uitgaven ook te laten verantwoorden net zoals dat bij ons zelfstandigen gebeurd.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. Laatst gewijzigd door MaaslandLuc : 28 september 2007 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() ik neem aan dat dit een grap is? reynders op financien de laatste weet ik veel hoeveel jaar?? niet echt bevorderlijk geweest voor de strijd tegen de fiscale fraude hoor. of maw mr en waarschijnlijk ook vld, heeft niet liever dat de fiscus zo mank mogelijk draait en er zoveel mogelijk fiscale achterpoortjes zijn, kwestie van hun achterban blij te maken he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
die werken op de belastingen iets meer kan betalen/opleiden zodat ze voldoende gewapend zijn om die belastingontduikers op te sporen? ![]() Mss dat als men ,stel u voor zeg, de belastingen verminderd worden er ook minder ontduiking zou kunnen zijn ? ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |