![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hoor het net op het radionieuws.... in Nijvel heeft een vrouw haar 5 kinderen vermoedellijk met messteken om het leven gebracht en daarna zelfmoord proberen plegen. Ze heeft zelf de hulpdiensten gebeld.
Hoe kan het zover komen dat dit de enige uitweg is? Wat met onze kinderen die dit nieuws horen? Als kinderen zich zelfs bij hun eigen ouders niet meer veilig mogen voelen waar dan wel? Ik vind het jammer voor de vrouw dat haar zelfmoordpoging niet gelukt is, niet uit wroeging, uit medelijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een drama voor de overlevende, dus ook voor de moeder.
In mijn dorp doodde een politieman zijn 3 kinderen, zijn vrouw en zichzelf. De familie wordt daarvoor nog steeds met de nek aangekeken. Dit soort gezinsdrama's lijkt toe te nemen, maar bewijs heb ik hier niet voor. Ik heb te doen met de slachtoffers, maar ook met hun familie en vrienden.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb me altijd al afgevraagd wat mensen drijft tot zo'n (wanhoops-)daden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wellicht nog te vroeg om over de oorzaak te gaan speculeren.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() een pracht van een familiedrama.
zo'n ontdekking moet kunstige foto's kunnen opleveren. jammer idd dat de vrouw in kwestie het overleefd heeft. familiedrama's zijn onze nationale sport van het eigen volk geworden. we mogen daar best cynisch over doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar veel familie is oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frustratie, eender waar allez, mijn gedacht eh
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet er dringend een debat op gang komen om tot bescherming over te gaan van kinderen welke ouders hebben die aan een zware depressie lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moeten nog maar veel echtscheidingen komen hé,de vrouw lost toch alles op ..... duveltje382
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik 2 jaar lang gevochten tegen zelfmoord gedachte. En eigenlijk is het een levensmoeheid. Op deze aardbol is het niet mogelijk om jezelf te zijn. Emoties mag men niet meer tonen, we leven in een totale controle wereld en iedereen is een controlefreak geworden. Wij leven niet meer voor ons zelf maar voor de maatschappy die ons niets terug geeft maar enkel neemt. Eigenlijk zijn de meeste mensen vervreemd van zichzelf en hebben ze geen enkel contact meer met hun eigen zijn. En het aantal zelfmoorden en gezinsdramas zijn goede parameters voor onze o zo gezonde samenleving.
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Depressief zijn is één, maar daarom ook je kinderen meesleuren gaat toch wel zeer ver. Stel je maar voor,die vrouw heeft kind voor kind neergestoken. Dat moet verschrikkelijk zijn, dat is echt gewoon niet te begrijpen. Maar wat veroorzaakt nu het verschil tussen depressief zijn en overgaan tot je gezin uitmoorden? Het is een onderwerp voor discussie, want mensen lijken blijkbaar meer en meer naar dit soort drastische maatregelen te grijpen.
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, dat moet zijn: blanke autochtone Belgische psycho-moeder doodt 5 kinderen.
Weer maar eens een voorbeeld van het verschil tussen de perfect verantwoordbare handtassenboefjes uit Marokko, en de totaal gestoorde blanke gekken die hun gezin uitmoorden, hun kinderen jaren lang in de kelder opsluiten of zichzelf van kant maken omdat de boekhouding niet klopt. Geef mij maar den handtassendief van de Atlas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zit gij nu in met 5 vermoorde kinderen door een zieke moeder? Die zieke vent in uw avatar heeft er wel wat meer op zijn geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Als er een beetje te veel CO2 in de lucht hangt staat zowel de wetenschap als de politiek op zijn kop, en zouden ze er alles aan willen doen, en liefst door middel van de kleine man (nog maar eens) te pluimen. Maar dat depressies steeds vaker voorkomen, een probleem waar de mensen echt van wakker liggen, daar kraait geen haan naar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Drama voor de overlevende? Medelijden ermee?
Hoe komt het toch dat bij veel van die toestanden de dader, en het is een dader, het steeds overleeft. Het is niet dat hij of zij geen oefening genoeg heeft gehad. Vijf kinderen doden en dan er niet in slagen zelfmoord te plegen en dan ook nog eens de hulpdiensten bellen. Dat is gewoon moord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Laya : 1 maart 2007 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gemakkelijk om een oordeel over de moeder te hebben.
Maar wie kan in haar brains kijken, wie weet hoeveel zij leed onder haar ziekte.
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moord blijft moord, ook als de dader de moeder. Ik zie niet in waarom men in dat geval plots "medelijden" zou moeten hebben met de moordenaar. Wie zijn egoïsme zo ver drijft dat zij haar kinderen meent te moeten doen boeten voor haar eigen onmacht om het leven aan te kunnen, verdient misprijzen. En dan heb ik het nog niet over de gruwelijke manier waarop de moorden zijn gepleegd. Als je in staat bent je kinderen om te brengen met messteken, waarom zou je dan beter zijn dan pedofielen die hun slachtoffer na gebruik wurgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dutroux leed ook onder zijn vele afwijkingen, zijn opvoeding, zijn gekwetsheid.
|
![]() |
![]() |