![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Wat vinden jullie de meest positieve post op dit forum, zo eentje met een hoog bond-zonder-naam-gehalte (voor de NLers: niet de muziekgroep), een hartverwarmende post? Ik ben er gisteren zo eentje tegengekomen en hij is heel de avond blijven hangen (en vandaag ook nog):
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() snOOpy ik vind elke post van jou zo'n beetje de positiefste hier. Met dat schattige snoetje dat je tegenwoordig hebt
![]() En inderdaad, ik ben het bij nader inzien flink heftig eens met Desi wat betreft de opvoeding. Heb zelf ook een kind opgevoed tot een echte vent. ![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 22 november 2007 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Heb zelf geen kinderen, maar Desi's woorden lijken me inderdaad zeer wijs en mooi
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf kind geweest en kan me perfect vinden in wat de rijke gierigaard zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++
Positief genoeg? ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Een van de twee is ook zeer positief, je mag zelf tellen welke! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() pssst, kleine voetnoot: mijn oudste belde net; haar vriend 'moet mij eens spreken dit weekend'. Ik dénk dat het prijs is... (ze kan zo moeilijk toneel spelen) De volgende generatie maakt zich dus op om in het huwelijksbootje te stappen. Gelukkig is er nog ons Noortje; voel ik me niet helemaal Bompa worden.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
klein verschil. maar wel aardig, vind ik. temeer omdat ik het feestje zal mogen betalen.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg maar rustig enkele tienduizenden euri. En het gevoel is: gemengd. Mijn vrouw zit al de halve avond op me in te praten dat ik m'n slecht karakter in toom moet houden morgen. (ge weet wel, playing 'hard to get' en lastige vragen stellen) Misschien speel ik wel die scène uit the Godfather: mijn bureau lijkt een beetje op dat van don Corleone; in de voormiddag zit de zon er pal op en kan ik me in tegenlicht posteren... (uiteraard met een fles sjampieter koud in de ladenblok; het is een schat van een vent die ze te pakken heeft hoor... daar niet van.)
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Btw, dat de rijken zo dure trouwfeestjes willen is niet mijn probleem. Voor mijn part mogen ze het huwelijk afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een trouwfeest 'met alles erop en eraan' is gewoon stikduur en ik hou van traditie. (eens zien of m'n oudste en haar vriend / verloofde dat ook willen) Ik ga ze hun zin geven; willen ze in alle stilte en romantiek trouwen in San Marino zoals ik dat destijds deed met mijn vrouw (in aanwezigheid van 5 bevriende koppels) zonder grote sier, dan is dat ook fijn. Trouwen is nog altijd een soort bezegeling van een relatie; zo voel ik dat aan. (ik kan er ook geen rationele reden voor bedenken hoor) En ja, dan voel ik me als vader gelukkig, een beetje trots en ergens ook een beetje triest. Mijn grote meid is nu definitief vanonder het ouderlijk dak; 't is officieel bij wijze van spreken. Zal toch wennen worden, hoewel ze al een hele poos over de grote plas woont. Ze zitten nu bij zijn familie in Parijs en morgen zijn wij aan de beurt. Pappie, haal je chequeboek maar alvast boven!
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik trouwde, hebben m'n vrienden bijgelegd om m'n kostuum te kunnen kopen. Ik had geen cent. Pa had me net 'drooggelegd' en ik was een even grote koppigaard, dus wou hem niet eens zeggen dat ik ging trouwen. Spannend was het alleszins. De eerste maanden hebben we echt moeten schrapen om rond te komen hoor... Later draaide m'n pa uiteindelijk bij en kwam alles toch nog goed. Dus nee, er hoeft niet per definitie veel geld tegenaan gesmeten te worden. Ik wil anderzijds wel niet de 'gierigaard' uithangen. Social pressure... pffffff... Ik dénk dat ik het aan mijn vrouw zal overlaten; die is véél beter in het uitgeven dan ik.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de eerste maanden moeten schrapen, ocharme.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen wachtgeld, geen uitzicht op een dopke, toch ergens moeten wonen, lenen bij iedereen die we kenden (en terug moeten betalen), stage bij een patron die van mening was dat hij niet mij maar ik hem zou moeten betalen... 'Schrapen' is zwarte sneeuw zien in mijn woordenboek... Sjans dat onze vrienden er waren, zodat we nooit echt koud hebben gehad. Pas drie jaar laten wist mijn ma m'n pa te overtuigen om eens poolshoogte te komen nemen. Ondertussen stonden we al op onze eigen pootjes (ik kon me wel nog geen auto permitteren en we woonden in een onooglijk flatje) en kon ik hem recht in de ogen kijken. 'k Ben eigenlijk blij dat we ons eruit gewerkt hebben.
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() ... maar anyway, geen gezeur meer vanavond.
Morgen feest. Ik kan de slaap niet vatten; een schoonzoon erbij... Raar idee.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |