![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Om te beginnen : staat dit op het juiste forum? Ben er redelijk zeker van, toch nog even checken
![]() Nu, het doel van deze topic : De laatste tijd zie ik een nieuwe tendens in de globale opinie over de behandeling van immigranten. Waar vroeger (een hele tijd terug dus ![]() Wat ik bedoel is dat een zwarte verkrachter zogezegd niet tot doodstraf is veroordeeld omdat hij verkrachtte, maar omdat hij zwart is. Natuurlijk is dit voorbeeld nogal overdreven, maar vergelijk met hoe het gepeupel reageerde op de trap van Jean-Marie Pfaff tegen het achterwerk van een zwarte tuinman? Misschien deed die man wel iets mis, maar daar gaat het niet om voor de linksen : het gaat erom dat hij zwart was. Het gaat niet meer om het misdrijf, of de rechtvaardige straf die erop volgt, nee : overal zoeken gretige CGKR'ers en politiekers racistische motieven, om de mensen op te jutten en voor hun kar te spannen. Graag uw mening gevraagd. (Ik besef dat ik een zware stelling inneem, en dat ik nu de "knuffelpolitiekers" op mijn dak krijg. So be it.)
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 10 december 2007 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het zever is dat nu de tendens 'overbescherming' zou zijn. Kijk alleen al eens op dit forum: veel 'overbescherming' zie ik hier toch niet hoor. Als ik in mijn kennissenkring zie hoe er op die trap van JM Pfaff gereageerd is, dan zie ik vooral dat men de reactie daarop bijzonder overdreven vond. En mijn kennissenkring is nogal links tot extreem-links. Ik ken niémand die dat schandalig vond, ik ken niémand die vond dat daar tegen moest opgetreden worden, ik ken niémand die vond dat die zwarte dringend overbeschermd moest worden. Ik weet niet wie je precies bedoelt met 'de linksen', maar je lijkt me een zeer enge definitie van links te hebben. Misschien bedoel je met 'de linksen' wel diegenen die afkeurend reageerden op die schop, en dan zou 100% van 'de linksen' inderdaad die schop afgekeurd hebben (duh) maar dan klopt er toch iets niet met je redenering.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg Nyn eigenlijk. Het is een rare tendens om een koepelbeeld af te schetsen als eveneens aanvaard onder een zeer brede laag van de bevolking.
Is dat nu een a priori slachtofferrol van normalemensentwege ten opzichte van een opgeblazen slachtofferbeeld van de Ander? Laatst gewijzigd door lombas : 10 december 2007 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bedoel je eigenlijk met "het gepeupel" ? Ik vrees dat je redenering iets te vooringenomen om niet te zeggen denigrerend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach ,rascisme , iedereen heeft/had een beetje zoiets dat rascisme noemt !
![]() |
#7 |
|
![]() Overbescherming ? wie praat er nu eigenlijk over !
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat van jean marie pffaf werd alweer misbruikt door linksen en dat centrum van ongelijke kansen en strontbestrijding.
Geef ik straks mijne maat een lichte schup in z'n gat waar iedereen het ziet;geen haan die er naar kraait,ze mogen het nog op tv uitzenden. Maar als bv een mens als jean marie pffaf die naar mijn ziens en weten absoluut geen racist is en bekend staat om z'n grappige doeningen en uitspraken dan zou je moeten weten dat hij dat voor de fun heeft gedaan en niet omdat hij tegen die gast was maarja,twasnu toevallig just alweer nen zwetten e en dan weet je dat dat centrum en links gepeupel als eerste staat te springen om alweer eens luid te gaan roepen dat zoiets racistisch is blablaba |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Raccisme een tendens ?
Ik denk eerder een (logisch) gevolg van de stijgende criminaliteit door buitenlanders. Iets wat de linksen onder ons niet willen zien. De kans bestaat ook dat de linksen te weinig bezitten om overvallen te worden. Hm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() In de kern zijn alle blanke mannen van Europese oorsprong rascisten. Het is gewoon een kwestie van doorzeuren tegen ze en dan komt dit verborgen rascisme wel aan de oppervlakte.
Per definitie kunnen niet-blanken geen rascisten zijn. Zijn zijn slachtoffer van rascisme. Houdt dat goed in de gaten. Hetzelfde geld voor haat-praat: die kan alleen van 1 kant komen: de witte kant. Idem voor haat-misdaden. Die worden alleen gepleegd door blanken tegen hun donker gekleurde medeburgers. Die schuldige witmannen krijgen dan het etiket 'rechts-extremist' of 'fascist' of 'neonazi' opgeplakt. Ik heb nog nooit enige logica kunnen ontdekken in de toepassing van die termen; waarom de ene keer het ene etiket en de andere keer het andere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Kweenie; ik maak geen schoppende of slaande beweging naar Mensen tenzij bedoeld om ze hard te raken maar misschien valt voor "andersdenkenden" zoiets in sommige gevallen onder "humor" .....?
Is die tuinman van Hr Pfaff voor commentaar bereikbaar?
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() niet iedereen is racistisch of wat dan ook. de moeilijkheid van racisme is dat het niet te herleiden valt tot gedrag van individuen maar dat het structureel is (arbeidsmarktgewijs, het nut van politieke ideologieën die zich erop beroepen,...)
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() U scoort hier een punt. Maar wat betreft uw laatste zin, als zouden linkse te weinig bezitten, wie kan het zich permitteren om zo maar even met het idee te komen om met 6.000.000 vuurkestook te gaan spelen. Iemand die dit voorsteld zit er warmkes bij zou men kunnen zeggen en deze flapdrol is links en zelfs een soort boegbeeld van links, het is/was één van hun bijdrage aan de paarse regering.
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus de vraag is en blijft, wat gaat er schuil achter de multiculwens?
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Racisme, wat te denken van een ghanees die legaal in het land verblijft de interimkantoren afschuimd zich laat inschrijven in deze kantoren en de hem gegeven job's niet gaat uitvoeren. Nee, dit laat hij over aan z'n landgenoten die hier "illegaal" verblijven en deze job's uitvoeren ten voordele van eerst vernoemde. Hoe, aangezien hij zich liet inschrijven ontving hij op zijn rekening het uitbetaalde loon door deze interimkantoren, waarvan hij dan volgens een krantenartikel een aalmoes uitbetaalde aan hen die "zijn" job's hadden gaan uitvoeren.
Deze persoon is naar het schijnt over een aantal jaren terug voor dezelfde feiten tegen de lamp gelopen, maar men kon hem toen niet veroordelen bij gebrek aan bewijzen. Dit zou nu anders zijn aangezien men nu beschikt over aan paar getuigen die door hem werden uitgebuit. Men spreekt altijd van die arme negerkes, maar wat betreft criminele ideeën zijn ze toch niet zo arm zou men kunnen stellen nietwaar. Hij misbruikte niet alleen z'n kleurgenoten, maar "misbruikte" zonder schaamte de maatschappij die hier ooit in deze neger z'n uitleg zijn getrapt toen hij asiel aanvroeg. Zou men misschien inplaats van er nog wat euro's tegenaan te smijten voor gerechtskosten dit geval niet in één keer het land uit flikkeren samen met z'n "illegale" slachtoffers. Of zouden deze laatste nu een verblijfsvergunning kunnen eisen bij links progessief voor het geleden misbruik. Indien links slinks graag een bron heeft, "DE ZONDAGSKRANT" editie kempen van 16/12/2007, blz.7. Alléz vooruit laat de linkse progressieve betutteling en verbloeming starten.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filibuster
![]() |