![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zaterdag riepen de genk supporters naar die van olympic charleroi "Et les wallons, c'est du caca", waarop de scheids de match gewoon stil legde.
Wat begon met een strijd tegen het hooliganisme is uitgemond in het opleggen van een overdreven politieke correctheid aan voetbalsupporters. Dankzij een omzendbrief van onze goede vriend Patrick Dewael ![]() Al van de eerste keer dat ik die omzendbrief las viel mijn oog op de term "kwetsende spreekkoren" en het mogelijke misbruik daarvan. Want wat is kwetsend ? http://www2.vrtnieuws.net/cm/sporza....k_spreekkoren# beluister ook de reactie van Stef Wijnants (voetbalcommentator) en Robert Jeurissen (baas van de scheidsrechters). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Tijd dat men heel die voetbalwet opdoekt...
Straks beginnen ze nog op supporters te schieten zoals in Italië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik tijd en geld genoeg had ging ik naar elke match wat staan roepen. Totdat voetbal in zijn geheel verboden wordt want racistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De clue van het verhaal is heel duidelijk natuurlijk;de scheids is EEN WAAL.
En tis voor de 2de keer dat'em een match stillegd en de vorige keer was....................alweer met een waalse ploeg.Charleroi-roeselare alsk mij niet vergis.ts. Tvalt echt niet op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik kan die scheids perfect begrijpen. Kwetsende opmerkingen over andere bevolkingsgroepen of andere gedachten horen niet thuis in een voetbalstadion. Ik ga zelf niet veel naar de voetbal, hoewel ik vurig supporter ben van een ploeg, omdat ik mij niet wil inlaten met een bende marginale, half bezopen en onnozele neanderthalers die zich supporters noemen en 'mijn' ploeg eveneens te schande maken. Die arbiter verdient juist een pluim, het verdient heel wat moed om tegen de publieke (voetbal)opinie in, juist de supporters tot nadenken te bewegen, hoewel ik eraan twijfel of sommigen dit met hun kleine hersens wel kunnen. Enfin, het is altijd een poging waard en die scheids durft tenminste een ethische code te volgen en kiest niet voor 'het gemak' (de laisser-faire houding die de meeste arbiters aannemen of de struisvogelpolitiek).
Laatst gewijzigd door freespirit : 25 november 2007 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een geluk toch dat de overheid er is om sport te reguleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het huidige politiek klimaat ('vrijwillige slavernij', je kent het even goed als ik) kan ik begrijpen dat een scheidsrechter vraagt aan de overheid om het om 'hen' te steken, dat hij zo'n beslissing neemt, om niet compleet zélf kop van jut te wezen. Wat niet betekent dat zo'n omzendbrief compleet illegetiem is, van een illegetieme organisatie. Maar hieromtrend genuanceerd antwoorden is, mijn inziens, nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() och ja
vrijdag gaan we zeker geen standard de merde mogen roepen zeker? en tegen brugge mogen we ook geen boeren roepen?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, een maatschappelijk probleem
|
![]() |
![]() |