![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Men maakt hier wel eens het verwijt dat de Vlamingen niet op straat te krijgen zijn om hun rechten op te eisen.
Is dit wel zo? Ik denk dat vele vlamingen bereid zijn om eens te laten zien dat ze het menen. Natuurlijk willen de meesten quasi zeker zijn dat ze daar niet alleen voor piet snot gaan staan. De voorwaarde hiervoor lijkt me een goede organisatie te zijn. Zo gauw je als organisatie kan rekenen van een opkomst van enkele 10 duizenden, denk ik dat dit een signaal zou kunnen zijn om de beweging kracht bij te zetten en velen over de streep te trekken om ook mee te doen (ook de Vlaming ontsnapt niet aan kuddegedrag). In deze thread wil ik oproepen om ideeën naar voor te brengen om zulk een grote manifestatie mogelijk te maken. Laat dus maar komen die goede ideeën. |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Zulk een manifestatie moet uitgaan van CD&V-NVA of tenminste van het NVA. Dit zou meer mensen op de been brengen dan wanneer het VB alleen zou oproepen. Natuurlijk kan het VB oproepen om mee te stappen, maar het initiatief van de "mars" of betoging kan beter van elders komen.
Ik ben er zeker van dat we meer volk krijgen van alleen Vlamingen dan de mars voor belgië van laatste zondag. Op dit ogenblik zit zo een mars er niet aan te komen, maar als de NVA beslist om niet mee te stappen omdat ze hun dikke vis in de pan niet krijgen, kan dit zeer snel gaan. Men zal dan wel snel merken hoe dik die vis moet zijn! ![]()
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het VB schrikt altijd nog wat af vrees ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar de andere partijen zouden uit reflex tégen zijn. DAT zou de hinderpaal zijn, niet de mensen.
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als je niet zéker bent van een paar honderdduizend man, heeft een betoging geen enkele zin ; integendeel. Kijk maar naar de zgn. mars voor België met z'n luttele 35.000 deelnemers (nat gewogen, dan nog) : geen enkele daadwerkelijke impact.
De beste manifestatie voor (meer) Vlaanderen, is te stemmen voor een vlaamsgezinde partij. Als het gezamenlijk resultaat voldoende groot is, kan men daar op de duur eenvoudigweg niet meer omheen. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 23 november 2007 om 13:39. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Persoonlijk denk ik dat men zich bvb de nodige tijd moet gunnen om een deftige organisatie op poten te zetten.
De datum van de manifestatie dient met andere woorden niet te kort bij te liggen (al zou het natuurlijk veel leuker zijn mocht men op een paar dagen een grote massa kunnen mobiliseren. Voorts denk ik dat men er via één of ander vooronderzoek zou moeten kunnen op rekenen dat men minimaal 10.000 mensen op de been kan brengen (handtekening- /e-mailactie of voorinschrijving via site) Men zou bvb een soort petitie kunnen houden in de zin van “hoeveel mensen moeten er buitenkomen vooraleer het ook voor jou de moeite loont. Dit gecombineerd met de mogelijkheid zich in te schrijven onder voorwaardelijke (minimum aantal) verbintenis. Het zou een indicatie geven van wat er aan potentieel is. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 23 november 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Men moet minstens een paar honderd duizend man op straat krijgen: daar kan de N-VA alleen niet voor zorgen.
Wel N-VA + CD&V. |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Als de NVA oproept, zal CD&V NIET tegenroepen, en zal die massa bereikt worden, want het VB zal meedoen. Als het VB deze manifestatie op voorhand zou proberen te claimen, zal het minder opleveren dan dat ze gewoon meeroepen met de NVA.
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 november 2007 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien moet hier (en elders, gelijkaardig met hier) een impuls gegeven worden om hun koudwatervrees te helpen overwinnen? |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrik? Waarvoor? Heb je nu nog altijd niet door dat er geen splitsing zal komen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Keep on dreaming.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het VB moet gewoon niet betrokken worden, want die zagen toch weer dat het niet goed genoeg is .... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word naast jou ....
![]() Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 23 november 2007 om 14:40. |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen zal een meerderheid van de Belgen nog steeds tegen een splitsing zijn.
![]() |