![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over Wallonië en de Walen?
Er werd een aantal doorsnee-Walen ondervraagd die, afgezien van het feit dat ze sympathiek overkwamen, blijk gaven van verregaand realiteitsbesef. Jr zou toch zeggen dat dat zou moeten doorsijpelen naar hun politici... |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() De doorsnee Waal is een brave mens net als de doorsnee Vlaming, het probleem zit in Brussel, de rand en rond de taalgrens op sommige plaatsen.
Ik hoop dat dat besef ook in Wallonië gegroeid is en men daar werk van wil maken. Dit weekend is het trouwens erop of eronder voor België als je de kranten mag geloven. BRON Laatst gewijzigd door Ovidius : 30 november 2007 om 09:50. |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() vooral de verlatingsangst gezien, moet t op den duur toch nog gaan geloven
!!! en het negatieve zelfbeeld, en de politici die daar populistisch in meegingen uit eigenbelang ipv dat te bestrijden ! Schande ! |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Vooral die vrouw die zei: 'Ik ga wel in Vlaanderen wonen, we hebben de Vlamingen nodig' deed bijna pijn om naar te kijken. Ik ga het 'Non' van hun politici steeds onbegrijpelijker vinden, in ieder geval onverantwoordelijk. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Damn... even spijt dat ik geen kabeldistributie heb... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() dat is voor mij zo'n onvoorstelbaar gegeven, dat ik mij daar absoluut niet in kon inleven blijkbaar ... maar pas op die verlatingsangst wordt gevoed door de politieke klasse, dat was ook duidelijk te merken in de gesprekken met politici !
enige man met zelfrespect was JM Happart ! de Vlaamse beweging moet dringend werk maken van krachtenbundeling met de Waals - nationalisten in Wallonië ! (ook al zijn ze op sommige kleine punten (Voeren) felle tegenstrevers) |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als ze nu nog Nederlands leert (inburgeringscursus met vrucht doorloopt) is ze nog welkom ook ! ![]() maar dat was idd een heel mooie illustratie hoe het ook in Brussel zal kunnen gaan lopen bij de Vlaamse staatsvorming ! ook de nuchtere Brusselaars gaan eieren voor hun geld kiezen ! |
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ja. Er was nog veel meer.
Vrouw op straat: 'Vlaanderen heeft een verleden en een toekomst, Wallonië heeft wel een verleden en geen toekomst'. Man op straat: 'Walen zijn passief en hebben geen ambitie'. Interviewster (nl): 'Maar... u bent zelf Waal' Man op straat: 'Dat kun je niet kiezen'. |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd dat ze daar eens serieus op hun politici gaan kloppen dan.
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen wordt er steen en been geklaagd over de kloof tussen de politiek en de burger. Welnu die kloof is veel groter in het Zuiden van het land. Voorbeeld? Migrantenstemrecht. De MR was er eerst tegen. Louis Michel had bij het begin van paargroen gezegd : geen migrantenstemrecht, maar snelbelgwet in de plaats. Vier jaar later beslissen de 4 grote franstalige partijen om het toch door te drukken. Hoe? Door samen af te spreken dat zij er niet over zouden debatteren. Niet in het parlement en ook niet in de media. De Waalse kiezer heeft geen enkele mogelijkheid gehad om te wegen op het migrantenstemrecht. Over België nu : de franstalige politieke klasse wil van geen staatshervorming weten omdat zij dan offers zouden moeten vragen aan hun kiezers. Dat is de enige reden. Zij zitten nu als het ware in een luie zetel : zij dragen ultiem geen verantwoordelijkheid voor het functioneren van de Belgische staat, dat doen de Vlamingen voor hen door steeds de eerste minister te leveren. De VLD heeft zich kapotgeregeerd. De CVP vroeger ook. Dat komt de franstalihe politiekers uitstekend uit. het is nooit echt hun schuld, de eerste minister is immers altijd een Vlaming. De franstalige politiek heeft er dus baat bij om hun kiezers verhaaltjes te vertellen over de Vlamingen. Zo blijven zelf uit de wind. Indien men verregaand zou regionaliseren, zou die toneelopvoering niet meer mogelijk zijn. De Waalse kiezer zou dan zien wie verantwoordelijk is voor de puinhoop. Het onderwijs is een case in point. Dat is voor 100% de verantwoordelijkheid van de Walen en de Walen ergeren zich dood aan de manier waarop dat gerund wordt. Zolang België bestaat geeft het politieke dekking aan de franstalige politieke klasse. Dat en het feit dat de transfers hen toelaten om een populistisch beleid te voeren naar de Walen toe zijn de hoofdredenen waarom zij geen verdere regionalisering wensen. Dat is natuurlijk niet wat zij hun bevolking vertellen. De officiele boodschap is dat ze van België houden (haha) en dat zij nobel vechten tegen die degoutante Vlaamse separatisten. Het is een hypokriete leugen. De dirty secret van de Waalse politiek. Desalniettemin beginnen hier en daar een aantal franstaligen die leugens door te prikken. Onze vijanden, dat zijn de waalse politiekers. Alle Waalse politiekers zonder uitzondering. Zonder hun leugens en hun hypocrisie zou niemand omkijken naar die 50.000 taalimperialisten in de rand. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kaal : 30 november 2007 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand zei "Vlaanderen heeft een toekomst ,wij niet" Je zou bijna medelijden met de Walen gaan krijgen. Jammer dat hun politici zo'n grote mond hebben en zo veel eisen. |
|
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het zou mooi zijn mocht zowel aan de Franstalige politici als aan de FT bevolking duidelijk gemaakt worden dat Vlaanderen niet op rooftocht is.
Het enige dat Vlaanderen wil, is zelf zijn eigen koers te varen en in één beweging hetzelfde tevens mogelijk te maken voor de Franstaligen die toch bijna met niets akkoord kunnen gaan van hetgeen de Vlamingen willen. Ik kan begrijpen dat men het ginds spijtig zal vinden dat er op deze manier aan de eenrichtingstroom van middelen een einde komt. Toch moet men ginds inzien dat geen enkel volk noch individu bereid is om blijvend uitgebuit te worden. Het zal mss even pijn doen om uit de hangmat te kruipen waarmee velen ondertussen vergroeid zijn, maar het lijkt me wel heilzaam. Ik denk dat de politici dit in wezen wel begrijpen, alleen spelen ze het spelletje van de domme. De bevolking, het zou kunnen dat ze niet beter weten, wie legt het hen uit? Laatst gewijzigd door satiper : 30 november 2007 om 15:32. |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() ... en dan ... dan ging ze verder met gokken (serieus he) dat was er eentje die volgens mij haar dagen op café sleet.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Voor diegenen die het gemist hebben:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...theek/1.213383 |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is zoals in het voetbal spelen om zo weinig mogelijk doelpunten te incasseren terwijl de bedoeling van het spelletje is om doelpunten te maken. |
|
![]() |