![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knip en plak hieronder de reaktie van het kartel op de opdracht van Verafstoot, premier-informateur.
Ik kan erin komen dat ze zo reageren. Ze zetten druk door te zeggen dat ze geval per geval wensen te bekijken of een bepaald initiatief inderdaad dringend is en noodzakelijk. Ik zou liever gezien hebben dat ze een tweede voorwaarde stelden, namelijk: er moet vooruitgang zitten in de tweede opdracht, namelijk de voorbereiding van de grondige staatshervorming. Als dat dossier talmt, dan talmt de rest ook. Even nog eens herhalen dat ik baal dat le roi Verafstoot heeft aangeduid. Ik vond het de beurt aan een Waal om kastanjes uit het vuur te halen. Want nu gaan de rijk-blauwen natuurlijk geen kaakslagen (stemmingen Vlaamse meerderheid tegen Franstalige minderheid) uitdelen, zodat ook daar druk op de ketel wegvalt. Hopelijk zijn er wel enkele initiatieven tot kaakslagen in het Vlaams parlement of regering (te beginnen met het dekreet op de schoolinspektie). Want druk op de ketel, moet er blijven. Met een sardientje ben ik niet kontent, dat is geen dikke vis voor mij. ![]() dinsdag 04 december 2007 | Bron: BELGA CD&V bereid dringende dossiers geval per geval te bekijken ![]() BRUSSEL - CD&V is bereid mee te zoeken naar een oplossing voor dringende dossiers. Dat heeft CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen vanmiddag gezegd bij het binnengaan van de Wetstraat 16, waar hij overleg pleegt met uittredend premier Guy Verhofstadt. Koning Albert II vroeg Guy Verhofstadt gisteren om te informeren hoe de huidige politiek impasse kan worden doorbroken. Hij geeft zichzelf twee doelstellingen mee: zo snel mogelijk de discussie over een staatshervorming op gang trekken en een kader creëren waardoor de regering van lopende zaken toch een reeks dringende dossiers kan afhandelen. Na zijn onderhoud met de kamer- en senaatsvoorzitters Herman Van Rompuy en Armand De Decker ziet Verhofstadt vanmiddag een eerste reeks partijvoorzitters. Als voorzitter van de grootste partij kwam Jo Vandeurzen als eerste aan de beurt. De CD&V-voorzitter verklaarde bereid te zijn mee te werken aan een oplossing voor een reeks dringende dossiers. De Vlaamse christendemocraten willen die wel geval per geval onder de loep nemen. Daarnaast stelde Vandeurzen met genoegen vast dat ook Verhofstadt gisteren meteen heeft verklaard dat een staatshervorming absoluut nodig is. 'Dat is voor ons evident', zei hij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() De vorige informateur was een Waal, nl. Reynders. Misschien dat ze het effectieve formateurschap aan Reynders willen overlaten.
Wie weet... |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gaat Van Deurzen me nu wijsmaken dat hij de woorden van Verhofstad gelooft? Dan zou Van Deurzen wel een heel simpel man zijn.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |