Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 14:43   #1
Marlientje
Banneling

Standaard aan de inspecteur der Belastingen

Aan de Inspecteur der Belastingen.

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van: De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet,
de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet,
de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet,
de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz. die op een weerloos publiek wordt losgelaten.
Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput,uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor: Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasing, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting,
Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividentbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting,
En verder voor: Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan: WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..
Ik betaal: Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.
Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor: Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.
Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor: het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen.
De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.
Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet,bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.
Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waaren wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor aktiecommitees, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??
Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk.
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.
Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.
Meneer de Inspekteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:46   #2
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Zo klagen, een echte VB-ster !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:47   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97839

Het antwoord:

Bureau voor de oplossing van
structurele vraagstukken van
de provincies Noord- en Zuid-Holland

Geachte Heer/mevrouw

In verband met de inlichtingen door ons ingewonnen, betreffende uw leeftijd, moeilijke omscholing, gezondheidstoestand etc., zijn wij van oordeel dat van uw voortbestaan geen sociaal en uit kapitalistisch oogpunt geen financieel voordeel meer te verwachten is.

Daar u met uw erbarmelijk figuur en voorkomen tot schrik van de mensheid rondloopt en uw afgetakeld lichaam een doorn in het oog van deze mensheid is, hebben wij besloten tot uw liquidatie over te gaan.

U wordt bij deze opgeroepen zich aanstaande vrijdag om 15.00 uur aan het Crematorium te Rotterdam te vervoegen.
U dient zich te melden, onder overlegging van dit schrijven bij de chef-stoker op de tweede etage, oven 24, klep 11, om door het verbranden van uw nutteloos lichaam mee te helpen aan het oplossen van het werklozen-vraagstuk in Noord- en Zuid-Holland.

Het reisgeld, enkele reis wel te verstaan, wordt u verstrekt ingevolge artikel 51 van de overbruggingsregeling en kan worden afgehaald bij de Sociale Dienst in uw Gemeente.

U wordt verzocht te verschijnen met fris gewassen hals, reine oren en goed gewassen voeten, daar de stank van het verbranden van uw lichaam toch al geen genot zal zijn.

Gelieve mede te brangen 2 bundels stro en papier.
Door ons worden de 2 zakjes cokes gratis geleverd.

Gelieve met ingang van vandaag geen alcohol meer te drinken om explosie te voorkomen.

Bovendien moet u een zak meebrangen om de as in te deponeren, deze as zal gebruikt worden om op gladde wegen te strooien, zodat uw overblijfselen tenminste nog éénmaal het algemeen belang dienen.

Uw hoofd wordt voor het verbranden geledigd, omdat water, zoals u wellicht bekend is, vuur dooft.

Mochten er enige vaste bestanddelen in uw hoofd worden aangetroffen in de vorm van hersens, welke duiden op enige vorm van inteligentie dan zullen wij deze opsturen naar de Vrije Universiteit te Amsterdam.
Hiermede zullen dan enkele proeven worden genomen op biologisch en antropologisch gebied.
Het proefmateriaal zal voor het nageslacht worden bewaard bij de afdeling Curiosa.

De dierbare achtergebleven familieleden zullen vanzelfsprekend in het genot worden gesteld van een uitkering van de Algemene Weduwe- en Wezenwet.

Wij vertrouwen dat in deze, voor beide partijen elegante oplossing, u voor de volle 100% zult meewerken.

Hoogachtend,
De directeur van de structurele
vraagstukken van de provincies
Noord- en Zuid-Holland.

Vlamingen, ik zou er voor passen om met Nederland samen te gaan...

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 december 2007 om 14:47.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:47   #4
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ik wil geen spelbreker zijn...

toch doe ik het

Heeft Derk dat al niet eens gepost?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:49   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik wil geen spelbreker zijn...

toch doe ik het

Heeft Derk dat al niet eens gepost?
Ik?

Daar ben ik veel te netjes voor!
Oud 11 december 2007, 14:49   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Weet U : er zijn landen waar men geen belastingen moet betalen ; doorgaans heeft men daar echter ook geen inkomsten.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:58   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik?

Daar ben ik veel te netjes voor!
Tuurlijk, hoe kon ik het denken
Oud 11 december 2007, 14:59   #8
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Weet U : er zijn landen waar men geen belastingen moet betalen ; doorgaans heeft men daar echter ook geen inkomsten.
Er zijn ook andere landen, waar geen belasting gehoffen wordt, maar waar alles zo duur is dat men geen belastingen nodig heeft
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be