![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de zoveelste keer gaan de brandstofprijzen de hoogte in.
Aan dit tempo rijden binnenkort alleen de superrijken nog. Toch vreemd. Elke keer opnieuw maakt men gewag van 'de schommelende prijzen op de internationale markt'. Een schommelende beweging is naar mijn idee een op- en neergaande beweging. Missen we de neergaande niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan is het fileprobleem meteen opgelost én halen we Kyoto met de vingers in de neus.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor niet zoveel "schommelen" op de internationale markt.
Pas sinds gisteren hoor ik dat het geflirt met de 100 dollargrens gestopt is. Ik vermoed niet dat er 'gefoefeld' wordt met het sisteem waarmee de prijs in Vlaanderen bepaald wordt. De poging om het omgekeerd kliket-sisteem in de lopende zaken te foefelen, is nogal gauw getorpedeerd. We mogen ons zeeeer gelukkig prijzen dat de € zo sterk staat tegenover de dollar ... want anders zoudt ge pas weten wat zo'ne Arabier tegenover binnenrijft aan zijn bron. Ondertussen blijf ik me verwonderen op de parking van nen Aldi, ne Lidl ... als ik zie welke mooie resente middenklaswagens daar toekomen, met gepensionneerden die net achter den hoek wonen .... en in de rij aan de kassa zitten te stoefen met hun laatste reizen naar Turkije, Marokko, Benidorm, de "Dominikaanse" en zelfs Egypte, Thailand, Vietnam ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Ik zie niet direct een einde komen aan de prijsstijging van een vat olie. De Dollar daalt verder in waarde, OPEC handelt in Dollars, de vraag blijft stijgen, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Crude oil staat nu op dit moment ( 21 u 23 ) op 91 dollar !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Is normaal ... het verbruik van de meeste auto's gaat drastisch omlaag dus om hetzelfde binnen te rijven moet men de prijzen sterk verhogen. Op het moment dat een auto gemiddeld nog één liter per honderd kilometer zal verbruiken zal de naft en de diesel in de buurt van de tien euro per liter bedragen zodat de inkomsten evenredig hoog blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Of we kunnen met zen allen die baksteen die we in onze maag hebben zitten laten vallen en bij ons werk gaan wonen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik gebruik vrij vaak het openbaar vervoer, zo vaak als ik kan. anders is het de wagen die gebruikt word spaart redelijk wat uit, en is nog goed voor het milieu ook.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 29 november 2007 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een recente studie van de Vlerick over de stijgende voedselprijzen toont net hetzelfde: wanneer de prijzen voor ruwe grondstoffen stijgen, verhogen de retailers de prijs van afgewerkte producten. Wanneer de ruwe grondstofprijs dan weer daalt, blijft de kapitalistische retailer gewoon dezelfde hoge prijs aanrekenen en maakt super-winsten. Grote kapitalistische multinationals hebben de macht omdat af te dwingen. Gij kiest voor dit systeem. Gij moet er dus ook maar de gevolgen van dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() In de zin dat het het milieu gewoon afschaft. Of begrijp ik u verkeerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.costofwar.com Citaat:
Zij bepalen de koers van de US$, zij en hun Saoedische vrienden hebben de hand op 60�* 80% van de wereldproductie van petroleum, kunnen naar wens overvloed of schaarste bepalen... En wie zou dan verwonderd zijn als de olie duur is voor ons? Waar zijn de Franse €aardoliecontracten met Irak gebleven? Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2007 om 03:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Rusland overweegt zelfs zijn gas in roebels te gaan aanrekenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |