Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2007, 21:43   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Weer extreme Turk bij de tsjeven

Citaat:
Spirit klaagt over opruiende taal CD&V-kabinetslid

Brussels parlementslid Marie-Paule Quix (Spirit) wil dat Brussels staatssecretaris Brigitte Grouwels (CD&V) duidelijk schept over de "opruiende en oorlogszuchtige taal" van Nebahat Nacar, een kabinetsmedewerker van Grouwels. In een reactie op de rellen eind oktober in Brussel schreef Nacar op de website www.gundem.be zaken die volgens Quix niet door de beugel kunnen.

Rellen

Eind oktober waren er naar aanleiding van de gespannen politieke situatie in Turkije rellen in de Brusselse gemeentes Sint-Joost-ten-Node en Schaarbeek. De politie moest betogers uit elkaar drijven en Turkse jongeren gooiden ruiten in, beschadigden verschillende auto's en sloegen een Armeense horecazaak aan diggelen.

De politieke gezagsdragers in Brussel keurden de rellen unaniem af. Ook Grouwels distantieerde zich openlijk van de Turkse amokmakers. "Daarom is het onaanvaardbaar dat een kabinetsmedewerker van de Brusselse staatssecretaris daags na de relletjes een tegenovergestelde boodschap verkondigt", zegt Quix.

Oorlogszuchtige taal

"De uitspraken van Nacar op de website www.gundem.be laten niets aan de verbeelding over: 'De kinderen van Atatürk zullen geen lapje grond toestaan aan mensen die niets betekenen. Hoe durven ze de Turkse Republiek tegenhouden, wie steunt hen en wie voedt hen? Huil niet Moeders, Vaders, het bloed van de gesneuvelden zal gewroken worden. Wij zijn 85 miljoen soldaten.' Dat zijn geen onschuldige zinnen meer maar dit is oorlogszuchtige taal", aldus Quix.

De Spirit-politica voelt Grouwels morgen in de commissie Binnenlandse Zaken aan de tand over de uitspraken. (belga/edp)
eigenlijk zijn het toch een bende hypocrieten die tsjeven, die niet willen praten met een partij omdat die "splitsing van de SZ eist".

Maar terwijl zelf de eigen partij bevolken met extreme Turken en andere grijze wolven. Denk maar aan die, die daar campgane voerde in het Turks in Gent, of die Turk in Vilvoorde, Heusden-Zolder, of negationiast Ergun Top en nog zovele anderen extreme Turken bij de tsjeven.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 21:46   #2
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Tiens, waren die van spirit dan geen extreem-linkse politiek-correcten die alles wat Turken en Marokkanen doen willen vergoelijken?

Uit curiositeit: waaruit komt dit bericht?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 5 december 2007 om 21:47.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 21:52   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Dat is wat men noemt volksverraad. Onmiddelijk buiten met die handel.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 21:53   #4
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is wat men noemt volksverraad. Onmiddelijk buiten met die handel.
Hoezo? Is Nacar volgens jou dan geen Turkse? En heeft zij haar volk met haar uitspraken dan verraden?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 00:23   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Hoezo? Is Nacar volgens jou dan geen Turkse? En heeft zij haar volk met haar uitspraken dan verraden?
Normaal zou men verwachten dat iemand die naar Vlaanderen geïmmigreerd is, lid is van een Vlaamse partij, kabinetsmedewerker is van een Vlaams politicus, kortom iemand die logischerwijze Vlaming onder de Vlamingen zou moeten willen worden, geen uitstaans meer heeft met het volk van oorsprong. Dat is in deze dus niet het geval, en zodoende verraadt de dame in kwestie haar veronderstelde volk, en dus vind ik het maar logisch dat ze alle banden met Vlaanderen doorknipt en terugkeert naar het land van herkomst.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 00:42   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Van een kabinetsmedewerker zou je inderdaad wel beter verwachten...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 december 2007 om 00:42.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 03:22   #7
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Nebahat Acar Naam Nebahat Acar E-mail adres [email protected] Mandaten Gemeenteraadslid
LijstSenaat Afdeling Evere
Brussel moet als hoofstad van Brussel en België opgewaardeerd worden. Een menswaardig bestaan en leven in een aangename omgeving is voor mij een prioriteit. Het is daarom van levensgroot belang dat iedereen kan wonen in confortabele en betaalbare woningen, dat kinderen kunnen genieten van een kwalitatieve opleiding en zich kunnen uitleven in een propere en veilige omgeving. Werkzekerheid en toekomstperspectieven voor jongeren zijn van cruciaal belang. Ouderen verdienen ons respect en moeten kunnen genieten van hun pensioen. Ik wil mij verder inzetten voor een zorgeloze toekomst voor ons allemaal.
Dit zijn de punten waarvoor ik ga:

Welzijn
Gelijke kansen
Senioren

Geboren in Turkije, getogen in Limburg en woon sinds 1986 in Brussel.
Opgroeien tussen 3 broers als enig meisje was niet evident, maar heb daardoor geleerd om mijn vrouwtje te staan.
Heb aan de Erasmushogeschool Brussel voor maatschappelijk werk gestudeerd.
Ben moeder van één zoon, Hakan, 24 jaar.
Heb heel lang gewerkt en veel ervaring opgedaan met integratieprojecten, bij het Regionaal Integratiecentrum Foyer.
Meegewerkt aan het ontstaan van inburgeringscursussen voor nieuwkomers in Vlaanderen en Brussel.
Werk reeds 10 jaar voor Staatssecretaris Brigitte Grouwels als persoonlijk medewerker. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2006 ben ik verkozen tot gemeenteraadslid in Evere.

Mijn vrije tijd : De vrije tijd die mij rest breng ik meestal door met mijn moeder of met vrienden.
Waar het kan help ik mijn bejaarde buurvrouw en haar mindervalide zoon.
Fietsen, dansen, zwemmen en wandelen als het even kan, en een hammambeurt vind ik hemels.

Mijn kleine ondeugd : Kan niet weerstaan aan frietjes.

Mijn helden : Bejaardenhelpsters, kinderverzorgsters en vrijwillergers krijgen van mij een gouden medaille.

Mijn grote vraag : Hoe kan men bouwen aan een wereld waar iedereen in vrede kan samenleven?

Mijn slogan : Wij, Ik, Jij... samen voor iedereen!

http://us.f359.mail.yahoo.com/ym/ShowLetter?

Braaf mens hoor. Bezondigt zich soms wel eens aan frietjes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 09:44   #8
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
eigenlijk zijn het toch een bende hypocrieten die tsjeven
het zijn idd zware uitspraken, maar je moet niet generaliseren he. trouwens, wie zegt er dat die mens lid is van cd&v? een kabinetsmedewerker is een ambtenaar, geen politicus.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 10:17   #9
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
het zijn idd zware uitspraken, maar je moet niet generaliseren he. trouwens, wie zegt er dat die mens lid is van cd&v? een kabinetsmedewerker is een ambtenaar, geen politicus.
Er staat anders wel bij dat ze verkozen is tot gemeenteraadslid.
Dat is toch politicus of niet?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 11:20   #10
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Er staat anders wel bij dat ze verkozen is tot gemeenteraadslid.
Dat is toch politicus of niet?
sorry, had enkel de eerste post grondig gelezen.
Oud 6 december 2007, 11:23   #11
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
'De kinderen van Atatürk zullen geen lapje grond toestaan aan mensen die niets betekenen. Hoe durven ze de Turkse Republiek tegenhouden, wie steunt hen en wie voedt hen? Huil niet Moeders, Vaders, het bloed van de gesneuvelden zal gewroken worden. Wij zijn 85 miljoen soldaten.'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mijn grote vraag : Hoe kan men bouwen aan een wereld waar iedereen in vrede kan samenleven?
Mijn slogan : Wij, Ik, Jij... samen voor iedereen!
wat een hypocriet mens zeg.
Oud 6 december 2007, 11:36   #12
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
In België zijn het helaas bijna altijd partij-apparatsjiks die benoemd worden op een kabinet.

Waar is de tijd van Spaak? Die benoemde tenminste nog een tsjeef op zijn kabinet met als enige opdracht: "spreek mij tegen".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 6 december 2007, 19:06   #13
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

In iedere partij heb je rotte appels. In Vlaams Belang had je die ook, Verstrepen, Van Zele en zo. Het is gewoon zaak die rotte appels uit de partij te verwijderen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 19:43   #14
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In iedere partij heb je rotte appels. In Vlaams Belang had je die ook, Verstrepen, Van Zele en zo. Het is gewoon zaak die rotte appels uit de partij te verwijderen.
Buisseret? Raes?
Oud 7 december 2007, 18:13   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Nou in die kabinetten infiltreren mensen van allerlei slag. Ik zie dat ook in mijn opleiding dat er mensen met verdoken sympathieën zitten. Niet dat ik het goedpraat, maar in mijn opleiding zit er iemand in...(intussen ff iemand gecontacteerd) het derde jaar blijkbaar die de Armeense Genocide ontkende in een bepaalde les (terug sms, twas in de les Engels over vrije meningsuiting)
Oud 8 december 2007, 15:52   #16
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niets radicaal aan de uitspraken van Nebahat Nacar.

Maar ik kan begrijpen dat Spirit zich wat in hun gat gebeten voelen, nu zowat alle allochtone organisaties hun handen van hen hebben weggetrokken (en gekeerd zijn naar Groen!).

Dus, Marie-Paule Quix, DIMMEN!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be