![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al die uitwassen die we van de media krijgen, en de wetenschap dat de huidige generatie jongeren is opgegroeid zonder waardes, voorbeelden, maatstaven, opvoeding, grenzen, in een samenleving waarin men in principe oneindige mogelijkheden en keuzes heeft, maar waaraan geen waardeoordelen meer worden verbonden, één zonder een morele leider, één die als het ware stuurloos is.
Door sommige wordt het gezien als de eindelijke verwerkelijking van de ultieme vrijheid, door anderen wordt het verafschuwd en ligt hierbij de oorzaak van vele maatschappelijke problemen. Maar wat vinden jongeren er zelf van? Citaat:
Is dat niet straf dat jongeren zelf zeggen dat ze niet meer akkoord gaan met hetgeen wat progressie en vooruitgang wordt genoemd, maar eerder conservatief zijn en kiezen voor traditionele gezinswaarden? Wil dat niet een beetje zeggen dat de moderne consumptiemaatschappij zichzelf een verkeerde inschatting heeft gemaakt en zichzelf daarin heeft voorbijgereden?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 december 2007 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De jongeren willen eindelijk verlost zijn van dat peco gedoe..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is de wet van het morele verval. Je begint streng, vervalt dan over een bepaalde periode en dan vind de jonge generatie de oude te slap en wordt het weer streng. Onvermijdelijk.
![]() |
#5 |
|
![]() Wie zegt dat het streng WORDT?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is onvermijdelijk, het wanneer is echter niet te voorspellen.
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het rijk van de anargisten is uit me dunkt .....
![]() |
#9 |
|
![]() Duveltje kan ook al geen nadere uitleg geven.
--- http://www.hln.be/hln/nl/36/Je-Carri...gelukkig.dhtml Laatst gewijzigd door Bhairav : 13 december 2007 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt dat uit? Ze willen een strengere opvoeding, ze hebben de buik vol van dat lakse linkse gedoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vanwaar hebben de hippies hun ideeën? Inderdaad, dat hebben ze zelf bedacht en vormgegeven.
De Taliban bijvoorbeeld waren studenten die de huidige situatie zat waren en in opstand kwamen. Hoewel het hier er niet zo aan toe zal gaan denk ik persoonlijk dat huidige en toekomstige ouders hun kinderen strenger gaan opvoeden. Het tijdperk van de babyboomers komt langzaam maar zeker tot z'n einde. Ik had persoonlijk ook nog niet verwacht dat het linkse politiek correcte denken zou verdwijnen maar dat is ook aan het gebeuren(en in sommige gevallen al gebeurd). Hoeveel strenger weet ik niet en ik zou een glazen bol lezer zijn als ik zou zeggen wanneer. Je moet het maar zo zien, er wordt veel gespeculeerd wanneer België er mee ophoudt. Er zijn veel mensen overtuigd dat België er mee stopt, ze weten echter niet wanneer en wat de directe gevolgen er van zijn. In de toekomst kijken is bijzonder lastig en hoe verder je naar de toekomst toegaat, hoe lastig het wordt. De tijd zal het ons zeker gaan leren. Ik wacht intussen rustig af, de toekomst laat zich niet dwingen.
![]() |
#13 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Strenge opvoeding hoeft echter ook niet een constante te zijn,
kinderen die in de kindertijd eerder streng worden opgevoed, kunnen later dan weer losser gelaten worden en moeten dan minder begeleid worden...
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar kinderen vragen om een hou vast,ik bewonder de jeugd van nu,ik geloof ook erg in deze jeugd ....
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn kids denken ook dat ze de 'nieuwe' mode hebben uitgevonden. Jammer dat ik m'n kledij van pakweg 30 jaar geleden heb weggesmeten ![]() Uiteraard zal er binnenkort een verstrenging van de opvoeding volgen. De huidige generatie ouders is gewoon te tam om zich met opvoeding bezig te houden en laten dat liever aan de scholen over. Gevolg : de linkse kwieten die jaren aan het hoofd van de schoolgemeenschap stonden, vinden dat alles moet kunnen. Die opvatting begint stilaan (rotte) vrachten af te werpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoor dikwijls wijze woorden uit pubers. Tot ergernis van hun leerkrachten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sommigen zagen hier in dit artikel dat de "mondigheid eindelijk voorbij is". heeft natuurlijk niks met "poco's" en links vs. rechts" te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar er zijn echt nog wel jongeren die ouders hebben die begaan zijn met een goede opvoeding. Laatst gewijzigd door ynneb : 13 december 2007 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |