![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Forumgangers
Als Leuvense student zou ik me graag engageren voor een zeer nobel doel: Vlaanderen en de Vlaamse identiteit. Ik weet dat er clubs en verenegingen bestaan zoals KVHV, NS-V, ... maar ik zou graag wat meer te weten komen. Zijn er nog andere verenegingen? Waar houden ze zich specifiek mee bezig? Wat houd lidmaatschap in? Hoe word je lid? (Tot mijn grote spijt is er niemand in mijn vriendenkring die zich tot hetzelfde nobele doel geroepen voelt, dus ik ken niemand uit deze verenegingen) Ik richt mij tot mensen die vertrouwd zijn met deze verenegingen, of zelf lid zijn. Dank! Wouter |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toevallig.
Ik ben volgend jaar ook student in Leuven, en heb ook al gedacht om me in een Vlaamse vereniging te storten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
13 oktober organiseert NSV! Leuven een TD, en verder zullen er ook een aantal andere vrijblijvende openingsactiviteiten gehouden worden waar je eens kan komen kijken (de data ken ik nog niet, maar ze zullen hier http://www.nsv-leuven.org/ nog verschijnen tegen het begin van het nieuwe academiejaar.) Persoonlijk ken ik eigenlijk alleen NSV! goed (Voorpost een beetje maar die richten zich al minder specifiek op studenten) Heel wat sympathieke leden, op een jaar tijd heb ik zelf enorm veel bijgeleerd over ideologie, wat acties betreft overtreft niets de sfeer van onze jaarlijkse betoging (http://www.youtube.com/watch?v=FjuQsba1JH8 & http://www.youtube.com/watch?v=_eUm7FWPw98) en als schacht wordt er respectvol met je omgegaan. (geen vernederingen, geen smeerlapperijen bij de doop etc.) Ik kan je zeker aanraden om eens te komen kijken. ![]() Laatst gewijzigd door Jeronimo : 15 augustus 2010 om 23:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grootste fout die jonge mensen maken is dat ze te snel partij kiezen, terwijl je als jongeling eigenlijk nog volop aan het exploreren en experimenteren behoort te zijn. Zulke lieden worden dan niet zelden in een latere fase van hun leven de grootste steenkoppen.
Moraal van het verhaal: sluit je nergens bij aan. Observeer, zoek, wik en weeg, laat een veelheid aan indrukken toe en sluit je vooral niet op in ideologisch getinte verenigingen, hoe groot het verlangen naar bevestiging ook is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch denk ik dat de NSV! niets voor mij is, hun ideologie wijkt toch af van mijn persoonlijke mening en opvattingen. Maar volgend academie jaar ga ik zeker één van hun debatten bijwonen. Ik heb ook de indruk dat deze clubs en verenegingen minder actief zijn in Leuven dan tegenover Gent of Antwerpen. Minder activiteiten, minder debatten, het actief zoeken naar leden, ... Maar mischien moet ik mijn ogen meer open doen. Citaat:
Maar wat als je je als student wil inzetten voor datgene wat je nauw aan het hart ligt? Ik voel de drang om me in te zetten voor dit nobel doel al van in de middelbare school en na 2 jaar Leuven is dat niet minder geworden, integendeel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zuipen, zingen en lullen... is het engagement van de student.
Een echte militant heeft geen organisaties nodig om zich in te zetten voor een zaak zo nobel en heilig als de Vlaamse.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() gewoon een klak en een stofjas aandoen en de Vlaamse Zaak zal u wel vinden
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mwoehaha
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Als je écht meer wil te weten komen zou je ook het college van Louis Vos over de geschiedenis van de Vlaamse Beweging kunnen volgen...