Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 december 2007, 16:43   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Leterme haalt uit naar RTBF

Leterme noemt RTBF ''relict uit het verleden''

"De RTBF is een zender met een eigen politieke agenda, het is een relict uit het verleden." Dat zegt voormalig formateur Yves Leterme. "Weten jullie hoe men de RTBF ook wel eens noemt? Radio Mille Collines". Radio Mille Collines is de Rwandese radiozender die tijdens de genocide opriep tot haat en geweld tegen de Tutsi's.

Kritiek
Leterme spaart zijn kritiek niet op de Franstalige openbare omroep naar aanleiding van de RTBF-reportage afgelopen woensdag in "Questions �* la Une". De kijker werd een blik gegund achter de schermen van het formatieberaad. Daarin zei Joëlle Milquet dat de onderhandelingen te chaotisch verliepen.

Propagandazender
"Onzin, " weet Leterme, "het probleem van Milquet is dat ze begeleid wordt door een hele groep van medewerkers, dat ze heel onzeker is en dat ze blijkbaar weinig ervaring heeft met onderhandelen". Verwijzend naar de uitzending zegt Leterme dat de RTBF zich in deze opwierp als "een propagandazender van Joëlle Milquet". (belga/tdb)

Bron: HLN

Leterme stijgt dag na dag in mijn achting. Voor de eerste keer haalt een politiek leider van een partij van een klassieke politieke stroming zo uit naar toch wel het ergste van de Belgische regimepers. Leterme vertelt volledig de waarheid.

Nu zal de regimepers proberen Leterme en de NVA net zoals Filip Dewinter en zijn partij te cordoneren, te beschimpen, te kraken.

De oudgedienden van het Vlaams Belang indertijd hadden gelijk. Het gaat helemaal niet om de vreemdelingen, maar om het Vlaams nationalisme. Daar gaat het om. Toen het Vlaams Belang een echt grote partij begon te worden heeft het regime alles uit de kast gehaald tegen Dewinter en co. Het hetse leverde Dewinter zelfs doodsbedreigingen op. De eerlijkheid gebied mij dat Leterme en co indertijd daar op zijn minst niet tegen in gingen. Al was Leterme wel de eerste die echt luisterde naar wat het Vlaams Belang te vertellen had en schafte het meest extreme cordon zelfs af. Maar uiteindelijk is door de invloed van het Vlaams Belang, het Vlaams kartel zelf steeds nationalistischer geworden (dit kartel is niet meer te vergelijken met Leterme en Bourgeois van 2003) en heeft het verstand eindelijk gezegevierd. Het Vlaams Kartel is zelfs zo goed bezig dat de regimemedia al haar wapens richt op het Vlaams Kartel. Zo zelfs dat het Vlaams Belang dezer dagen wat ongemoeid wordt gelaten.

In een TV programma werd Leterme zelfs beschouwd als iemand met een autistisch syndroom. Zo kennen we ze ook weer, onze vijanden. Indertijd noemde De Croo de Vlaams nationalisten ook mentaal gehandicapten.

Het wordt tijd dat alle Vlaams nationalistische partijen en verenigingen front vormen tegen het Belgische regime.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 8 december 2007 om 16:47.
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 december 2007, 16:48   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

precies of de vrt is geen propagandazender ... die sluiten zelfs openlijk de grootste partij in het vl parlement uit
PAJOT is offline  
Oud 8 december 2007, 16:50   #3
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
precies of de vrt is geen propagandazender ... die sluiten zelfs openlijk de grootste partij in het vl parlement uit
U heeft volledig gelijk, maar deze uitspraak is een begin, maar het is duidelijk dat er meer moet volgen.

Oud 8 december 2007, 16:57   #4
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vrt sluit geen enkele democratische partij uit....
Oud 8 december 2007, 16:58   #5
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leterme noemt RTBF ''relict uit het verleden''

"De RTBF is een zender met een eigen politieke agenda, het is een relict uit het verleden." Dat zegt voormalig formateur Yves Leterme. "Weten jullie hoe men de RTBF ook wel eens noemt? Radio Mille Collines". Radio Mille Collines is de Rwandese radiozender die tijdens de genocide opriep tot haat en geweld tegen de Tutsi's.

Kritiek
Leterme spaart zijn kritiek niet op de Franstalige openbare omroep naar aanleiding van de RTBF-reportage afgelopen woensdag in "Questions �* la Une". De kijker werd een blik gegund achter de schermen van het formatieberaad. Daarin zei Joëlle Milquet dat de onderhandelingen te chaotisch verliepen.

Propagandazender
"Onzin, " weet Leterme, "het probleem van Milquet is dat ze begeleid wordt door een hele groep van medewerkers, dat ze heel onzeker is en dat ze blijkbaar weinig ervaring heeft met onderhandelen". Verwijzend naar de uitzending zegt Leterme dat de RTBF zich in deze opwierp als "een propagandazender van Joëlle Milquet". (belga/tdb)

Bron: HLN

Leterme stijgt dag na dag in mijn achting. Voor de eerste keer haalt een politiek leider van een partij van een klassieke politieke stroming zo uit naar toch wel het ergste van de Belgische regimepers. Leterme vertelt volledig de waarheid.

Nu zal de regimepers proberen Leterme en de NVA net zoals Filip Dewinter en zijn partij te cordoneren, te beschimpen, te kraken.

De oudgedienden van het Vlaams Belang indertijd hadden gelijk. Het gaat helemaal niet om de vreemdelingen, maar om het Vlaams nationalisme. Daar gaat het om. Toen het Vlaams Belang een echt grote partij begon te worden heeft het regime alles uit de kast gehaald tegen Dewinter en co. Het hetse leverde Dewinter zelfs doodsbedreigingen op. De eerlijkheid gebied mij dat Leterme en co indertijd daar op zijn minst niet tegen in gingen. Al was Leterme wel de eerste die echt luisterde naar wat het Vlaams Belang te vertellen had en schafte het meest extreme cordon zelfs af. Maar uiteindelijk is door de invloed van het Vlaams Belang, het Vlaams kartel zelf steeds nationalistischer geworden (dit kartel is niet meer te vergelijken met Leterme en Bourgeois van 2003) en heeft het verstand eindelijk gezegevierd. Het Vlaams Kartel is zelfs zo goed bezig dat de regimemedia al haar wapens richt op het Vlaams Kartel. Zo zelfs dat het Vlaams Belang dezer dagen wat ongemoeid wordt gelaten.

In een TV programma werd Leterme zelfs beschouwd als iemand met een autistisch syndroom. Zo kennen we ze ook weer, onze vijanden. Indertijd noemde De Croo de Vlaams nationalisten ook mentaal gehandicapten.

Het wordt tijd dat alle Vlaams nationalistische partijen en verenigingen front vormen tegen het Belgische regime.
Wat Leterme hier doet bewijst alleen hetgeen ik al langer dacht, namelijk dat hij niet geschikt is om aan Nationale Politiek te doen.
Oud 8 december 2007, 17:00   #6
PAJOT
Banneling

Standaard

Al een geluk dat hij daarvoor niet geschikt is. Nationale politiek = anti-Vlaamse politiek.
PAJOT is offline  
Oud 8 december 2007, 17:02   #7
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Wat Leterme hier doet bewijst alleen hetgeen ik al langer dacht, namelijk dat hij niet geschikt is om aan Nationale Politiek te doen.
Dat zeggen de volksverraders op het forum van HLN.com ook. U haat wellicht ook uwzelf. Sjonge, jonge wat een kakbroeken...

Vlaanderen zou als één man achter Leterme moeten staan, nu dat er een toppoliticus het aandurft tegen het regime in te gaan.

Oud 8 december 2007, 17:04   #8
straatrue
Minister-President

Standaard

Politiek is ook zijn mening aan anderen kunnen verkopen.

Leterme zat echt achteraan in de klas te slapen toen de verkoopstruc werden uitgelegd.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 17:06   #9
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zou als één man achter Leterme moeten staan, nu dat er een toppoliticus het aandurft tegen het regime in te gaan.
Ik heb nog steeds mijn bedenkingen. Maar dat betekent dat ik hem nog het voordeel van de twijfel geef. Het grote verschil met andere traditionele politici is denk ik dat Leterme geen man van de Loge is.
PAJOT is offline  
Oud 8 december 2007, 17:08   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

dubbel beste Max
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99105
Oud 8 december 2007, 17:09   #11
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb nog steeds mijn bedenkingen. Maar dat betekent dat ik hem nog het voordeel van de twijfel geef. Het grote verschil met andere traditionele politici is denk ik dat Leterme geen man van de Loge is.
In Ieper kennen ze dat wellicht niet.

Ik heb altijd gedacht dat de mannen uit Brussel de man uit de verre Westhoek een kopje kleiner zouden maken.
Een backbencher die op de speelplaats van de groten wil komen.... Kom nou.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 17:10   #12
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Politiek is ook zijn mening aan anderen kunnen verkopen.

Leterme zat echt achteraan in de klas te slapen toen de verkoopstruc werden uitgelegd.
Misschien wil Leterme België gewoon laten barsten .

Oud 8 december 2007, 17:11   #13
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja ik ga ook niet alle subfora afzoeken om een gelijkaardige topic te zoeken hoor. Daar hou ik mij niet mee bezig. Het spijt mij zeer.

Oud 8 december 2007, 17:12   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ik ga ook niet alle subfora afzoeken om een gelijkaardige topic te zoeken hoor. Daar hou ik mij niet mee bezig. Het spijt mij zeer.
Ik ook niet maar het viel mij nu net op,die van U staat juist gepost,dus verder gaan zou ik zo zeggen
Oud 8 december 2007, 17:14   #15
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zeggen de volksverraders op het forum van HLN.com ook. U haat wellicht ook uwzelf. Sjonge, jonge wat een kakbroeken...

Neen beste Max, het zal u misschien verbazen maar ik haat mezelf helemaal niet, maar dit doet hier niks terzake.
Ik kan u zelfs vertellen en dit kom uit zijn partij zelf dat Leterme voor niet alle cd &v'ers hun kandidaat premier was, zeker na zijn eerste crash begon het ongenoegen tov Leterme binnen de partij te groeien. De gevestigde waarden of oude politieke fossielen hadden het helemaal niet zo begrepen op het te sterk Vlaams gedachtengoed dat Leterme naar buiten bracht.

Laatst gewijzigd door Monocle : 8 december 2007 om 17:14.
Monocle is offline  
Oud 8 december 2007, 17:16   #16
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Neen beste Max, het zal u misschien verbazen maar ik haat mezelf helemaal niet, maar dit doet hier niks terzake.
Ik kan u zelfs vertellen en dit kom uit zijn partij zelf dat Leterme voor niet alle cd &v'ers hun kandidaat premier was, zeker na zijn eerste crash begon het ongenoegen tov Leterme binnen de partij te groeien. De gevestigde waarden of oude politieke fossielen hadden het helemaal niet zo begrepen op het te sterk Vlaams gedachtengoed dat Leterme naar buiten bracht.
Collega's van mij hebben familie in Ieper en in tegenstelling tot wat we op tv zagen, is men in Ieper heel wat minder positief over het geklungel van YLT.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 17:17   #17
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien wil Leterme België gewoon laten barsten .

Ik snap wel dat Vlamingen meer autonomie willen, meer zelfbesturingsmogelijkheden, maar waarom België daarbij moet barsten??

Ik heb alleen enkele vragen...

Hoe sterk staat België nu in Europa, of op het politiek wereldtoneel?
Hoe sterk zou Vlaanderen op dit toneel staan?
Oud 8 december 2007, 17:20   #18
verten
Burger

verten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal hij toch beter ophouden met dit soort misplaatste vergelijkingen te maken. Leterme heeft gelijk wat de grond van de zaak betreft; de RTBF is allesbehalve objectief en dat hebben we meerdere keren kunnen ondervinden. Maar om daarom de RTBF te vergelijken met een radiozender die tijdens de genocide in Rwanda haat en geweld propageerde?

Maar goed, zo weten we tenminste welk soort vlees we in de kuip hebben als toekomstig eerste minister.
"It is better to be silent and thought a fool than to open your mouth and remove all doubt" is nu wel van toepassing lijkt mij...
verten is offline  
Oud 8 december 2007, 17:30   #19
Max van Dietschland

Standaard

Vergeet ook niet dat deze zender Leterme al maanden en maanden persoonlijk aan het bashen is. Leterme heeft gelijk dat hij zich niet meer laat doen. Dat er daar een boude uitspraak bij komt kijken, des te beter.

Oud 8 december 2007, 17:34   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme heeft gelijk wat de grond van de zaak betreft; de RTBF is allesbehalve objectief en dat hebben we meerdere keren kunnen ondervinden. Maar om daarom de RTBF te vergelijken met een radiozender die tijdens de genocide in Rwanda haat en geweld propageerde?
Leterme had het wel over de nep-nieuwsuitzending van de RTBF waarmee Franstalig Belgique in rep en roer werd gezet en waarop, bijvoorbeeld, de bub en Unie al direct naar Brussel en Antwerpen trokken om Belgique met geweld te verdedigen tegen de Vlaamse separatisten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be