Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 09:36   #1
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard nordschleife

Wie heeft er al op gereden?

Ben een beetje aan't plannen om na de winter met enkele vrienden te gaan en er een geprepareerde e36 BMW 325i te huren voor een halve dag.

Ik heb al enkele sites ontdekt met tips, maar het zou leuk zijn om ook enkele 'echte' ervaringen van mensen te horen. Dus, alle tips, straffe verhalen etc welkom.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 09:39   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot nu toe enkel in 'Grand Prix Legends'. Helaas nog niet 'in real life'...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 09:51   #3
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tot nu toe enkel in 'Grand Prix Legends'. Helaas nog niet 'in real life'...
Hier gran turismo 4 tot nu toe
Ben met een kameraad zo goed mogelijk alle stukken van buiten aant leren, maar geloof me, 20 km is fucking veel om te onthouden. Met da bewegend kaartje bij GT4 valt het nog te doen, maar in de auto heb je die niet he Ik vraag me af als ik zo'n tomtom of garmin toestand mee pak of je daar ook het circuit op kan volgen. Da zou alles toch al net iets makkelijker maken.
Oud 13 december 2007, 10:50   #4
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Wie heeft er al op gereden?

Ben een beetje aan't plannen om na de winter met enkele vrienden te gaan en er een geprepareerde e36 BMW 325i te huren voor een halve dag.

Ik heb al enkele sites ontdekt met tips, maar het zou leuk zijn om ook enkele 'echte' ervaringen van mensen te horen. Dus, alle tips, straffe verhalen etc welkom.
Mijn enige ervaringen zijn een paar 24uren op de Nordschleife met GT4 maar een paar van mijn klanten hebben er al wel opgereden met hun sportbolides.

Nu, jouw situatie, ik weet niet met welke auto u zich door het dagdagelijkse verkeer loodst maar ik zou de eerste keer op de Nordschleife ZEKER NIET met een geprepareerde BMW gaan scheuren maar eerder met een gewone wagen.

Mijn contacten die er al gereden hebben, zijn allen verslaafd aan het circuit, maar klagen steen en been over de gevaarlijke toestanden daar. Vooral over de snelheden die de verschillende voertuigen daar hebben (je rijdt met bussen vol met toeristen, motos, autos, sportwagen,...) en over de veel te hoge sidecurbs (piano´s).

Tip: download rondes van mensen die naar de Nordschleife zijn geweest (youtube)

Meer dan de moeite waard, dat is een FEIT maar... it is not a game, so drive carefully.
Oud 13 december 2007, 11:22   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ongeveer tien doden per jaar dacht ik...

Ik zou eerder kiezen voor een 'normaler' circuit waar je echt plezier kan beleven aan je wagen.
Op de Nurburgring zit je naar verluidt meer voorzichtig te zijn dan te racen.
En daar hoef je nu niet persé een geprepareerde BMW voor te gaan huren eh?

In ieder geval; wat je ook doet; kijk je een beetje uit?
Oud 13 december 2007, 12:21   #6
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Mijn enige ervaringen zijn een paar 24uren op de Nordschleife met GT4 maar een paar van mijn klanten hebben er al wel opgereden met hun sportbolides.

Nu, jouw situatie, ik weet niet met welke auto u zich door het dagdagelijkse verkeer loodst maar ik zou de eerste keer op de Nordschleife ZEKER NIET met een geprepareerde BMW gaan scheuren maar eerder met een gewone wagen.

Mijn contacten die er al gereden hebben, zijn allen verslaafd aan het circuit, maar klagen steen en been over de gevaarlijke toestanden daar. Vooral over de snelheden die de verschillende voertuigen daar hebben (je rijdt met bussen vol met toeristen, motos, autos, sportwagen,...) en over de veel te hoge sidecurbs (piano´s).

Tip: download rondes van mensen die naar de Nordschleife zijn geweest (youtube)

Meer dan de moeite waard, dat is een FEIT maar... it is not a game, so drive carefully.
Een geprepareerde BMW is nu misschien een beetje een overstatement, maar je hebt dus een verhuurbedrijf daar die redelijk wat auto's verhuren voor op de Nordschleife.

De BMW in kwestie is een e36 325i coupé waar eigenlijk enkel een sportophanging onder is geplaatst (KWv2?) en waar wat interieur uit gestript is. Kwa pk's is hij vrij vergelijkbaar met mijn 2003 320ci. Het leek me gewoon de fijnste auto om daar te huren. Niet te snel, achterwielaandrijving, 50/50 gewicht en lekker baanvast. Ook de prijzen van de huurauto's vallen heel goed mee als ge met een paar man zijt.

BTW, leuke tip. Heb trouwens al een hoop filmpjes gedownload en het is er inderdaad een drukke bedoening.

Een andere leuke tip is bv. geen chronometer mee te nemen, want als je tegen je eigen tijd gaat proberen te rijden ga je zeker vroeg of laat eraf schuiven.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 13 december 2007 om 12:24.
Oud 13 december 2007, 12:23   #7
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ongeveer tien doden per jaar dacht ik...

Ik zou eerder kiezen voor een 'normaler' circuit waar je echt plezier kan beleven aan je wagen.
Op de Nurburgring zit je naar verluidt meer voorzichtig te zijn dan te racen.
En daar hoef je nu niet persé een geprepareerde BMW voor te gaan huren eh?

In ieder geval; wat je ook doet; kijk je een beetje uit?
Ben al vaker op Zolder en Assen gaan rijden. Is plezant, maar ik wil die hele sfeer daar op de nordschleife eens meemaken.

in ieder geval, ik ga zeker héél voorzichtig zijn natuurlijk
Bedankt voor de ongerustheid
Oud 14 december 2007, 00:22   #8
KrisKras
Banneling

Standaard

hmm, weinig auto fanaten hier precies. Ik ga deze toch ff bumpen in geval van, je weet maar nooit. Alle tips zijn welkom.
Oud 14 december 2007, 09:28   #9
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een andere leuke tip is bv. geen chronometer mee te nemen, want als je tegen je eigen tijd gaat proberen te rijden ga je zeker vroeg of laat eraf schuiven.
LOL en maar proberen diezelfde splits te halen dan in GT4, je zou je voor minder frontaal in de muur boren.

BTW, ik verkoop laptimers... echt gene kopen?! Bij mijn weten veruit de betere aan een schappelijke prijs.

Que vagi be!
Oud 14 december 2007, 12:38   #10
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL en maar proberen diezelfde splits te halen dan in GT4, je zou je voor minder frontaal in de muur boren.

BTW, ik verkoop laptimers... echt gene kopen?! Bij mijn weten veruit de betere aan een schappelijke prijs.

Que vagi be!
Als je er een camera bij doet voor een kleine meerprijs, dan kun je achteraf op youtube het resultaat van je laptimer zien
Oud 14 december 2007, 12:48   #11
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je er een camera bij doet voor een kleine meerprijs, dan kun je achteraf op youtube het resultaat van je laptimer zien
Cameras (Elmo SUV-CAM) verkoop ik ook maar die kan ik er niet bijdoen voor een kleine meerprijs, het zou dan eerder ongekeerd moeten zijn.

Je koopt een camera en ik doe er aan een mooi prijsje een laptimer bij

Kriskras, als je je hebt uitgeleefd op de nordschleife, stuur me dan even een linkje met je video.
Oud 14 december 2007, 13:09   #12
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Cameras (Elmo SUV-CAM) verkoop ik ook maar die kan ik er niet bijdoen voor een kleine meerprijs, het zou dan eerder ongekeerd moeten zijn.

Je koopt een camera en ik doe er aan een mooi prijsje een laptimer bij

Kriskras, als je je hebt uitgeleefd op de nordschleife, stuur me dan even een linkje met je video.
absoluut, als ik het film natuurlijk, enne, tzal pas voor de lente zijn he. Ben nu stilaan vanalles aan't voorbereiden op mn gemak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be