![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie heeft er al op gereden?
Ben een beetje aan't plannen om na de winter met enkele vrienden te gaan en er een geprepareerde e36 BMW 325i te huren voor een halve dag. Ik heb al enkele sites ontdekt met tips, maar het zou leuk zijn om ook enkele 'echte' ervaringen van mensen te horen. Dus, alle tips, straffe verhalen etc welkom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot nu toe enkel in 'Grand Prix Legends'. Helaas nog niet 'in real life'...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ben met een kameraad zo goed mogelijk alle stukken van buiten aant leren, maar geloof me, 20 km is fucking veel om te onthouden. Met da bewegend kaartje bij GT4 valt het nog te doen, maar in de auto heb je die niet he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu, jouw situatie, ik weet niet met welke auto u zich door het dagdagelijkse verkeer loodst maar ik zou de eerste keer op de Nordschleife ZEKER NIET met een geprepareerde BMW gaan scheuren maar eerder met een gewone wagen. Mijn contacten die er al gereden hebben, zijn allen verslaafd aan het circuit, maar klagen steen en been over de gevaarlijke toestanden daar. Vooral over de snelheden die de verschillende voertuigen daar hebben (je rijdt met bussen vol met toeristen, motos, autos, sportwagen,...) en over de veel te hoge sidecurbs (piano´s). Tip: download rondes van mensen die naar de Nordschleife zijn geweest (youtube) Meer dan de moeite waard, dat is een FEIT maar... it is not a game, so drive carefully.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer tien doden per jaar dacht ik...
Ik zou eerder kiezen voor een 'normaler' circuit waar je echt plezier kan beleven aan je wagen. Op de Nurburgring zit je naar verluidt meer voorzichtig te zijn dan te racen. En daar hoef je nu niet persé een geprepareerde BMW voor te gaan huren eh? In ieder geval; wat je ook doet; kijk je een beetje uit?
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De BMW in kwestie is een e36 325i coupé waar eigenlijk enkel een sportophanging onder is geplaatst (KWv2?) en waar wat interieur uit gestript is. Kwa pk's is hij vrij vergelijkbaar met mijn 2003 320ci. Het leek me gewoon de fijnste auto om daar te huren. Niet te snel, achterwielaandrijving, 50/50 gewicht en lekker baanvast. Ook de prijzen van de huurauto's vallen heel goed mee als ge met een paar man zijt. BTW, leuke tip. Heb trouwens al een hoop filmpjes gedownload en het is er inderdaad een drukke bedoening. Een andere leuke tip is bv. geen chronometer mee te nemen, want als je tegen je eigen tijd gaat proberen te rijden ga je zeker vroeg of laat eraf schuiven. Laatst gewijzigd door KrisKras : 13 december 2007 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in ieder geval, ik ga zeker héél voorzichtig zijn natuurlijk ![]() Bedankt voor de ongerustheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() hmm, weinig auto fanaten hier precies. Ik ga deze toch ff bumpen in geval van, je weet maar nooit. Alle tips zijn welkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
BTW, ik verkoop laptimers... echt gene kopen?! Bij mijn weten veruit de betere aan een schappelijke prijs. ![]() Que vagi be!
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je koopt een camera en ik doe er aan een mooi prijsje een laptimer bij ![]() Kriskras, als je je hebt uitgeleefd op de nordschleife, stuur me dan even een linkje met je video.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |