![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Guy Verhofstadt is geen kandidaat (meer) om eerste minister te worden van de interimregering die hij probeert te vormen om de politieke impasse te doorbreken.
Citaat:
Wordt het geen hoogtijd dat de Franstaligen hun ruzies bijleggen... in het belang van ons land? Zodat we niet langer schade oplopen en geen slechte naam meer blijven hebben in het buitenland... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wordt het hoog tijd dat 'we' zèlf de touwtjes in handen nemen, in het belang van ons land (en de mensen die er wonen en werken en een leven proberen op te bouwen) ?
Ik las hier ooit iets over het recht dat het volk zou hebben een 'Nationale Conventie' bijeen te roepen. Als ik mij niet vergis, weet Jan van den Berghe daar wel een en ander van af. Ik hoop dat hij hierop reageert, dan weet ik tenminste in wèlke draad ik daarover meer te weten kan komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
6 VL 3 W 1 Brusselaar en 1 premier zonder Taalrol (in de praktijk een Nederlandstalige |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Franstalige frontvorming is blijkbaar niet meer zo makkelijk als de Vlamingen voor één keer hun been een beetje stijf houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() het ziet er allemaal goed uit. Laat ze maar verder bekvechten, het speelt ons allemaal in de kaart.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() De vraag is: hoe loopt dit af!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet iemand hem maar eens een PB-tje sturen met de vraag of hij alstublieft aan deze discussie wil deelnemen ? ![]() Hier : http://www.stedenbandbrasschaat.be/i...=Pages&page=56 vond ik alvast iets over een Constitutioneel Congres in Bolivia. Misschien kunnen we ons daardoor laten inspireren ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 december 2007 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zal aan de reet roesten van die pokerspelende Franstaligen. Economische schade, zo die er is of komt, wordt wel door Vlamingen bijgepast.
#11 |
Parlementslid
|
![]() Als schaden afbreken is, ja, wij doen dat ook, so what?! Trouwens over welk land hebben we het?
De oude constructies bestaan niet meer het is allemaal terra nova. Laatst gewijzigd door Ovidius : 13 december 2007 om 11:08. |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de belangen van Hans' land worden momenteel door de Franstaligen geschaad. De belangen van ons land, daarentegen, kunnen er maar goed bij varen.
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 13 december 2007 om 12:13. |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe langer de formatie duurt hoe uitzichtlozer de situatie er uit ziet. En dan schiet mij Tsjecho-Slowakije binnen.
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen kunnen hun eigen belangen niet schaden, want ieder doet met zijn "eigendom" wat hij zelf wil.
Maar de Franstaligen schaden de belangen van Vlaanderen, en dat is erger. Iemand vroeg zich af "hoe gaat dat aflopen". Ik weet niet hoe, maar ik weet wel dat op zeker moment "het afgelopen zal zijn".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Recept: Stap 1: Maak van elke komma een nationale catastrofe/belangenconflict: De splitsing van een kieskring, de niet-benoeming van enkele burgemeesters, de inspectie van enkele schooltjes, ... Stap 2: Doe alles om de anderstalige tegenstander onderuit te halen. Stap 3: Wanneer 1 en 2 niet slagen: Sla wild in het rond naar alles wat je tegenkomt, tot de ontbinding wordt ingezet. Ze gaan nog in de geschiedenisboeken mogen schrijven: "De splitsing van België was uiteindelijk het gevolg van de totale verdeeldheid aan Franstalige kant. Door die verdeeldheid werd het vormen van een nieuwe regering onmogelijk, wat op zijn beurt de splitsing van België inleidde." |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tientallen politici waren reeds maandenlang bezig een regering te vormen. Ze waren er haast 7 dagen op 7 mee bezig, maar het lukte niet. Dus vroeg Albert II om twee regeringen voor te bereiden. Hij vroeg het aan Guy Verhofstadt. Een man die acht jaar ruzie heeft gemaakt met de CD&V. Die het zeer persoonlijk heeft gespeeld. Een man die reeds een fulltime job heeft. Albert II blundert. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 13 december 2007 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |