![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...tml#reageerTag
De Turkse premier Erdogan pleit voor een opheffing van het hoofddoekenverbod in openbare gebouwen en universiteiten, na de decennialange secularisatie die begonnen was door Mustafa Kemal Atatürk. De logische eerste stap in de her-islamisering van zijn land, ook al proberen linkse profeten wanhopig de huidige Turkse regeringspartij te vergoeilijken als een "moslim-democratische" partij om zo toch nog maar enige kans op Europese toetreding te bewaren. Wat mij betreft zou Turkije nooit lid van de EU mogen worden, maar voor de voorstanders van toetreding slinken de argumenten met zienderogen... In ieder geval, dat men in Turkije doet wat men niet laten kan, maar ik hoop toch dat het Turkse leger haar rol als behoeder van de seculiere staat zal vervullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons hopen dat het en zoveelste stokje in het wiel van de toetreding tot Europa mag betekenen. De Turken zijn goed bezig in hun eigen voet te schieten, aanmoedigen die handel.
En, hoor ik deze morgen op de radio, Oost-Vlaanderen volgt Erdogan, in openbare gebouwen komt geen verbod....geen wonder met de islam-belt tussen A'pen en Kortrijk die we hier hebben.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |