![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Bij deze meld ik U de oprichting van een nieuwe politieke formatie, de Onafhankelijke Alliantie.
Deze formatie wil een verenigende formatie zijn van individuen die een uitgesproken politieke mening hebben, maar die zich niet thuis voelen in de huidige politieke partijen of die weten dat ze met hun politieke partij zeker zijn dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Samen kunnen we dat misschien wel en zo kunnen de meningen van de kleine partijen wél vertegenwoordigd worden in Vlaanderen en Europa. Uiteraard kunnen we U nu momenteel nog niet veel vertellen omtrent de vorm en bestuur van deze formatie, omdat ze nu nog maar enkele uren bestaat. We wensen alleszins resoluut op te komen voor een aantal punten: We eisen de invoering van het Bindend referendum op Volksinitiatief. Tevens eisen we de afschaffing van de kiesdrempel. We zijn tegen een verdere opsplitsing van België, hoewel we vinden dat er meer gelijkwaardigheid moet kunnen bestaan tussen de regio's. We vinden de vreemdelingenpolitiek als compleet mislukt. Daar willen we concrete maatregelen voorstellen om dit weer op het juiste spoor te zetten. De economie sputtert nog steeds. We willen concrete maatregelen voorstellen om de belastingen gevoelig te verlagen én om het ondernemingsinitiatief te stimuleren. Zo zou de herinvoering van het bankgeheim naar Luxemburgs voorbeeld heel wat nieuwe fondsen kunnen werven. We willen graag met iedere partij kunnen spreken, die geloven dat we samen wel een kans maken om de kiesdrempel te overschrijden, dewelke momenteel elke dissidente politieke mening bij voorbaat in de kiem smoort! Ik richt hierbij mijn oproep naar zowel BUB, Liberale Alliantie, Liberaal Appel en alle andere kleine partijen die te klein zijn om momenteel de kiesdrempel te overschrijden. Vriendelijke groeten, Rudy Van Nespen Tijdelijk woordvoerder. |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De volgende....
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En tevens enigste lid zeker....
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() En zijn er ook nog zinnige reacties?
Anders moet ik het stellen met een paar would-be comedians op het forum... ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez succes van deze comedian gewenst.
Een tip pas op voor dissidenten. Voor dat ge het weet scheuren ze uw alliantie aan flarden. en der moet nie gelachen worden met eenmansbewegingen. Verstaan. Of zal mijn eigen troep mobiliseren. Dan zal het lachen jullie wel vergaan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Would be? Wat wil je dat we daar zinnig op reageren? Liberaal Appel was al een flop en nu nog eens een spin off daarvan.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() en 'k hem nog zo gezegd van nie te lachen......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beetje moeilijk als het logo op een persiflage lijkt van Coca Cola
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat vind ik nu eens gegronde kritiek op basis van wat ik hierboven geschreven heb... ![]() En dan schrik ik nog dat de SPA en de VTM beide de grootste in Vlaanderen zijn... Niveau, beste Garde, zou U absoluut niet misstaan! |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Veel succes...maar is je groep een partij of een beweging?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We noemen het liever een formatie. We wensen onafhankelijken en kleine partijen te verenigen in onze formatie. Je zou het ook een koepel kunnen noemen. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 'k zie het al voor me: het kartel SPA - Cola ![]() ![]()
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Je standpunt over de volksraadpleging is goed. En dat je tegen de kiesdrempel bent, kan ik aannemen. 2. Tegen een verdere opsplitsing van België. Je standpunt is zeer onduidelijk. Je beseft blijkbaar wel dat op dit moment er veel misgaat en dat vooral de Vlamingen veel van hun rechten verliezen, maar je gelooft nog in dat Belgisch kader. Da's wringen. 3. vreemdelingenbeleid op het juiste spoor? Zeer flou. Kortom: je komt met een programma met een paar algemeenheden die al in de programma's van veel andere partijen staan. En als ik dan zeg 'De volgende' betekent dat niks meer of niks minder dan: dat hebben we al een paar keer gehad. |
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zegt dat U het allemaal al gezien heeft. Dat kan wel goed zijn, maar U heeft niemand er ook concreet iets aan zien doen. Wij hebben dat ook niet gezien. Daarom zal U deze punten terugvinden, maar wel heel concreet in actiepunten die door mogelijke mandatarissen zullen moeten uitgevoerd worden. Dit in tegenstelling met de klassieke partijen, die dit alles in hun programma zetten, maar na de verkiezingen plots hun programma vergeten! |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Mijn kritiek? Het zoveelste rechtse splinterpartijtje dat alleen maar in de hoofden van de oprichter-enig lid en de forumgangers bestaat die zich hierdoor laten foppen.
Of wat moeten we anders denken van de Liberale Alliantie, de VNRP en nu de Onafhankelijke Alliantie? Ooit nog wat van gehoord? Verder: Een paar bijeengeplakte ideetjes (programma kan je zoiets niet noemen), opgesteld in slecht Nederlands en een hoop gezwollen taal die moet verbergen dat dit een zoveelste éénmansinitiatief is van iemand die hoopt dat enkele wanhopige collega-dwergpartijen erin mee zullen lopen. Ook een totale afwezigheid van een kader, een planning en positionering valt op. Mijn conclusie: Vééél plezier! |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Ik wens je veel succes. Alleen vrees ik dat mijn klein partijtje over meer dan één van je programmapunten gaat struikelen. behalve het opheffen van de ondemocratische kiesdrempel hebben we niet veel gemeen. Dus zullen we het maar alleen proberen zeker.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al voor de twee eerste punten zou ik graag genoeg meedoen, maar ik ben en blijf een Vlaams-nationalist.
En dus voor de algehele opsplitsing van dit corrupte koninkrijkje. Je zult met mij dus geen stap verder komen. ![]()