Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2007, 10:40   #1
Banneling

Standaard Na de hoofddoek, het bermudaverbod!

Beersel hoopt allochtone zwemmers te weren met verbod op zwemshort

De gemeente Beersel heeft een politiereglement goedgekeurd voor het provinciaal zwembad van Huizingen. Daarin staat dat bezoekers in lange zwemshorts niet langer toegelaten zijn. Volgens de schepen van Integratie omdat de jongeren die de voorbije jaren geregeld amok maakten, overwegend van allochtone afkomst, zich daar 'te bloot' in voelen.

Op en rond het provinciaal domein van Huizingen zijn al vaker problemen geweest met amokmakers, voornamelijk allochtone jongeren uit Brussel. De meeste problemen situeerden zich rond het zwembad. Na overleg met gemeentebestuur en politiediensten stelde de provincie een ontwerptekst op met enkele nieuwe maatregelen om de toestand op het domein onder controle te houden. Zo komt er meer controle en worden nog meer bussen voorzien die jongeren vanuit Brussel rechtstreeks en begeleid naar het domein zullen brengen. En zullen bezoekers van buiten de provincie Vlaams-Brabant meer moeten betalen voor het zwembad.

In de tekst is ook sprake van het afschaffen van de lange zwemshort en bermuda. Uit hygiënische overwegingen, stelt Anja Dewolf van de informatiedienst van de provincie. "Het gebeurt vaak dat jongeren in die short aankomen, erin zwemmen en er een hele dag in rondlopen. Uit hygiënische overwegingen wordt eraan gedacht om de zwemshort dus te bannen. Dat gebeurt trouwens in heel wat zwembaden."

Het nieuwe reglement komt half juni op de provincieraad, maar de gemeente Beersel zelf keurde al een politiereglement goed om de maatregelen alvast bij het begin van de grote vakantie in te kunnen voeren. Ook daarin is dus sprake van een verbanning van de zwemshorts. Alleen klinkt de argumentatie daar iets anders. "Het is geweten dat allochtone jongeren zich niet goed voelen in een gewone zwembroek", stelt Leen Luyckfasseel-d'Hooge, CD&V-schepen van Sport, Gezin, Integratie en Gelijke Kansen in Beersel. "Ze voelen zich er te bloot in."

Ook burgemeester Hugo Casaer (CD&V) stelt dat de maatregel er weliswaar kwam om hygiënische redenen, maar "dat het neveneffect wel mooi meegenomen is". "Ik wil hier nu geen hoofddoekendiscussie over zwembroeken van maken. Dat debat wil ik niet voeren. Maar het is voor ons bijzonder frustrerend om te zien dat Brusselse 'snel-Belgjongeren' zich hier komen ontspannen en overlast veroorzaken. En dan heb ik het niet over wat baldadigheden alleen, er zijn al enkele pogingen tot verkrachting geweest ook. Dan zult u wel begrijpen dat we moesten ingrijpen." (dm)
De Morgen 2/6/07

Tjonge, tjonge, binnenkort krijgen we een actiegroep 'BOEB!', baas over eigen billen!
Benieuwd welke BV's zich dan gaan aandienen om het recht op bedekte bovenbenen van islamitische 'jongeren' te verdedigen.
Tip voor snelle marketing-guys : naast de burkini, de burmuda !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:49   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Goed gevonden van het gemeentebestuur.

Weeral eens hilarisch in welke bochten men zich moet wringen om het zuiver probleem uit de weg te kunnen gaan: ambetante kutmarokkanen die vlaamse mensen lastig vallen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:57   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het "Bermudaverbod" bestaat al jaar en dag in de antwerpse zwembaden, ik heb er geen idee van of dat "allochtonen" lees belgen en niet-belgen van mahgrebiaanse afkomst zou tegenhouden. Het is wel zo dat die het liefst verschijnen in het seizoen van de open zwembaden - het volstaat dat er redders van "vreemde" afkomst aanwezig zijn om ook die mannetjesputters kalm te houden. Naar analogie van een "stadionverbod" bij voetbalhooligans
een "zwembadverbod" instellen (dat dan voor heel het land geldt) zijn die problemen ook vlug van de baan.

Ik zou wel eens willen eten waar sommige onverklaarbare verschillen vandaan komen : er zijn open luchtzwembaden waar er ondanks de aanwezigheid van
de "jongetjes" geen problemen zijn en andere waar om de haverklap moord, brand en verkrachtingspogingen schering en inslag zijn. Blijkbaar zijn er kleine groepjes hee'thoofden die de zaak voortdurend verpesten.
Oud 2 juni 2007, 11:07   #4
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Maar het is voor ons bijzonder frustrerend om te zien dat Brusselse 'snel-Belgjongeren' zich hier komen ontspannen en overlast veroorzaken. En dan heb ik het niet over wat baldadigheden alleen, er zijn al enkele pogingen tot verkrachting geweest ook. Dan zult u wel begrijpen dat we moesten ingrijpen." (dm)
De Morgen 2/6/07
Na het uitgaansmilieu te verzieken en onze jonge dames daar te bepotelen, ligt hun "actie-terrein" nu ook in de zwembaden. Handig, de dhimmi vrouwen zijn hier toch al zo goed als naakt...maar daar "dienen" ze dan tenslotte ook voor .

Waar moeten jonge dhimmi's elkaar tegenwoordig leren kennen? Privé feestjes en zwemuurtjes voor dhimmi's?

Doet me denken aan de wijze woorden van Sheik Taj Din al-Hilali. Het is de schuld van het onbedekte vlees, niet van de kat.

Of zou de kat eerder een wild dier zijn, zoals een hond die een kind bijt en bijgevolg moet afgemaakt worden?

Iets om eens over na te denken .

Laatst gewijzigd door gladiator : 2 juni 2007 om 11:08.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:15   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn open luchtzwembaden waar er ondanks de aanwezigheid van
de "jongetjes" geen problemen zijn
heb je daar voorbeelden van? Of hou je die liever zo discreet mogelijk?

Recent sprak ik nog met een verantwoordelijke van het domein wachtebeke: same problem with same persons.
De Ster op Sint Niklaas: ik meen dat Willockx nu al een "allochtonenstrand" heeft ingesteld, het "autochtonenstrand" ligt dan aan de andere kant van de plas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juni 2007, 13:33   #6
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
het volstaat dat er redders van "vreemde" afkomst aanwezig zijn om ook die mannetjesputters kalm te houden.
Een verkeerd signaal volgens mij, de allochtone amokmakers moeten zich ook gedeisd houden wanneer er enkel autochtone redders zijn.
Citaat:
Naar analogie van een "stadionverbod" bij voetbalhooligans
een "zwembadverbod" instellen (dat dan voor heel het land geldt) zijn die problemen ook vlug van de baan.
Dat lijkt mij ook een goede maatregel.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 13:42   #7
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beersel hoopt allochtone zwemmers te weren met verbod op zwemshort

De gemeente Beersel heeft een politiereglement goedgekeurd voor het provinciaal zwembad van Huizingen. Daarin staat dat bezoekers in lange zwemshorts niet langer toegelaten zijn. Volgens de schepen van Integratie omdat de jongeren die de voorbije jaren geregeld amok maakten, overwegend van allochtone afkomst, zich daar 'te bloot' in voelen.

...

Het nieuwe reglement komt half juni op de provincieraad, maar de gemeente Beersel zelf keurde al een politiereglement goed om de maatregelen alvast bij het begin van de grote vakantie in te kunnen voeren. Ook daarin is dus sprake van een verbanning van de zwemshorts. Alleen klinkt de argumentatie daar iets anders. "Het is geweten dat allochtone jongeren zich niet goed voelen in een gewone zwembroek", stelt Leen Luyckfasseel-d'Hooge, CD&V-schepen van Sport, Gezin, Integratie en Gelijke Kansen in Beersel. "Ze voelen zich er te bloot in."

Ook burgemeester Hugo Casaer (CD&V) stelt dat de maatregel er weliswaar kwam om hygiënische redenen, maar "dat het neveneffect wel mooi meegenomen is". "Ik wil hier nu geen hoofddoekendiscussie over zwembroeken van maken. Dat debat wil ik niet voeren. Maar het is voor ons bijzonder frustrerend om te zien dat Brusselse 'snel-Belgjongeren'zich hier komen ontspannen en overlast veroorzaken.
Apartheid macht frei??

Dat zijn van die momenten dat ik me diep schaam een Belg/Vlaming te zijn
Van VB-ers kan ik dat nog verwachten, maar dat CDenV-ers zich hiermee durven inlaten... Voor mij mogen ze stante pede geëxcommuniceerd worden, dat zal hun leren de s
Oud 2 juni 2007, 13:44   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Apartheid macht frei??

Dat zijn van die momenten dat ik me diep schaam een Belg/Vlaming te zijn
Van VB-ers kan ik dat nog verwachten, maar dat CDenV-ers zich hiermee durven inlaten... Voor mij mogen ze stante pede geëxcommuniceerd worden, dat zal hun leren de s
Niemand houd je tegen om tussen die troep lastigvallers te gaan "zwemmen", liefst in het gezelschap van je lief!

apartheid macht frei? Dat hebben ze dan wèl zelf gezocht: tegenwoordig is er amper nog een gewone vlaming te vinden in de openbare domeinen! Nochtans zijn het net DIE mensen die er wel hun belastingscenten aan hebben afgegeven!

Dus cut the bullshit en laat je lief maar los tussen die bende bermudadragers! Have fun!

Oud 2 juni 2007, 13:45   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het "Bermudaverbod" bestaat al jaar en dag in de antwerpse zwembaden, ik heb er geen idee van of dat "allochtonen" lees belgen en niet-belgen van mahgrebiaanse afkomst zou tegenhouden. Het is wel zo dat die het liefst verschijnen in het seizoen van de open zwembaden - het volstaat dat er redders van "vreemde" afkomst aanwezig zijn om ook die mannetjesputters kalm te houden. Naar analogie van een "stadionverbod" bij voetbalhooligans

Ik zou wel eens willen eten waar sommige onverklaarbare verschillen vandaan komen : er zijn open luchtzwembaden waar er ondanks de aanwezigheid van
de "jongetjes" geen problemen zijn en andere waar om de haverklap moord, brand en verkrachtingspogingen schering en inslag zijn. Blijkbaar zijn er kleine groepjes hee'thoofden die de zaak voortdurend verpesten.
In Antwerpen hebben we dan ook het speciaal apartheidszwemmen ingevoerd door Moslims,maar das ook dik ok voor U he
Oud 2 juni 2007, 13:52   #10
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niemand houd je tegen om tussen die troep lastigvallers te gaan "zwemmen", liefst in het gezelschap van je lief!

apartheid macht frei? Dat hebben ze dan wèl zelf gezocht: tegenwoordig is er amper nog een gewone vlaming te vinden in de openbare domeinen! Nochtans zijn het net DIE mensen die er wel hun belastingscenten aan hebben afgegeven!

Dus cut the bullshit en laat je lief maar los tussen die bende bermudadragers! Have fun!
Ach dat doet denken aan de goeie ouwe tijd in Hofstade... Iedereen aan't barbecuen.. Omdat men dat overlast vond omdat Allochtonen blijkbaar wat socialer aangelegd zijn dan 'de Zuiveren van Bloed' vonden ze er natuurlijk niet beter op om dat gebarbecue te verbieden. België gezellig?? Toch niet als het de integratie kan bevordereren.

Mensen die op onaanvaardbare manier voor overlast zorgen die verbied je nog binnen te komen. Wat ze in Beersel doen gaat veel verder. Dat is een stap naar apartheid, ja! Ze schamen er zich alvast niet voor dit (niet eens tussen de lijnen) toe te geven. Excommuniceren die tsjeven zeg ik u EN laat ze branden in de hel!!
Oud 2 juni 2007, 14:01   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach dat doet denken aan de goeie ouwe tijd in Hofstade... Iedereen aan't barbecuen.. Omdat men dat overlast vond omdat Allochtonen blijkbaar wat socialer aangelegd zijn dan 'de Zuiveren van Bloed' vonden ze er natuurlijk niet beter op om dat gebarbecue te verbieden. België gezellig?? Toch niet als het de integratie kan bevordereren.!!
"socialer" is dat het nieuwe woordje dat je ervoor gaat gebruiken?
Ga dan even naar Wachtebeke misschien? Daar heeft men speciaal voor de "socialeren" BBQ stelletjes op de ligweide geïnstalleerd!
Spijtig genoeg mogen de asocialen van de socialeren nu niet meer op die ligweide gaan liggen omdat het "hun ligweide" geworden is! De allochtonenweide zullen we maar zeggen.
's morgens mogen natuurlijk de dhimmi kaffers hun tonnen afval komen opruimen, niet dat degenen die op de allochtonenweide gaan BBQ'en ooit inkom betalen hoor: ze wachten tot ze kunnen binnenglippen.
Je behoort tot het uitverkoren volk of niet nietwaar!

Citaat:
Mensen die op onaanvaardbare manier voor overlast zorgen die verbied je nog binnen te komen. Wat ze in Beersel doen gaat veel verder. Dat is een stap naar apartheid, ja! Ze schamen er zich alvast niet voor dit (niet eens tussen de lijnen) toe te geven. Excommuniceren die tsjeven zeg ik u EN laat ze branden in de hel
ho, ben jij er voorstander van om "quota voor allochtonen" in te stellen in de provinciale domeinen dan? Welk probleem heb je met het verbieden van bermuda's in het zwembad? nooit van hygiene gehoord of zo? en op deze manier discrimineert men toch niet? NIEMAND mag een bermuda dragen, jij niet en ik niet!

Oud 2 juni 2007, 14:03   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me nu afvraag, ik ken niet veel autochtonen jongeren (van mijn leeftijd dus) die zich wél goed voelen in een gewone zwembroek.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 14:06   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men kan natuurlijk ook allochtoneparken aanleggen, net zoals men in politiek correct nederland ooit een allochtonenbos heeft aangelegd.
De achterliggende redenering voor het allochtonenbos was dat "die mensen" "gewoon" waren om fruit en bessen te kunnen plukken in de vrije natuur.... (ik ben ernstig).
Te dien einde werd dus een bos met fruitbomen en verschillende bessenstruiken etc.. aangeplant: het allochtonenbos.

Ze hadden het ietsiepietsie verkeerd begrepen: na een paar jaar hadden ze niet enkel de vruchten en bessen geplukt, doch ongeveer het hele bos afgebroken!

Enfin, allochtonenparken dan maar: bermuda's, burkini's, leggings en tshirts toegestaan in het zwembad en zwemmen maar.... en de autochtonen zullen zich op HUN terreinen dan wel aan HUN regeltjes houden.

Oud 2 juni 2007, 14:31   #14
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ho, ben jij er voorstander van om "quota voor allochtonen" in te stellen in de provinciale domeinen dan? Welk probleem heb je met het verbieden van bermuda's in het zwembad? nooit van hygiene gehoord of zo? en op deze manier discrimineert men toch niet? NIEMAND mag een bermuda dragen, jij niet en ik niet!
Of nog beter Circe, verplichte consumptie van varkensvlees ..

En waar haal jij uit dat ik voor quota ben. Gewoon iedereen toelaten. En bij overlast optreden. Ik geloof trouwens ook dat de mensen die voor overlast zorgen mannen zijn. Misschien moet men dan maar consequent zijn en nog alleen badbakken toelaten??
Oud 2 juni 2007, 14:54   #15
Banneling

Standaard

Citaat:
Apartheid macht frei??
Volgens de moslims maakte sexe-appartheid wel heel 'frei': zonder gescheiden zwemuurtjes kunnen ze namelijk niet gaan zwemmen, aldus Meryam Almaci van Groen!

Laatst gewijzigd door Online : 2 juni 2007 om 14:55.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:09   #16
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens de moslims maakte sexe-appartheid wel heel 'frei': zonder gescheiden zwemuurtjes kunnen ze namelijk niet gaan zwemmen, aldus Meryam Almaci van Groen!
Dus daar ben je dan toch tegen. Maar een allochtoon met een niet-allochtoon samen, oeioeioei... drama.
Oud 2 juni 2007, 15:10   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus daar ben je dan toch tegen. Maar een allochtoon met een niet-allochtoon samen, oeioeioei... drama.
waar staat dat enkel allochtonen-met-burmuda niet binnenmogen?

of is die burmuda al even vastgegroeid als de burkina?

Oud 2 juni 2007, 15:16   #18
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
waar staat dat enkel allochtonen-met-burmuda niet binnenmogen?

of is die burmuda al even vastgegroeid als de burkina?

Het lijkt me makkelijker wereldvrede op 3 dagen te bereiken dan met u een opbouwend gesprek te hebben.

Dus.. Laat vallen.
Oud 2 juni 2007, 15:42   #19
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

OK voor de "redders": elk zwembad neemt een ploeg niet-islamitiesche negers van rond de 2 meter in dienst, minstens 110 kilo het stuk.Het beoefenen van boksen , of een andere gevechtsport is een pluspunt voor aangenomen te worden.Hun auto's moeten veilig geparkeerd staan, en ze moeten hun werk verlaten langs een speciale dienstuitgang om repressailles van een half leger messentrekkende bedouinen te vermijden.Vergeet niet: met twee maakt ge een os kapot! En de vijand loopt nooit met minder dan 5 man tegelijk rond.Al die kleine groepjes staan dan ook nog telefonisch met elkaar in verbinding...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:43   #20
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Na het uitgaansmilieu te verzieken en onze jonge dames daar te bepotelen, ligt hun "actie-terrein" nu ook in de zwembaden. Handig, de dhimmi vrouwen zijn hier toch al zo goed als naakt...maar daar "dienen" ze dan tenslotte ook voor .

Waar moeten jonge dhimmi's elkaar tegenwoordig leren kennen? Privé feestjes en zwemuurtjes voor dhimmi's?

Doet me denken aan de wijze woorden van Sheik Taj Din al-Hilali. Het is de schuld van het onbedekte vlees, niet van de kat.

Of zou de kat eerder een wild dier zijn, zoals een hond die een kind bijt en bijgevolg moet afgemaakt worden?

Iets om eens over na te denken .
wijze woorden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be