![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De grote betoging om België te redden was een groot succes. Althans, dat willen ze ons doen geloven. Ze willen ons ook doen geloven dat dit iniatief enkel een opwelling was van een Luikse ambtenares die puur uit vaderlandsliefde begon met het initiatief. Dit zou echter totaal fout zijn, er zit wel degelijk groot kapitaal en een machtige lobby achter heel dit initiatief. Laten we eens vijf artikels van de laatste 2 maanden onder de loep nemen.
BRUSSEL - Op z'n minst 10.000 betogers verwacht Marie-Claire Houard, één van de elf organisatorenvan de pro-Belgische betoging van zondag 18 november in Brussel. Politici die willen mee opstappen voor de eenheid van het land, zijn welkom, maar niet vooraan in de betoging. Kamervoorzitter Herman Van Rompuy komt niet, zijn collega van de Senaat Armand De Decker mogelijk wel. Hij zal alleszins een delegatie naar het Jubelpark sturen om een petitie met 120.000 handtekeningen in ontvangst te nemen. Met sponsorgeld werden de voorbije weken 2 miljoen stickers verspreid en komt er een cd met het volkslied in de drie landstalen. Op een persconferentie haalden de organisatoren uit naar de politici: «Ze worden betaald om een land te regeren dat niet groter is dan een zakdoek en denken alleen maar aan de vernietiging ervan», luidde het. (LVDK) De Mars van de Eenheid vertrekt zondag 18 november om 11 uur aan het Noordstation. De betoging eindigt aan het Jubelpark omstreeks 13 uur. Meer informatie op: www.18nov.be en www.bebelgian.beVan Der Kelen, L. (16 november 2007), Minstens 10.000 man verwacht op pro-België betoging, Het Laatste Nieuws, pagina 2 (...) We hebben geen idee over de opkomst. 20.000 �* 30.000 betogers zou een succes zijn. 100.000 een droom', zegt Houard. De organisatoren herhalen tot vervelens toe dat de beweging 'apolitiek en spontaan' is, en zeker geen politiek manoeuvre. 'Vandaar dat het er af en toe wat verwarrend aan toegaat', zei medeorganisator Andy Vermaut, na een chaotische persconferentie gistermiddag. Zondag zal ook ex-topambtenaar Rudy Aernoudt zijn sympathie tonen met een korte toespraak na de betoging. (...)De optocht begint zondag 18 november om 11 uur aan het Brusselse Noordstation. Aansluitend is er een volksfeest in het Jubelpark. www.bebelgian.bewww.18nov.beSdb, (16 november 2007), 30.000 betogers, dat zou een succes zijn, De Standaard, pagina 5 De Standaard zegt dat 30.000 betogers een succes zou zijn, Het Laatste Nieuws spreekt over minstens tienduizend. Waar de Standaard nog redelijk eerlijk is, speelt Het Laatste Nieuws het veel slimmer. Doordat de koptekst van hun artikel over 10.000 mensen spreekt, wordt de rest van de artikels, en de rest van de berichtgeving door een bril met de naam “10.000 zou een succes zijn” bekeken. Een vorm van psychologische oorlogsvoering dus. Let er ook op dat in deze artikels ook de webstek wordt vermeld en de agenda van de dag ook ineens uit de doeken wordt gedaan. Gratis reclame dus. brussel 'We gaan vijftien tenten van Defensie uitlenen voor deze "Mars voor de Eenheid van België". We kunnen toch moeilijk zoiets weigeren voor een vaderlandslievend initiatief? Het dossier is aangevraagd en goedgekeurd. We leveren ook een pak tafels en stoelen en een paar batterijen. In totaal zal dat zo'n 2.000 euro kosten', zegt Ingrid Baeck, woordvoerster van DefensieWov, (17 november 2007), Legertenten voor “Belgische mars”, De Standaard, pagina 14 Vijftien tenten van defensie, een pak tafels, stoelen en een paar batterijen. De Belgische staat is er maar al te graag bij om belgisch-nationalistische initiatieven te steunen. Dat een dossier is aangevraagd en goedgekeurd toont ook dat de Luikse hulp heeft gekregen van mensen die kennis ter zaken en connecties bij de centra van de macht hebben. Nogmaals wordt duidelijk dat Houard slechts een stropop is (wat niet hoeft te verbazen aangezien zij ook betaald wordt door de staat). (...)De initiatiefnemers willen de petitie bovendien nog altijd huis aan huis verspreiden, waarbij alle 4.500.000 Belgische brievenbussen volgens hen bedeeld moeten worden. Een ambitieus plan, waarvoor men nog steeds geldschieters zoekt. Al 1.434 mensen gingen in op de oproep tot financiering. Wie wil, kan de petitie nog tot 16 november ondertekenen. Alle informatie is te vinden op www.depetitie.be.(5 november 2007), Nu ook optocht voor eenheid België, De Morgen, pagina 4 Deze keer een oproep om de petitie te verspreiden over gans Vlaanderen en Wallonië, dat blijkbaar niet gelukt is. Maar nogmaals wordt hier de petitie vermeld en wordt een kleine suggestie gegeven om ze te ondertekenen. Ook de webstek waar de petitie op staat wordt vermeld. (...) 'Ik dacht aan T-shirts met een Vlaamse leeuw en Waalse haan, maar ik wist niet waar ik die moest laten drukken. Voor politiek ben ik niet bekend genoeg, voor een website niet technisch genoeg.' De oplossing vond ze twee maanden geleden om half zes 'sochtends voor haar computer. (...)Est, (17 oktober 2007) 250.000 euro om België te redden, Het Volk, pagina 4 Misschien wel één van de meest onthullend artikels en dan vooral het stuk “Voor politiek ben ik niet bekend genoeg, voor een website niet technisch genoeg”. De affiches die echter overal gehangen hebben, de affiche met de informatie voor de betoging zelf, etc... zijn, of je het nu leuk vindt of niet, professioneel gemaakt. Een simpele ambtenares die geen webstek ineen kan steken, wat met de huidige wizards etc... redelijk simpel is, maar die wel grafisch genoeg onderlegd is om een hele affiche vorm te geven? De conclusie is dan ook makkelijk te trekken: madam Houard heeft hulp gekregen vanuit de hogere geledingen van de maatschappij. Dat ze slechts een stropop is voor het establishment wordt ook meer en meer duidelijk. Heel dit evenement wordt gesponsord door een Monsterverbond. Er zijn de vakbonden die de “solidariteit” niet willen breken (zij vrezen immers een verlies van hun macht en geld), dan zijn er de Franstalige politici die heel dit evenment gebruiken om de splitsing van B-HV te verketteren (waardoor zij duizenden stemmen, en de daarbij horende macht en financiële middelen, uit de Vlaamse Rand kwijtgeraken), dan is er ook nog de monarchie en de daarrond hangende economische belangenelites (die ook vrezen voor hun posities en geld). Kortom; deze betoging was een betoging voor het behoud van macht en financiële middelen van het establishment, van het grootkapitaal en van allerlei duistere belangenelites rond het hof. Verzet tegen dit soort initiatieven is revolutionair, steun aan dit soort initiatieven is reactionair conservatief.
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=88938 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Een Belgisch-nationalistisch complot om Vlaanderen ten val te brengen...
ROFL... Metternich, zijt gij een vlaams-nationalistische versie van Hans1 ofzo? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Waar zeg ik dat?
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad geen complot, dat is al altijd de strategie van het Belgisch establishment geweest. Sedert Charles Rogier tot op heden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Ik beschouw het als een compliment als u dit evenement te goed vindt om te zijn gerealiseerd door amateurs. Dit betekend immers dat er goed werk is geleverd.
Nu om uw stellingen te onderbouwen stel ik voor dat eventjes een lijstje opstelt waaruit blijkt dat Marie-Claire maar een masker is.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het succes van de betoging, al of niet georganiseerd met een monsterverbond, is momenteel irrelevant. Het cijfer van 35.000 zal wellicht wat overdreven zijn, als we weten dat dit komt van burgemeester Thielemans op een moment dat de RTBF het nog had over de helft daarvan. Ook het feit dat van Franstalige kant zowel Di Rupo - Lizin - Laanan (PS), De Donnea - Schepmans (MR), Milquet (CDH) en Durant mee demonstreren en de Franstalige media een massale oproep meegaven, is een belangrijk signaal dat de betoging geen kleine organisatie was.
Maar belangrijker is hoever de mee opstappende politici het idee van het behoud van 'België' willen meedragen in hun daden. Is het een voorbeeld van Belgicisme als men het land zover drijft dat er momenteel geen geldige federale verkiezingen meer kunnen doorgaan en een oplossing daarvoor ook nog op de lange baan schuift? Is het een toonbeeld van Belgicisme als men halstarrig blijft weigeren de grondwettelijke federale structuur te erkennen? Is het conform de wens voor een 'behoud van België' als men elke poging om deze Belgische staat 'leefbaar' te houden met een koppig en domme 'non' blijft verhinderen? Willen de meestappende Franstalige politici dan geen enkele poging doen om in te zien dat hun illegale arrogantie een tijdbom is onder België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Zondag 18 november om 10u00 zei men nog op een Vlaamse radio dat er slechts 150 man gesitueerd was aan het Noordstation. Een uur later waren er dat al 35000. Mogen wij zeggen dat we medewerking gekregen hebben van het merendeel van de Vlaamse media? Moeten we ons ook eens niet in vraag stellen? Het is zeker iets om over na te denken. De Franstalige –en internationale pers heeft ons zaterdag de hele dag gevolgd. De Vlaamse pers hebben we zaterdag (de dag voorafgaand) niet gezien. Moet men dan verwonderd zijn dat er 2/3 Franstaligen zijn? Ook wat de persconferentie betreft van donderdag, heb ik er donderdagmorgen voor gezorgd dat er Nederlandse en Engelse teksten waren. Een 40-tal journalisten waren dondernamiddag aanwezig. Tot tweemaal toe, moest ik lezen dat er tot vervelens toe herhaald werd dat het een apolitiek initiatief was.De persconferentie was ook chaotisch. Dat vond toch één journalist. Enfin. Wat kan ik doen tegen deze beeldvorming? Of ben je in dit land verplicht om met de negatieve stromen mee te varen om aanvaard te worden? Moet echt alles altijd afgebroken worden? Zelfs een mooi burgerinitiatief.
Voor de Duitse tekst heb ik via Therese Mahiat een Duitse zangeres leren kennen. Toch werden op de meeste media enkel de Franstalige teksten getoond. Men wilde al te vaak de indruk geven dat het enkel “franskiljons” waren die voor België zijn. Dat vind ik een heel vuil manipulatief spelletje van sommige niet zo correcte mediamensen. Men hoeft echt niet langer te zeggen dat Vlamingen tegen België zijn. Iedereen bleef tot op vandaag zeggen dat het een Franstalige mars was… Dat begrijp ik echt niet, want ik heb de realiteit anders ervaren. Ik ben dan ook dinsdagavond, donderdag, zaterdag en zondag in Brussel blijven overnachten. Ik denk dat ik weet waarover ik spreek. Meer nog dan veel mensen die slechts een momentopname hebben meegemaakt. De politie controleerde het podium ’s morgens nog op de aanwezigheid van explosief materiaal. Om 13u00 mocht ik dan uiteindelijk een speech geven voor 30000 mensen die toen in en rond het park aanwezig waren. Het belangrijkste uit de speech was wel het generaal pardon voor communautaire vrede tussen Vlamingen en Walen. Tot op het laatste nippertje, heeft men er alles aan gedaan om te verhinderen dat ik er een speech zou geven en er ook alles aangedaan om onze manifestatie in het water te laten vallen en in tweeën te splitsen. Ik zal u de vele vuile mailtjes besparen. Alain Mahiat en Therese Mahiat, de initiatiefnemers achter de festiviteiten in het jubelpark, stonden erop dat ik er een speech zou geven. De dag ervoor had ik nog te kennen gegeven (na alle commotie en het feit dat men mij wilde doen voorkomen als een extremist) niets op de spits te willen drijven. Ze hebben echter zelf gewetensvol beslist. Uiteindelijk mochten enkel Marie-Claire Huart, Paul Dirkx, Rudy Aernoudt en ikzelf officieel een speech geven als vertegenwoordigers van de burgermaatschappij. De organisatie gaat er van uit dat 50000 mensen de mars hebben bijgewoond. De politie houdt het zoals gewoonlijk bij 35000. Burgemeester Thielemans zegt 55000 en Alain Mahiat houdt het op 70000 (RTL Info). Dat is blijkbaar typisch. Eén ding mag wel gezegd worden. Aan Vlaamse zijde heeft men er alles gedaan om de mars te minimaliseren. Als je om 10u00 hoort dat er slechts 150 mensen zijn, zal je niet rap geneigd zijn om een dergelijke mars te vervoegen. Veel mensen zijn ook nog ’s middags eventjes langsgekomen, gewoon eens om de sfeer op te snuiven en dan weer te vertrekken. Die werden niet bij de deelnemers aan de mars geteld. Cijfers werden ondertussen opgevraagd bij de NMBS en worden vergeleken met een normale zondag in november zonder speciale activiteiten. Eigenlijk heb ik ook een probleem met het feit dat men neerschrijft dat het om een betoging gaat, terwijl het voor het overgrote gewoon een prachtige feestdag was. De politie vertelde mij dat er leden van Voorpost werden gearresteerd tijdens de manifestatie. Ook Waalse rattachisten zijn er ’s nachts (zaterdag op zondag) betrapt in het jubelpark. Dat kun je niet vermijden en uiteindelijk gaat het om een kleine minderheid. Ook jammer dat de Brusselse initiatiefnemer voor het feest van de eenheid, de heer Alain Mahiat in de Vlaamse pers werd verzwegen. Terwijl deze man alles op alles heeft gezet om er een geslaagd initiatief van te maken. Trouwens ik heb de gelegenheid gehad om ook op zijn gastvrijheid te mogen rekenen en kreeg in zijn woning een kamer ter beschikking. De man verdient een beetje meer eer voor zijn onbaatzuchtige inzet. Hij is trouwens ook zijn laptop gestolen op het evenement. Deze rots in de branding, is een groot man en iemand die alles echt met zijn hart heeft gedaan. Respect. Tekst van mijn speech België, waar Vlamingen, Walen en Brusselaars thuis zijn. Dames en heren Jullie zijn hier allen samengekomen om de eenheid te vieren. Dat doet ons deugd. Het zijn de momenten van een doortastende volharding en de confrontatie met onverzettelijk lijkende mensen die mij hebben geleerd dat elk verzet breekbaar is. Als mensen de switch van de rede willen inzien en niet worden blind gemaakt door een onverzettelijke, onwrikbare doctrine of opgelegde dwanggedachtes die ons land geen millimeter vooruit helpen. Integendeel. Uw talrijke aanwezigheid vandaag, bewijst dat we met z’n allen een nieuwe renaissance nodig hebben. We moeten ook vooruitkijken. Het zijn juist die mensen die hun harde standpunten nooit met de rede kunnen verzoenen, die een werkelijk gevaar vormen voor de vrede, de voorspoed en de stabiliteit in ons land. Laat het onze missie zijn, nu elkaar een hand van vriendschap te geven. Laat ons vandaag feesten om de eenheid een kans te geven. Vandaag zou ik ook een “generaal pardon” willen vragen om de communautaire vrede in ons land een kans te geven. Laat onze huwelijksbeloftes herbekijken, denkend aan het versterken van onze eenheid. Laat ons voor België een plaats in ons hart vrij maken, onbezonnen, zonder hindernissen denken aan generaal pardon, die we echt ten opzichte van elkaar moeten uitspreken. We geloven niet in een wereld waar het systeem zichzelf ondermijnt. We geloven ook niet in een wereld waar de wil van het volk zich laat uitschakelen. Die wil, die uiting van nationale eenheid toont aan dat het volk vooral ons land wil behouden. Het is meer dan emotie. Het is de drang om wat we 177 jaar samen hebben gerealiseerd, niet op te geven. De drang van ons bestaan om te leven in een meer subtiele en meer verdraagzame wereld en niet in een maatschappij waarin sommige van zijn vertegenwoordigers tegen de wil van het volk, leiden aan verstarring. Dit alles brengt de welvaart en het welzijn van het volk in gevaar. De voortdurende aanwezige dreiging van communautaire problemen mag niet langer ons land verlammen. Samen moeten we tot een oplossing komen. De clash, de schijngevechten, de profileringsdrang moeten we achterwege laten. Alain Mahiat, Marie-Claire Huard… Van harte bedankt voor alles. Danzij jullie is dit evenement vandaag mogelijk en zijn de Belgen zo talrijk opgekomen. Samen verzetten we bergen als het moet. Hartelijke Belgische groeten, Andy VERMAUT Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 23 november 2007 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Indymedia-cachelink Citaat:
De geschiedenis van de BUB met de Alain Maihait-vermelding Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we er niet meer over zeggen dan dat er waarschijnlijk inderdaad goed 30.000 betogers waren, dit moeilijk gigantisch kan genoemd worden gezien de grootschalige propaganda en dat de betoging grotendeels Brussels was, gezien het feit dat de betogers uit de straten de stoet zijn beginnen volgen.
En laten we aannemen dat het in het begin amateuristisch was maar dat naar de betoging toe een zekere mate van professionalisering is gekomen. Het was dan wel een betoging zonder risico maar toch. Tot slot: het is een bont conglomeraat van groepen en personen die geen belang hebben bij verandering van de huidige toestand. Da's logisch en normaal maar heeft nog nooit iets veranderd. Ook in het verleden zijn er dergelijke betogingen geweest en die hebben de trend nooit gekeerd (vandaar het cijfer 25.000 dat ik elders citeerde: dat was de opkomst een 15-tal jaar geleden en de staatshervorming is steeds verder gegaan). Er zat geen politiek platform achter omdat het 'gevoel' dat 'België' moest blijven het enige was dat bond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, Hans 1 heeft nog nooit iets serieus onderbouwd. Maar ik snap wel waarom je dat wil stellen.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Wat Alain Mahiat betreft, kan ik klaar en duidelijk zijn. De man is gastvrij, vriendelijk, open en voornaam. Ik heb veel respect voor deze man, want heb hem in zeer stresserende tijden altijd zijn kalmte zien bewaren. Je mag één ding zeker zijn. De telefoon stond de dagen voor 18 november steeds roodgloeiend. Het begon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Eén ding is zeker dat de man deze "stemmingmakerij" niet heeft verdiend. Ook het feit dat men er van alles aan doet om hem naar beneden te halen, heeft met andere belangen te maken. Men doet er eigenlijk alles aan om de organisatie in tweeën te splitsen, terwijl wij eigenlijk steeds als 1 en ondeelbaar team hebben samengewerkt. Eén team met "eendracht maakt macht" als leuze. Dat sommigen binnen de Belgische beweging ook eens deze leuze vergeten, is een jammerlijke zaak. Ik heb en behoud het volste vertrouwen in Alain Mahiat, Thérèse Mahiat en hun kinderen. Ik heb hen steeds als voornaam, deskundig en sympathiek ervaren. Ook Marie-Claire Huart heb ik als een zeer sympathieke madam ervaren. Ik ben niet te vinden voor de karaktermoord die men hier op Alain wil plegen.
Laatst gewijzigd door Andy Vermaut : 25 november 2007 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 november 2007 om 17:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Over karaktermoord gesproken, kan ik hier inderdaad over meespreken. Dat is een enorm groot onrecht die ik elke dag meemaak en ook al te vaak mee wordt geconfronteerd. Ik ben bezig met een lijstje van problemen die ik heb ondervonden dankzij de uitlatingen van Roose over mijn persoon. Bronnengeheim, heeft hier niks mee te maken. Elke journalist weet dat je bronnen ook moet checken en dat ik een recht op verdediging moet hebben. Dat recht op antwoord heb ik ondanks het feit dat Roose dit wel beweert, nog altijd niet gekregen. Ik heb eens gereageerd op zijn forum, maar de rechtstreekse reactie heeft Roose er verwijderd. Hij bleef zich telkens maar bezondigen aan laster. Enkel de reacties die hem goed uitkomen, heeft hij er op laten staan. Over manipulatie gesproken... Al wie mijn naam op "google" zoekt, komt als eerste bij de site van Björn Roose terecht. Lezen ze dan ook onmiddellijk hierbij de discussie op zijn blog? Neen. Dat komt Roose immers niet goed uit. Elke persoon kan hier dus leugens over mij lezen. Hiertoe ben ik bezig met de voorbereiding van een schadeclaim. Het is genoeg geweest. Meer wens ik hier niet aan toe te voegen en verder wens ik niet meer op deze zaak in te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Nochtans wordt hier alleen maar geciteerd uit wat ex-BUB-bestuurslid Yammine te vertellen had over Alain Mahiat. Gaat u nu serieus beweren dat die zich heeft geleend voor een Vlaams-nationalistische beschadigingsoperatie van den Alain in kwestie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die pro belgische betoging was eigenlijk een betoging voor een rechtse kapitalistische bourgeoisie.
Andy Vermaut is dus ook een rechtse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Van simplisme gesproken. De theorie van de 'grote samenzwering'. Met alle respect, maar ik dacht dat u d�*t stadium toch voorbij waart.
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 14:11. |
![]() |
![]() |