![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het normaal dat Topsport geld krijgt van de overheid? Wie wordt daar nu weer beter van?
Het lijkt me logischer dat de fans van sport zelf geld storten voor zo'n sporters. Of dat de sponsers dat doen. Ik zie niet in waarom de overheid daar geld in zou moeten steken.
![]() |
#2 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Persoonlijk ben ik geen echte sportfanaat, en laat het me dus grotendeels koud... Maar je moet de zaak wel iets ruimer zien vind ik. Topsporters vervullen ook de rol van ambassadeurs van hun land; als Kim en Justine deel van de wereldtop blijven uitmaken in het vrouwentennis, dan heeft dat uiteindelijk ook een positief gevolg voor ons land. Al was het minstens omdat ons land dan beter op de wereldkaart komt te staan. ("Belgium? Where or what the fuck is Belgium?" hoor je bvb de gemiddelde Amerikaan wel eens mompelen) Bedrijven pompen ook zeer veel geld in evenementen die op het eerste gezicht niks met hun core business te maken hebben alleen omwille van de naambekendheid. Ik vind dat ons land daar wel degelijk in mag investeren... omdat ik ervan overtuigd ben dat er ook een belangrijke return on investment is.
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() ik zeg dat er zo al een tekort is aan geld voor sociale zekerheid,; pensioenen, rusthuizen, ziekenhuizen, psychiatrische instellingen, e.d.
in gewone sportclubs moeten ze nog investeren, maar in topsport enkel als er echt geld over is na aan alle noden voldaan te hebben, en zelfs dan nog staat het open voor discussie wat mij betreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Overheid moet GEEN geld steken in topsport, dus ook niet in Olympische delegaties, sportstages en dergelijke.
Beroepsatleten die graag aan wedstrijden deelnemen zijn daar vrij in, maar ze moeten het maar zelf betalen, eventueel via sponsors. Het uitgespaarde geld kan men dan wel steken in sportgelegenheden voor het grote publiek, speeltuinen voor kinderen; gehandicaptensport mag wel door de overheid gesponsord worden.
![]() |
![]() |