![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Roland Duchâtelet (Vivant) - 1 tot 7 maart "Deze Vlaamse risicobelegger richtte enkele jaren terug een nieuwe politieke partij op. Dit jaar lijken zijn inspanning beloond te worden met een kartel samen met de Vlaamse liberalen. Zijn stokpaardje blijft uiteraard de economische hervorming die h |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Stel dat na de verkiezingen blijkt dat Vivant een belangrijke bijdrage heeft geleverd in het verkiezingssucces van het VLD-Vivant kartel. Op welke nagel gaan jullie dan kloppen op Europees maar vooral op Vlaams niveau? Wat denken jullie van jullie programma te kunnnen realiseren in het Vlaams parlement/regering?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Europees is de vervanging van belasting op werknemers door belasting op producten de absolute prioriteit. Als ik verkozen zou worden, wil daar eens de keet goed wakkerschudden.
Vlaams is de vereenvoudiging van de regelgeving en de directe democratie een onmiddelijke prioriteit. Het basisinkomen kunnen we aanpakken als gebleken is dat we met onze belastingshervorming Europees gescoord zullen hebben. Dan hebben we voldoende credibiliteit op de tweede grote hervorming met succes aan te pakken. Maar hoeveel tijd dat zal kosten is niet te voorspellen.
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Men moet een goed idee tot in zijn uiterste konsekwentie doortrekken.
Laat de lonen allemaal door de staat uitbetalen - iuedereen ontvangt volgens verdienste eender in welke sektor men werkt of werkte gewoon : voor werkgevers geen kosten meer op arbeid. Dit kan men vanzelfsprekend niet enkel in vlaanderen invoeren : alle bedrijven zouden naar onze contreien stromen als vliegen naar een str... Neen : we doen dat in heel Europa : geen delocatie meer geen truukjes zoals Hyundai dat nu besloot zijn fabriek in Slowakije te bouwen omdat de loonkost daar 10 % lager is dan in Polen.. De loonkost zal dan in gans Europa 0 % bedragen - alle bedrijven zullen drummen om hier een fabriek te mogen zetten .. gedaan met de economische reus USA of de snelle opgang van China.. ze zullen hun produkten allemaal van bij ons moeten betrekken..
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1handclapping schreef:
Citaat:
Wordt dus niks... |
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() boer_bavo schreef:
Citaat:
En ik heel mijn leven maar denken dat winst net hetgeen was wat overbleef nadat de lonen, en de prijzen voor grondstoffen, transport, etc... uitbetaald waren. Er zijn geen zekerheden meer... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop dat er niemand mijn post ernstig nam : het nl evident dat men een samenleving niet kan organiseren door alle voordelen aan " de mensen" toe te kennen en alle kosten naar "de staat" door te schuiven.
Door het probleem extreem te stellen zou men moeten inzien dat dit nooit houdbaar is. Een systeem waarbij de sociale zekerheid gefinancierd zou worden door de consumptiebelasting is niet realistisch.
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1handclapping schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Wat je zegt zou waar zijn als iedereen evenveel uitgeeft en bovendien uitsluitend van sociale zekerheid leeft.
Dat zou inderdaad niet gaan. Maar je kunt perfect een systeem hebben dat volledig door consumptiebelasting wordt gefinancierd waarbij er toch een sterke sociale zekerheid is, en dat gaat des te beter naarmate er veel begoede mensen zijn die veel geld uitgeven en dus veel belasting betalen. Maar zelfs in moeilijker omstandigeheden lukt het ook. Kijk maar naar Cuba. Ik betwijfel of de staat daar veel geld haalt uit belasting op arbeid want men verdient er belachelijk weinig en ik vraag me af of er zelfs belasting op arbeid bestaat. De staat haalt haar inkomsten voornamelijk uit de handel van de staatsbedrijven (suikerrriet, hotels) en bepaalde belastingen zoals de verhuur van staanplaatsen op markten waar toeristen komen. Zeker de inkomsten uit hotels (toerisme) kan men zien als consumptiebelasting.
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() In Cuba is er een belasting van 80% op bedrijfswinsten.
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor een job is het niet anders. Jij ruilt je arbeid voor geld van de werkgever. Als je er geen winst van zou hebben zou je niet gaan werken voor die werkgever. |
||
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() boer_bavo schreef:
Citaat:
Wanneer je een arbeider die 8 uur per dag werkt maar voor 4 uur beloont heeft hij ook nog steeds meer dan als hij niets doet, maar je vergeet dat hij dan wel 4 uur gratis en voor niets heeft gewerkt voor jou. Dat is wat jij onder de vorm van winst in handen krijgt. (ervan uitgaande dat jij een patroon bent) |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() als je kan kiezen tussen te weinig verdienen en niets verdienen kies je voor het eerste. De groep mensen die zich kan permitteren een job te weigeren wegens te weinig loon of te zware werkomstandigheden is een geprivilegieerde groep, die kleiner en kleiner wordt.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand verplicht u trouwens om te werken. Je kan perfect hele dagen je hobby doen en leven van een uitkering, zelf je eten kweken, ... |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() boer_bavo schreef:
Citaat:
2. je onderschat de psychologische gevolgen van werkloosheid: heel veel werklozen raken in een depressie. 3. je eigen eten kweken? In je huurstudio 3 hoog? 4. wacht tot na de verkiezingen, en kijk dan wat er zal gebeuren met de uitkeringen, Frankske VDB heeft ons al verwittigd. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met welk geld?
Ken jij mensen die echt schulden hebben? |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() De jonge vrouw die de eindredactie van mijn boek doet dat kortelings zal uitkomen zit in .... Mexico. Het leven is daar namelijk veel goedkoper en zij wordt naar Belgische normen (zeer hoog voor Mexico) betaald.
Zo zal er meer en meer delocalisatie van brains plaatsvinden omdat in België het leeuwendeel van wat ze verdient naar de Staat zou gaan. Waar wacht je op? Dat is echter de spijtige realiteit. Dus hoogtijd om écht iets te doen aan de organisatie van onze maatschappij. Want als alle brains hier weg zijn, wie gaat dan betalen voor de pensioenen en de werklozen?
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens weinig mensen met schulden zonder onderpand. |
|
![]() |