![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer vindt de federale verkiezingen plaats? | |||
in 2008 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
in 2009 |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
in 2011 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
nooit meer |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Nu de politieke crisis tijdelijk is geparkeerd in een noodregering ,gaat de discussie verder over de toekomst van Belgie.
Het lijkt me logisch dat ook de kiezer de gelgenheid krijgt om zich uit te spreken over het onderhandelingsresultaat, dat uiteindelijk uit de bus zal komen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 30 december 2007 om 10:24. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2009, samen met de regionale, als ze het zo lang uithouden natuurlijk. tot dan: noodregering blijft aan.
1 probleem: BHV.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De goed nieuws kant aan de zaak zou dan zijn als de noodregering aanblijft de CD&V/NVA hopeloos verbrand zullen zijn wat voor de Vlaming maar èèn alternatief openlaat. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Op Dedecker moet men ook niet veel rekenen, ik zie die zelfs nog een paarse combinatie depanneren, om zijn vriendjes en grote voorbeelden van VLD te helpen. Moest de noodregering aanblijven na Pasen, pleit ik voor een echt Vlaams Kartel NVA/Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() 2008, het zal van moeten zijn, ongrondwettelijk of niet.
EDIT: Volgens mij is dat zelfs punt elf van hun tienpuntenplan, uitzoeken hoe ze verkiezingen kunnen organiseren. Laatst gewijzigd door Ovidius : 30 december 2007 om 11:55. |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Gaan ze eigenlijk ooit zo stom zijn om nieuwe verkiezingen te lanceren? Ze weten toch allemaal dat een splitsing dan dichterbij komt en de meeste oppositie partijen zwaar zullen winnen.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij kunt ge onmogelijk voorbij Pasen kijken.
Vanaf Pasen zijn er drie grote mogelijkheden, Verafstoot III-verlengd, Leterme I ofwel Ground Zero Formatie. Maar in ieder van die hipotezen kunt ge moeilijk verder redeneren, omdat het erg belangrijk zal zijn hoe de sfeer tussen nu en Pasen zal evolueren: komt er een geest van willen zoeken naar oplossingen voor een grondige staatshervorming, of blijven koppig doen. Het feit dat de drie grote Waalse families in de randstandregering zitten is een positief punt op volgend vlak: als ze zullen terugkrabbelen en toegeven voor een grondige staatshervorming, dan zijn ze alledrie even goed of even slecht in the picture bij hun volgende verkiezingen. In de hipoteze dat er een regering aanblijft, dan is moeilijk te voorspellen of die zal vallen als de prosedure BHV toekomt aan het advies van de regering. Het enige wat we wel kunnen doen op dit ogenblik, is voorspellingen maken op basis van wat we graag zouden hebben dat zal gebeuren. Op zijn Vlaams gezegd: koffiedik kijken, glazen bol, madame Soleil, kaffeepraat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 december 2007 om 13:12. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische grondwet is geschreven op toilet papier. Die telt al dan niet al naargelang vanwaar de wind komt. Als je me niet gelooft, vraag het dan maar eens aan het koningshuis, die weten er alles van. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ze zullen proberen voort te ploeteren tot in 2009. Wie dat 'ze' zijn hangt dan weer helemaal af van de reactie van het kartel als het Pasen is.
En dan in 2009 alle verkiezingen samen. Of dat de dingen gemakkelijker gaat maken is nog maar de vraag. Ik betwijfel het enorm om eerlijk te zijn. Al is het natuurlijk nog altijd mogelijk dat er wel een grote staatshervorming komt, al lijkt die kans me klein. Of er is natuurlijk de mogelijkheid dat ze 2009 helemaal niet halen en dat we volgend jaar al naar de stembus mogen. Maar ook die kans lijkt me klein, al hoop ik er wel op indien de staatshervorming er niet komt. |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() mij optie staat er nt bij :
geen idee. en ja, we zullen het wel zien, zeker ?
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen voor Europa - Vlaanderen voor de wereld!!! |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
europa vr vlaanderen, de wereld vr vlaanderen ? eigenlijk, het romeinse rijk is ook 1 stad ontstaan. dus waarom vlaanderen dan nt ? Het vlaamse rijk. dat zou tog mooi zijn e ![]()
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 31 december 2007 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boontjes : 31 december 2007 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug federale verkiezingen houden in 2008 lijkt mij van het goeie te veel. En cd&v weet maar al te goed dat ze dan het onderspit zal moeten delven. Mijn pronostiek: Verhofstadt blijft premier tot 2009 waar federale en regionale verkiezingen samenvallen. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de optie 2010 niet, want dat is het verkiezingsjaar voor de nieuwe federale verkiezingen.
Waarom, wel na de regionale verkiezingen zal zelfs de noodregering gen stand meer kan houden. Dit omdat de regionale verkiezingen opnieuw grote politieke aardverschuivingen gaan veroorzaken in dit kleine landje. In Wallonie is men immers reeds terug begonnen met deftig regeren en besturen en verder stinkende potjes open te breken. Ecolo en CDH zijn in een frontale aanval gegaan tegen de corruptie van de PS. Zij eisen een onderzoek naar de PS daden tijdens de 3 laatste verkiezingen en met ondersteuning van Groen! en het VB een parlementaire onderzoekscommissie naar de praktijken van Flahau tijdens zijn 8 jaar als minister van defentie. De breuk in de interimregering is er reeds, zij moet enkel bevestingd worden en in 2009 in verkiezingcijfers vertaalt worden. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De interim/noodregering is gevormd om de crisis te parkeren. Hoe langer deze regering zit en vecht ,hoe langer de crisis duurt. Bij de laatste verkiezingen hebben de Vlaamse partijen flink gewonnen. Daarom zit deze regering in een spagaat. Van de ene kant zal het lang duren om de problemen op te lossen ,van de andere kant betekent dit ook dat snel handelen het kiezersverlies moet indammen. 2007 was voor Belgie het jaar van de kloof en 2008 wordt het jaar van de waarheid. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Wereld is groter dan België! En België is absoluut niet het beste land om in te leven. Kijk maar eens naar HDI rangschikkingen. En zelfs moest het zo zijn. We hebben het goed dus we rusten op onze lauweren en doen niets meer? Dat is natuurlijk dé manier om alles om zeep te helpen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk is dat iets veel belangrijker dan zeg maar BHV. Maar gaan we ons enkel bezig houden met het aller belangrijkste en de rest laten verrotten? Bovendien, alsof ons land (of het nu België of Vlaanderen is) iets kan veranderen aan de situatie in Pakistan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De tijd van de oude Europese koloniale grootmachten is voorbij. De 21ste eeuw wordt de eeuw van de kleine staatjes in een eengemaakt Europa. België is voorbijgestreefd. |
|||||||
![]() |
![]() |
#18 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is voor CD&V/N-VA immers van te groot belang om bij hun standpunten te blijven. En wees gerust dat kartel zal de eerste jaren niet barsten, zij hebben elkaar immers nodig. CD&V als de zachte verzoener voor de Belgicisten en N-VA als de harde ontoegeeflijke. Citaat:
Je mag de politiek flexibiliteit niet onderschatten. |
||||||
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99965 http://forum.politics.be/showthread.php?t=99409 Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#20 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al spreek je 7 talen, luister je de hele dag naar wereldmuziek, spendeer je elke zomer in Afrika om huizen te bouwen, geef je een krant uit over culturele verscheidenheid en tatoeëer je een vredesteken op je voorhoofd. Als je voor Vlaamse onafhankelijkheid bent ben je bekrompen en enggeestig. En waarschijnlijk nog fascist ook. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vooruit : 31 december 2007 om 12:58. |
|||
![]() |