![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ex minister Flahaut verwijt De crem een "con" te zijn!!!
Niet alleen zijn daden zijn verwerpelijk, ook zijn woordenschat!! |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp echt niet dat er nog mensen zijn die op Flahaut stemmen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie was het die zei dat een volk altijd de regering heeft die het verdiend, Dat maakt dan van het Vlaamse volk krapuul. Maar het Waalse volk, met die Flahaut of die andere daar met zijn van alkohol doortrokken smikkel, wat zijn die dan?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Wat hij zegt is hij zelf'.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woord dat Flawieter gebruikte, "con", is zwaar beladen.
Flawieter is natuurlijk zwaar aangepakt geweest door Dekrem, maar toen zaten ze niet samen in de meerderheid. Iemand "klootzak" of "idioot" noemen is er hoe dan ook toch wel over. Flawieter zou niet op dit forum mogen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Voor Nr10
Flawieter = Baas Ganzendonck = Flahaut
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij lijkt "con" helemaal geen zo'n zwaar scheldwoord. Ik zou het niet als "klootzak" hebben vertaald. Als ik het hoor, is het meer in de betekenis van dwazerik, onnozelaar, ezel. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen in de pers het vertaald werd als klootzak, heb ik ook direkt naar mijn elektronische woordenboek van Van Dale gegrepen, en daar staat wat ik hieronder knip en plak (rare lettertekens moet je maar naast kijken). De Vlaamse pers heeft formeel gelijk, maar heeft eigenlijk wel wat overdreven. Ze speelt dus eigenlijk een beetje "radio mille collines". En ik denk dat heel wat lokale mandatarissen en leden met stemrecht van de neo-tsjeven onvoldoende Frans kennen, om dit door te hebben. Dus: dat slaat alweer een wonde tussen Walen en Vlamingen, tussen PS en CD&V die beiden in de meerderheid zitten ... leuk meegenomen vind ik. con [kõ] ám.; ook bijvoeglijk naamwoordñ ávulgairñ 1 kut Þ snee, pruim 2 klootzak Þ zak, stomme lul 3 mesjoggene Þ mafkees, -ketel voorbeelden: 2 con comme la lune Ÿ zo stom als het achtereind van een varken c'est con Ÿ 't is lullig elle est vraiment con Ÿ 't is werkelijk een trut �* la con Ÿ lullig, maf un film �* la con Ÿ een klotefilm 3 faire le con Ÿ zich idioot gedragen
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Wat is dan de Franse vertaling voor "klootzak"?
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij lelijkaard !! Als ge siteert, dan moet ge volledig siteren. Dit ben je handig vergeten hé (in dezelfde link !! In dezelfde zin !!!!) pourvu qu’il ne soit pas utilisé de manière insultante Ik vind dat je hiermee in een vuil straatje beland bent. Scheer je weg, voor ik me boos maak.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BDW imiterend en schijnheilig kijkend: je zult me natuurlijk niet geloven maar ik heb te vlug gehandeld en dat stukje niet meer gelezen. Een goeie was ook van L. Onckelinkx. Ze zei: les pensées ont dépassé les idées de monsieur Flahaut |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met zulke uitspraken zijn al veel Vlamingen wandelen gestuurd, zonder dat restitutie gedaan werd aan hun onrecht.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die context zien franstaligen het verwijt "con" (dommekloot, idioot) ten aanzien van vlamingen dus als een niet zo onvriendelijke, zij het volkomen voor de hand liggende weergave van de realiteit. Onder de franstaligen zelf wordt con niet altijd als een belediging gebruikt, maar als het om dat dom klootjesolk uit het noorden gaat, is het volstrekt vanzelfsprekend dat het de manière insultante dient te worden verstaan. Hebt u belgische franstaligen ooit met veel respect over vlamingen horen spreken ? Dat komt gewoon niet bij hen op, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en ook Di Rupo heeft groot respect voor de manier waarop VL zich opgewerkt heeft (onlangs nog in Humo, denk ik) Hij heeft de arme VL nog weten rondlopen in de mijnen, hé en hij ziet ook wel het verschil. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar er is de laatste jaren een kentering bezig, hetgeen ik toejuich. Sommige centra zoals bv Luik, Eupen, Aubel, Limbourg....zijn er echt op vooruit gegaan, goed bezig.... |
|
![]() |