Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2007, 21:27   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard fijn stof in de lucht, de Staat grijpt in.

het is weer zover, fijn stof in de lucht, te hoge concentraties.
smog-alarm.

gelukkig is er onze Goede Staat, die ingrijpt om de volkgezondheid een beetje te sparen. wat goed dat we dit soort materies niet volledig aan de markt overlaten, is het niet? want welk bedrijf zou uit zichzelf rekening houden met de maatschappelijke meerkost van vervuilde lucht?
precies, geen enkel.

daarom zal vanaf morgen ochtend a/s te 06.00 uur Brusselse Tijd de snelheid op grote stukken autostrade beperkt worden tot een maximum van 90 kilometer per uur. dit ter verbetering van 's lands atmosferische toestand die zo bepalend is voor de gezondheid harer bevolking, en in bijzonderheid die van de allerkleinsten en de ouden van dagen.

de Federale Staatspolitie zal nauwkeurig waken over de correcte navolging van deze maatregel. overtreders tonen zich hierbij tegenstanders van De Staat en hare bekommernis om de volksgezondheid en zullen dan ook streng beboet worden.
u weze gewaarschuwd.


op deze kaart kunt u met eigen ogen de huidige atmosferische toestand gadeslaan:



u kunt goed zien waar de lucht momenteel verdorven en giftig is (rood) en waar de lucht nog fris, heilzaam en zuiver is (groene gebied).

waar woont u?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 december 2007 om 21:30.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:29   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

In een rood gebied. En ik vervloek het overheidsingrijpen.
Nu gij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:34   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
In een rood gebied. En ik vervloek het overheidsingrijpen.
Nu gij.
Uw ideologie boven alles he.....als ge crepeert van de slechte lucht, het maakt u niets uit, want het is de vrije wil van de markt. Djezus...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:36   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



SCIAMACHY NOx metingen van West Europa. Gelukkig is NO2 een kortlevend gas, en is het na een paar dagen verdwenen. Dit kan goed te zien zijn als we kijken naar de NOX metingen over de hele week: op een zondag daalt het dramatisch. Ik denk dat het dan veilig is om deze soort van luchtvervuiling toe te schrijven aan industriele activiteit en vooral wegtransport. Lang leve diesels....

Kort: we zijn onszelf aant vergassen in onze quest voor meer materiele welvaart.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:44   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw ideologie boven alles he.....als ge crepeert van de slechte lucht, het maakt u niets uit, want het is de vrije wil van de markt. Djezus...
Als je te dom bent om te begrijpen waarom iemand iets zegt, dan stel ik voor dat je je veroordelingen over de desbetreffende persoon voor jezelf houdt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:50   #6
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Weer zo'n fantastische en nutteloze maatregel... Applausje...

Nuja, ik moet geen autostrades met beperking doen morgen, dus ik rijd gezellig verder aan de gebruikelijke snelheden; ik zal er niet meer door vervuilen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:58   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ik veronderstel dat onze Vlaamse ingenieurs gelijk hebben als ze zeggen dat onze auto's meer uitstoten aan hogere snelheden;
ik veronderstel dat onze Vlaamse longspesialisten gelijk hebben als ze zeggen dat dat fijn stof ons teveel doet hoesten dan goed is voor ons.

Verder denk ik dat er niemand zich zo kwaad zal maken dat ik er last van zou hebben, omdat ie ochottekes eens maar 90 in plaats van 120 mag rijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:03   #8
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik veronderstel dat onze Vlaamse ingenieurs gelijk hebben als ze zeggen dat onze auto's meer uitstoten aan hogere snelheden;
Moesten ze dat nu eens zeggen eh
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:09   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als je te dom bent om te begrijpen waarom iemand iets zegt, dan stel ik voor dat je je veroordelingen over de desbetreffende persoon voor jezelf houdt.
"te dom"

Ten eerste, ben ik als degene die er mede voor zorgt dat wij die data hebben over luchtvervuiling stellig van overtuigd dat dit een van de belangrijkste zaken is om aan te pakken. Aangezien onze glorieuze private ondernemingen geen enkele interesse hebben om de concentratie fijnstof in de lucht aan te pakken (ahja, weet u, onderzoek naar roetfilters en dergelijke gebeurt nog steeds vooral omdat de EU en de overheid reglementeringen opstellen, want zelf zouden ze er geen geld in steken, die dingen zijn duur en drukken de winstmarges) moet de overheid hier wel in tussenkomen.

Ik vind het juist een zeer idiote houding van u, dat u kunt insinueren dat het slecht is dat de overheid zich ermee bemoeit. Waar hebben wij dan die overheid voor ? Juist, dat ze waakt over onze volksgezondheid. De redenen achter deze uitspraak van u laten me koud: als u wilt dat ik ermee rekening hou, schrijf ze dan erbij in dat bericht. Anders moet u maar opmerkingen verdragen.

Overigens is er denk ik wel degelijk een brede concensus in de wetenschappelijke wereld dat fijn stof en dergelijke hard en streng moeten aangepakt worden, en dit liefst door middel van keiharde reglementering die de producenten van autos en vrachtwagens dwingt tot "innovatief" zijn. En jammer genoeg geloof ik deze heren wetenschappers eerder dan iemand die dweept met het vrijheid voor het individu in de extremen. En als dat niet uw argumentering is, feel free to correct me, dit is een discussieforum voor iets.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:12   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het is weer zover, fijn stof in de lucht, te hoge concentraties.
smog-alarm.

gelukkig is er onze Goede Staat, die ingrijpt om de volkgezondheid een beetje te sparen. wat goed dat we dit soort materies niet volledig aan de markt overlaten, is het niet? want welk bedrijf zou uit zichzelf rekening houden met de maatschappelijke meerkost van vervuilde lucht?
precies, geen enkel.

daarom zal vanaf morgen ochtend a/s te 06.00 uur Brusselse Tijd de snelheid op grote stukken autostrade beperkt worden tot een maximum van 90 kilometer per uur. dit ter verbetering van 's lands atmosferische toestand die zo bepalend is voor de gezondheid harer bevolking, en in bijzonderheid die van de allerkleinsten en de ouden van dagen.

de Federale Staatspolitie zal nauwkeurig waken over de correcte navolging van deze maatregel. overtreders tonen zich hierbij tegenstanders van De Staat en hare bekommernis om de volksgezondheid en zullen dan ook streng beboet worden.
u weze gewaarschuwd.


op deze kaart kunt u met eigen ogen de huidige atmosferische toestand gadeslaan:



u kunt goed zien waar de lucht momenteel verdorven en giftig is (rood) en waar de lucht nog fris, heilzaam en zuiver is (groene gebied).

waar woont u?
Brussel, en ik zou maar al te tevreden zijn als alle diesels een roetfilter hadden. De toename vh aantal astmapatienten loopt paralleel met de toename vh aantal diesels: d�*�*r zal het befaamde "marktmechanisme" nooit een oplossing voor bieden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2007 om 22:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:22   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moesten ze dat nu eens zeggen eh
Nederlandse Ingenieurs ook goed ?

http://www.tno.nl/downloads/lowres_TNO_VERSIT2.pdf

Grafiek op pagina twee. Enjoy.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:32   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"te dom"

Ten eerste, ben ik als degene die er mede voor zorgt dat wij die data hebben over luchtvervuiling stellig van overtuigd dat dit een van de belangrijkste zaken is om aan te pakken. Aangezien onze glorieuze private ondernemingen geen enkele interesse hebben om de concentratie fijnstof in de lucht aan te pakken (ahja, weet u, onderzoek naar roetfilters en dergelijke gebeurt nog steeds vooral omdat de EU en de overheid reglementeringen opstellen, want zelf zouden ze er geen geld in steken, die dingen zijn duur en drukken de winstmarges) moet de overheid hier wel in tussenkomen.
Dat u misschien een wetenschapper bent - op het vlak van luchtvervuiling - zegt imo niets over uw capaciteit om de ideologie van derden te begrijpen, in kaart te brengen en hun handelingen volgens die ideologie te begrijpen.
Je opmerking getuigde van een totaal gebrek aan begrip.

Citaat:
Ik vind het juist een zeer idiote houding van u, dat u kunt insinueren dat het slecht is dat de overheid zich ermee bemoeit. Waar hebben wij dan die overheid voor ? Juist, dat ze waakt over onze volksgezondheid. De redenen achter deze uitspraak van u laten me koud: als u wilt dat ik ermee rekening hou, schrijf ze dan erbij in dat bericht. Anders moet u maar opmerkingen verdragen.
Maar uw opmerkingen boeien me niet. Jij begint tegen mij te ijlen dat ik 'mijn ideologie' belangrijker zou vinden dan 'creperen van de slechte lucht'. Dat is niet zo.
Eerder integendeel. Dat daarom de overheid maar niét ingrijpt.

Citaat:
Overigens is er denk ik wel degelijk een brede concensus in de wetenschappelijke wereld dat fijn stof en dergelijke hard en streng moeten aangepakt worden, en dit liefst door middel van keiharde reglementering die de producenten van autos en vrachtwagens dwingt tot "innovatief" zijn.
We zouden - ik zeg maar iets - de wegen kunnen privatiseren. Wedden dat er meer aan carpooling wordt gedaan? Maar 'neen'. Evil wicked vrije markt!

Citaat:
En jammer genoeg geloof ik deze heren wetenschappers eerder dan iemand die dweept met het vrijheid voor het individu in de extremen. En als dat niet uw argumentering is, feel free to correct me, dit is een discussieforum voor iets.
Neen. Het gaat om goed te doen voor het milieu. Dus niét de overheid, echter, de 'vrije markt'.
Je kent het tragedy of the commons verhaal wel. Pas het eens toe op
1. autostrades
2. vervuiling van rivieren
3. vervuiling van de lucht
4. mensen die in de buurt van fabrieken wonen, die hun licentie van de overheid hebben gekregen

Dan snap je het wel.

Voorbeeld.
Iedereen betaalt voor de autostrades. Niemand heeft de incentive om te carpoolen. (Kosten/baten.)
Stel nu eens dat autostrades privaat zijn en dat elke auto op zich dient te betalen? Carpooling/openbaar vervoer incentive ftw.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 december 2007 om 22:34.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:32   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Brussel, en ik zou maar al te tevreden zijn als alle diesels een roetfilter hadden. De toename vh aantal astmapatienten loopt paralleel met de toename vh aantal diesels: d�*�*r zal het befaamde "marktmechanisme" nooit een oplossing voor bieden.
Vooraleer je een kritiek op 'een' mechanisme gaat uiten, stel ik eerst voor dat je het begrijpt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:33   #14
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nederlandse Ingenieurs ook goed ?

http://www.tno.nl/downloads/lowres_TNO_VERSIT2.pdf

Grafiek op pagina twee. Enjoy.
Die bevestigt wat ik al dacht: "[FONT=OrandaBT-Roman][SIZE=1]Emissions per car can vary widely, due to
differences in vehicle technology and driving behaviour."

Altijd leuk eh, die opmerkingen

Een beetje ingenieur weet dat je dergelijke uitspraken in hun context moet zetten Tavek. Je hangt rechtstreeks af van het type wagen waarmee je rijdt. Ik zal niet meer verbruiken aan 130 dan aan 90...
[/SIZE][/FONT]
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:39   #15
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


SCIAMACHY NOx metingen van West Europa. Gelukkig is NO2 een kortlevend gas, en is het na een paar dagen verdwenen. Dit kan goed te zien zijn als we kijken naar de NOX metingen over de hele week: op een zondag daalt het dramatisch. Ik denk dat het dan veilig is om deze soort van luchtvervuiling toe te schrijven aan industriele activiteit en vooral wegtransport. Lang leve diesels....

Kort: we zijn onszelf aant vergassen in onze quest voor meer materiele welvaart.
Ik wist wel dat we samen met Noord-Italië aan de top stonden wat betreft slechte luchtkwaliteit, maar het doet toch wat om die kaarten te zien, vooral omwille van het grote contrast met de omliggende landen.
Diesels zijn inderdaad een heel groot kwaad. Waarschijnlijk is die uitstoot één van de grootste veroorzakers van astma. Cynisch eigenlijk, mensen die hiermee rijden doen hetzelfde als wat bedrijven doen, maar dan op microschaal. Ze kiezen nl voor het goedkoopste alternatief, en wat de consequenties daarvan zijn op het milieu en andermans gezondheid zullen hen worst wezen. Voor mijn part mogen ze hen wat extra laten betalen aan de gezondheidszorg.
(Niet dat benzine-rijders vrij-uit gaan natuurlijk.)
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 december 2007 om 22:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:51   #16
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

ist smorgens dan sneller dan 90 km/U?

Ik dacht dat het sowieso al gemiddeld tussen de 0 en de 70 km/u lag, en dan heb ik het over snelwegen.

Wereldvreemde politiekers toch, en nog wereldvreemdere mensen die zich daar achter kunnen scharen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:52   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Die bevestigt wat ik al dacht: "[FONT=OrandaBT-Roman][SIZE=1]Emissions per car can vary widely, due to[/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]
differences in vehicle technology and driving behaviour."[/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman] [/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]Altijd leuk eh, die opmerkingen [/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman] [/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]Een beetje ingenieur weet dat je dergelijke uitspraken in hun context moet zetten Tavek. Je hangt rechtstreeks af van het type wagen waarmee je rijdt. Ik zal niet meer verbruiken aan 130 dan aan 90...
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman][/SIZE][/FONT]
Aha maar u begrijpt me verkeerd, ik had dit niet op uw situatie bedoeld.

Wat ik wilde aantonen is dat als beleidsmaatregel die 80 km/h of 90 km/h wel degelijk zin heeft. Omdat de overgrote meerderheid van het huidge wagenpark zijn optimale emissiewaardes heeft juist onder deze snelheden.

Ik vermoed dat u een 6-versnelling auto hebt, waarbij de toerentallen lager liggen op 130 km/h.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:57   #18
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Brussel, en ik zou maar al te tevreden zijn als alle diesels een roetfilter hadden. De toename vh aantal astmapatienten loopt paralleel met de toename vh aantal diesels: d�*�*r zal het befaamde "marktmechanisme" nooit een oplossing voor bieden.
De kapitalistische winstaccumulatie zal op gebied van ecologie zichzelf wel ruïneren, jammer dat wij ondertussen moeten creperen door dergelijke ecologische rampen. Ik vrees dat de staat niet machtig genoeg is om dergelijke structurele problemen snel op te lossen. Desalniettemin ben ik tevreden dat de staat dit tenminste nog kan uitvoeren.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:17   #19
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Dat traag rijden zou helpen is natuurlijk langs geen kanten bewezen, maar soit, laat dat de pret niet bederven.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:26   #20
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Die bevestigt wat ik al dacht: "[FONT=OrandaBT-Roman][SIZE=1]Emissions per car can vary widely, due to[/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]
differences in vehicle technology and driving behaviour."[/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman] [/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]Altijd leuk eh, die opmerkingen [/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman] [/FONT][/SIZE]

[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman]Een beetje ingenieur weet dat je dergelijke uitspraken in hun context moet zetten Tavek. Je hangt rechtstreeks af van het type wagen waarmee je rijdt. Ik zal niet meer verbruiken aan 130 dan aan 90...
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=1][FONT=OrandaBT-Roman][/SIZE][/FONT]
vergeet het Sfax
je mag nog met zulk een pracht van een wagen rondrijden dan nog is het verbruik veel hoger bij hogere snelheden... daar kan je niet onderuit
nu kan ik al niet meer goed herinneren welk voor een prachtbakske dat ge had... wie weet was het wel eentje op waterstof... dan heb je misschien plaatselijk wel geen CO-uitstoot maar die extra kilowattjes komen van ergens, niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be