![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Op 7 november 2007 stemde de Commissie binnenlandse zaken met een uitsluitend Vlaamse meerderheid voor de splitsing van de kieskring BHV.
Het parlement van de Franstalige Gemeenschap stemde in plenaire vergadering , 82 voor tegen 3 onthoudingen (FN), voor het indienen van een 'Belangenconflict' bij de federale Kamer. Hierdoor schort zij de beslissing en de stemming van de splitsing 60 dagen op. Komt binnen deze 60 dagen geen oplossing dan kunnen zij de 'alarmbelprocedure' instellen bij de Senaat waar een beslissing moet vallen binnen de 30 dagen. Ik vermoed dat de Kamer deze schorsing 'Belangenconflict' ontvangen heeft. Zij moet bij gebrek aan een andere oplossing de stemming in plenaire agenderen vanaf 8 januari 2008. Is dit reeds gebeurd ? Zo niet, voert CD&V Van Rompuy kamervoorzitter obstructie ? Is er nog een meerderheid om BHV in de plenaire Kamer te splitsen of de franstaligen naar een Alarmprocedure te dwingen (30 dagen) ? Of was het maar om te lachen?
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het met de woorden van djimi te zeggen: 'We' hebben het onverwijld te druk en veel te weinig vakantie.
Waar jij trouwens nog van wakker ligt. We hebben dan wel, volgens de échte democraten onder ons toch, een democratische regering, het is er om een of andere reden enkel eentje voor de dringende zaken. Sinds wanneer is iets waar Franstaligen en belgicisten tegen zijn dringend?
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Is dit zelfspot ? of uitlachen ?
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mailtje naar enkele kartel-hotshots zou misschien wat verheldering kunnen brengen?
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Laat dat doen door enkelen van het BHV-commitee. Jij kent er wel een van die burgemeesters die introducties heeft bij de CD&V. Dan is er een mogelijkheid dat we een antwoord krijgen.
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Normaal moet dat akkefietje opgelost zijn alvorens Leterme I met pasen een feit is.
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leterme heeft reeds honderd maal gezegd dat hij zijn woord gaat houden. Hoe krijgt hij dat aan een gerijmd met een regering Leterme I ? Pasen valt einde maart. De eerste vervaldag BHV-procedure volgende week. Als je franstaligen wil dwingen tot een akkoord dan mag je zeker niet de stoom uit de ketel laten.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het met de woordenvan mijn schoonbroer te zeggen:"Waarom je slaap laten voor wat er aan smeerlapperij in deze tot op het bot gedegenereerde onstaat gebeurt? Je kan er immers NIETS, maar dan ook NIETS door veranderen?" Ook niet door de stinkende beerput open te houden. Iedereen is alweer op vakantie. Alsof de dik betaalde lamzakken ook d�*t nog nodig hadden na meer dan een half jaar op hun lamlendige gat te zitten. Roep me maar als er ergens gevochten wordt.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het is vanzelfsprekend noch het ene, noch het andere, Cyrano.
Ik bedoel daarmee enkel dat wanneer we de uiteindelijke BHV-oplossing zullen horen (hoe, wanneer en met welke meerderheid die ook tot stand moge komen), we naar mijn stellig vermoeden zullen vinden dat die "om te lachen" zal zijn. Immers, als de gebruikelijke "belgische oplossingen" de uiterste limiet van "om te huilen" voorbijgaan, wordt dat al snel "om te lachen". |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dit apenland gaat er niks veranderen,de staatshervorming zal een grote klucht worden. Oudere mensen vinden het alarm dat gegeven werd met de terreurdreiging(?) een goede zaak,daaruit blijkt dat de huidige regering aan de mensen denkt klinkt het dan. Verhofstad zal zich in die paar maanden interimregering populair willen maken bij de bevolking en u zal zien dat hij na Pasen aan de macht zal blijven. Verkiezingen....schaf ze maar af want daar in brussel doen ze toch wat ze willen. België is ernstig ziek op gebied van democratie! |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ik lees hier alleen maar ontmoediging en frustratie. Juist voorbij de tragedie begint de humor.
Belgica delenda est. (met een spuitje)
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 3 januari 2008 om 18:30. |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nu geen tijd om het op te zoeken, maar ik meen me te herinneren dat belangenkonflikten naar de senaat moeten.
Voor de rest ben ik er heeeeeeeel gerust in. Zelfs al heb ik niet gestemd op het Blok, ik durf er mijn intelligent hoofd (nou ja) op verwedden dat de Blok-parlementairen maar al te graag aan de grote klok zouden hangen dat er gefoefeld wordt met het tijdsverloop van de prosedure. Met andere posts en draden gezegd: iemand probeert hier om ons op te jagen en zenuwachtig te maken. Met hiel Antwaarpen, met duzend Chinezen, maar niet met den dezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik een steentje kan bijdragen om lamme Vlamingen op te jagen en zenuwachtig te maken, dan verblijdt dit mijn dag. Ook jij Scheefsok.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest: lamme Vlamingen mogen best wat opgejaagd worden, maar zo van die zenuwachtige pieten die altijd maar klaar staan met hun overhaast getrokken konklusie en hun groot gelijk van "ziede wel" aan een kaffeetoog ... die moete gerust laten tot ze ladderzat zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alhoewel... Scheefsok is er duidelijk hééééééééééééél gerust in.
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Neen, hij is alleen gerust als hij ladderzat is. Als hij zenuwachtig is dan opent hij een draad. De laatste tijd was hij een beetje nerveus.
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Schoofzak heeft idd nogal wat draadjes geopend die niet meteen op de grote gerustheid wijzen die hij laat uitschijnen. Misschien heeft hij de laatste tijd zelf wat teveel blootgestaan aan zatte toogpraat en overhaast getrokken conclusies van zenuwachtige Blokkers?
![]()