![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In de Westerse wereld en vele andere landen wordt binnenkort kerst gevierd. Traditioneel staat dit in het teken van de geboorte van Christus. Maar heden ten dage is het vooral bedoeld als een gezellige bijeenkomst van de familie waarbij lekker gegeten wordt en geschenkjes overhandigd worden. Het staat eerder in het teken van vrede, vrijgevigheid en samenzijn, dan de geboorte van Jezus.
Moslims in de Westerse wereld vinden dit maar niets. Ze doen er liever niet aan mee en isoleren zich op die manier maar weeral eens van de rest van de gemeenschap. Op die manier wordt de kloof maar weer eens duidelijk in de verf gezet. Maar waarom willen die moslims hier geen kerst vieren? Zijn daar redenen voor? Of is het werkelijk een manifestatie en uiting van hun afkeer van de cultuur die hen onthaald heeft? Moslims geloven in Jezus. Moslims beweren te houden van hun familie. Moslims beweren zich niet af te keren van de gastcultuur. Zijn dit dan niet de ideale ingrediënten om zich aan te sluiten bij dit warme feest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb ooit eens horen zeggen dat de moslims in Libanon wel kerst vieren, is er iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() In Maleisie vieren moslims mee kerst, daar is het zelfs een nationale feestdag.
Er zijn hier trouwens ook moslims die mee kerst vieren.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen volgens hun gebruiksaanwijzig toch niet hetzelfde doen wat die stoute ongelovigen doen?
Apartheid maakt een inherent deel uit van islam. Niet enkel mogen ze niet meevieren met onze plaatselijke gebruiken, doch ze moeten zich mee onderscheiden door hun kleding, taal en eigen gebruiken. Kwestie dat Allah zijn volgelingen herkent en verstaat. Ik maak me er niet teveel zorgen over. Een paar jaar geleden was er toch zo'n reusachtig probleem omdat de horeca niet voldoende personeel vond want blijkbaar zijn dat allemaal moslims die toen hun eigen offerfeest vierden. Nu is het weer dat er te weinig volk komt. goed voor het vlaamse horecapersoneel dus: kunnen ze eindelijk eens zelf vieren en de zaken worden rechtgehouden door de moslims nietwaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist,en de dag erna krijg je gans de familie op bezoek om je multicultureel te verrijken. Je dochter krijgt dan haar eerste sexuele inwijding en je zoon een mes tussen de ribben.De pa een kopstoot en de ma een ijzeren staaf op de ribben. Laatst gewijzigd door Gargamel : 17 december 2007 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() En dat ze Kerst niet vieren is nonsens.
Sinterklaas vieren ze ook,moet maar eens kijken hoe ze de pollekes opendoen om te krijgen.Eens niks meer te krijgen worden Sinterklaas en de Kerstman gewoonweg weer ongelovige honden |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar gaat het trouwens niet om. Het gaat erom dat moslims zich afkeren van kerst en hier blijkbaar geen te rechtvaardigen redens toe hebben. Het toont eens te meer aan dat er in Europa twee gescheiden samenlevingen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Kunnen ze dat zelf niet onder familie organiseren? Of is het mijn schuld dat ze niet meevieren? Omdat ik ze niet uitnodig? Moet ik de straten gaan afschuimen op zoek naar eenzame moslims die dan nog eens bereid zijn kerst te vieren? Ik ben van goede wil hoor, maar dat gaat me iets te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het staat bovenal in het teken van consumptie. Voor mij hoeft het dus ook niet... Ik heb zo'n opgeklopte toestanden niet nodig om gezellig met de familie samen te komen. Sta ik nu ook afkerig tegenover onze cultuur? Isoleer ik me nu ook van de gemeenschap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik zou niet vrijwillig naar dat land gaan. Punt. Uw opmerking is mij niet aan de orde. Daarenboven geloof ik niet in islam. Moslims geloven wel in Jezus en hechten belang aan familie.
Laatst gewijzigd door Dycore : 17 december 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Echt mee vieren doen we niet, maar we genieten mee met onze christelijke broeders die kerst vieren, en daar hoort ook het toezeggen van gelukswensen bij !!!
Prettige kerstfeest voor alle gelovige christenen die de kerst traditie lief een loyaal hebben.
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Christelijke BROEDERS....We ervaren dat alle dagen van jullie broeders en zusters te zijn.Van zolang het maar opbrengt nietwaar.Bende hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |