![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En er staat letterlijk: "Art. 99a (neu) Goldreserven der Schweizerischen Nationalbank 1 Die Goldreserven der Schweizerischen Nationalbank sind unverkäuflich. 2 Die Goldreserven der Schweizerischen Nationalbank sind in der Schweiz zu lagern. 3 Die Schweizerische Nationalbank hat ihre Aktiven zu einem wesentlichen Teil in Gold zu halten. " Citaat:
Ze kan bijvoorbeeld een "goudfrank" uitgeven. Maar dat gaat dan weer in tegen §1 van het voorstel... Een belangrijk doel van de goudreserves van een nationale bank is het vergemakkelijken van grote transacties tussen nationale banken, juist daarom ligt het van veel landen op een plek in New York. Het SVP goudinitiatief gaat veel geld kosten, en ik denk dat eens dat duidelijk wordt het weggestemt zal worden. Maar zover zijn we nog niet.
![]() |
![]() |
#184 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder, hun systeem rekken ten koste van de waarde hun eigen dollar. Tot hun $-schuldinflatie implodeert onder zijn eigen gewicht. Tot ze met hun rug tegen de muur staan. Tot ze wel verplicht zijn hun resterende goudreserves ook aan marktprijs te boeken, net als de ECB and friends. Een derde wereldoorlog (Celente) vind ik ook plausibel: de laatste stuiptrekking van een wereld-reservemunt.
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 6 februari 2013 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag als 'asset' 10 kg goud aan 10 € = 100 Morgen stijgt de prijs 10 kg goud aan 100 € = 1.000 Herwaardering Debet : 900 € (asset goud) Welke tegenpost boek ik dan aan de creditzijde? Anders is mijn balans niet meer in evenwicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de indruk dat sommigen hier een derde wereld oorlog zouden verwelkomen, alleen al om gelijk te krijgen...
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik verwelkom dat helemaal niet. Er zijn nog wereldrijken geweest die vlak voor ze instortten nog een laatste maal het oorlogspad kozen ...
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Wat zou je finaal denken van een verhoging van het eigen vermogen? Dan kan ik ook terug gaan lenen bij de bank, de bank neemt dat goud als onderpand. Zou dat lukken op die manier? Zou ik er dan bij gebaat zijn om de goudprijs de hoogte in te jagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb geen economische opleiding gehad. Ik ben overtuigd dat dat mij enorm geholpen heeft het nieuwe goudverhaal beter te begrijpen. Ik moest geen oude ballast afwerpen, begrijp je. Het helpt mij ook beter te begrijpen waarom de goudprijs momenteel bevroren is ...
![]() |
![]() |
#193 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 6 februari 2013 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou nogal dom zijn om het goud naar Zwitserland te willen halen om het effen later verkocht te zien door de politici van dienst. Het gaat om de controle over het goud uiteindelijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 februari 2013 om 02:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk je echter naar de loop van de geschiedenis, dan zie je finaal bijna zero relatie. Goud , daar moeten kleine garnalen afblijven. Goud is voor de rijken. Garnalen moet in de zoutmijn gaan werken elke dag. Slaven moeten zwijgen en werken.(en aandelen kopen ![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...30206_00460662 Laatst gewijzigd door Gambassi : 7 februari 2013 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 7 februari 2013 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niks in België zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gouden munten zijn sedert 7 jaar bijna vertienvoudigd in waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
No counterparty risk. Daar is het om te doen. Het zou alleszins een beter en eerlijkere wereld zijn als er naar een commoditystandaard (goud of iets anders) wordt overgestapt. Ik som maar even op: - eind aan de valsmunterij door de banken en centrale banken. - live within your means. geen verborgen taxatie door inflatie meer mogelijk. - eind aan de waanzinnige oorlogen die enkel onder een fiat systeem kunnen gefinancierd worden. Het huidige fiat systeem is niet alleen schadelijk voor de doorsnee burger, onhoudbaar (het is gewoon een ponzi systeem van schulden) maar ook nog eens hoogst immoreel. Het doet me dan ook veel plezier dat ik met elke goud- of zilveraankoop het systeem van fractionair bankieren een stap dichter bij de afgrond breng. Gedaan met de multiplicator van banken op mijn spaargeld.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 februari 2013 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |