![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn ze veroordeeld geweest voor rebelisme ? Ik dacht van niet. Nu, ik had dit al eens gepost dacht ik, mogen ze wat mij betreft gerust in beroep gaan, maar dan nemen ze wel een groot risico. 't zou niet de eerste keer zijn dat er dan zwaardere straffen worden uitgesproken. Zou jij persoonlijk in beroep gaan in hun geval ?
![]() |
![]() |
#21863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
19 keer heeft het Spaanse parlement een formele vraag vanuit het Catalaans parlement om te praten over meer autonomie (evenveel zoals Euskadi bvb) afgewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21864 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Complete nonsens dus tenzij gij insinueert _ en onderwijl weten we dat al wel _ dat in Spanje er geen scheiding van machten zou zijn ? Citaat:
Dát is nu net eigen aan scheiding der machten, slimme Wetten moeten door het volk gedragen zijn en rechters zijn er enkel om te oordelen aldus die wetten. Bij deze is dus gezegd dat gij _ indien er maar voldoende volk op de been gebracht kan worden _ het doodnormaal zou vinden dat we een misdadiger ( zegge type Dutroux ) niet vervolgen en bestraffen. Zoals ik al kwam te zeggen ... Dit is het zoveelste voorbeeld van hoe politici een voorval recupereren om de rechtsstaat in vraag te gaan stellen... vrij gevaarlijke tendens als ge 't mij vraagt Citaat:
En neeje... voorbeelden legio natuurlijk ... zelfs in België ( maar ja iets in me zegt dat ge dat ook geen ernstige democratie vindt ) Nog even wachten en ge krijgt misschien een kersvers voorbeeld aanstaande zondag als Lelièvre vrijkomt |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#21865 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21866 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens het enige land waar de verschillende regio's ( en dat moeten we dan als historisch verworven bezien door de vele tumulte periodes ) zo'n vergaande bevoegdheden hebben Dus neeje...ik zie daar iet zoveel mis in en door 'Franco' ergens in je betoog erbij te lappen zet ge uw gedacht geen kracht bij Komt daarbij dat je blijkbaar niet eens de moeite nam om mijn post volledig te beschouwen. Ik verwees naar bepaalde (zeer gelijkaardige) artikels van Het Belgische strafrecht. Dus als politici hier vinden dat de wetten daar niet van toepassing zijn, te barbaars,niet meer van dezen tijd, etc...dat ze dan eerst even hier die zaken veranderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21868 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hebben ze het dan nog niet gedaan en maken ze nu de zaak alleen nog maar erger dan dat ze al is ?
![]() |
#21869 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge draait rond de pot Vraag is of deze wetten 'normaal' zouden zijn in een moderne democratie -> ja Dat ze toegepast zouden worden in een moderne democratie -> ja Is het overkoepelende systeem (Madrid) de baas ? -> uiteraard ja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zitten ze hier dan zo te klagen dat de uitspraak van de rechter zo ongemeen zwaar was ?
![]()
![]() |
#21872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het is aan een rechter hier wat ie met die gevallen, zich houdende aan de wetten daar met bijhorende straffen zou uitspreken. D?*t is hier echt niet zozeer het probleem hé als ge de media moogt geloven. Blijkbaar is men van mening dat 1) die veroordeelde 'niets' misdaan hebben...alles wordt teruggebracht op vrije meningsuiting etc 2) De straffen de zwaar en te barbaars waren ( men had dus wel ergens straffen verwacht ? ![]() 3) Dat het een politieke afrekening zou zijn...tjah dat horen we wel meer van Vlaamse politici die het niet eens zijn met de uitspraak van een rechter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jamaar da's wel Lesoir hé ... spreekbuis van onze Francophone onderdrukkers..natuurlijk zeggen die dat [modus marie of ] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21874 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#21875 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toevallig de dag nadat het vonnis geveld werd. Maar de scheiding der machten bestaat, hoor, in Spanje.... ![]()
![]() |
![]() |
#21876 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug een showtje opvoeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21878 |
Banneling
|
![]() Traag van begrip krijgt een nieuwe dimensie.
Laatst gewijzigd door Anna List : 17 oktober 2019 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21880 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zit als volgt: vooraleer iemand daarnaartoe kan, moet hij eerst alle binnenlandse rechtsmiddelen uitgeput hebben. Nu, om de boel zoveel mogelijk te manipuleren, heeft het Spaanse gerecht beslist dat deze zaak ineens op het bord van het Hooggerechtshof moest komen, wat ineens het hoogste orgaan is. De onterecht veroordeelden moeten nu hun verzet aantekenen bij datzelfde rechtsorgaan... Die heeft dan een hele hoop tijd om er al dan niet op in te gaan. Hoe belachelijk is dat niet? Is er één iemand die werkelijk gelooft dat ze tegen hun eigen rechtsspraak gaan ingaan, dat ze gaan toegeven dat ze de rechten van de verdediging geschonden hebben? Maar ja, dat is democratie op zijn Spaans. Van ver lijkt het er een klein beetje op...
![]() |