![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde is gebeurd in Hong Kong met een app van de IPhone. De overheid (enfin de Chinezen) hebben Apple verplicht die app uit de lucht te halen omdat de demonstranten exact wisten hoe en waar de politie zich organiseerde en opstelde. Ik heb daar begrip voor zowel in Hong Kong als Barcelona. Volgens uw simplistische theorie zou ik moeten verontwaardigd geweest zijn wat HK betreft, nee dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21982 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om dat in te zien, moet je natuurlijk verder durven kijken dan je eigen grote gelijk. Dit forum is bevolkt door drommen gatachterlijk volk die hetzij links hetzij rechts hun hakken in de grond stampen en geen millimeter afwijken van hun standpunt. Voor mij mag België morgen terug unitair zijn, maar met hetzelfde gemak mogen de regio's voor mijn part hun eigen weg op gaan. Zolang het huidige systeem maar verdwijnt. Maar wat in Catalonië gebeurt, is puur fascisme. Dat besefte ik al in 2017 toen ik de beelden zag van bejaarde vrouwen die uit sit-ins werden gesleurd of met bebloede gezichten van de matrakslagen door de straten liepen, vrouwen wiens vingers werden gebroken toen ze zich aan trappleuningen vasthielden, of mensen die ook toen al een oog werden uitgeschoten door rubberkogels. Wie dit verdedigt als gerechtvaardigde reactie is niet goed snik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 oktober 2019 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 oktober 2019 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In heel de wereld probeert met problemen via diplomatie op te lossen, behalve in Spanje blijkbaar.
In Spanje maken ze het nu alleen maar erger. Beide kampen komen steeds maar verder en verder van elkaar te staan. Triestig.
![]() |
#21986 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21987 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21988 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die beelden zijn autheniek, flauwerik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21989 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21990 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie eerst een vreedzame betoging die sereen verloopt.
Als die mensen naar huis gaan om extreem rechts op straat om brand te stichten, vernielingen aan te richten en de politie aan te vallen. Wie, Uiterst rechts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21991 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, zoals jouw landgenoot uit Loksbergen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#21992 |
Banneling
|
![]() Dat is mijn landgenoot niet (meer). Maar ik begrijp uw verontwaardiging, rechtvaardige rechter.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 oktober 2019 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21993 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben niet verontwaardigd, ik probeer gewoon de ridiculiteit van uw opmerking aan te tonen...
![]() |
![]() |
![]() |
#21994 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik wel zeker weet, is dat extreem rechts tuig gisteravond vreedzame betogers in elkaar ramde. Spanje en zijn onverwerkt extreemrechts verleden voeren duidelijk dezelfde strijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21995 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21996 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen met een gelijkaardig karakter als dat van mij, ken jij nog? En die mensen zijn ergens aan de of aan enige macht kunnen komen!! Er is nog hoop voor mij om een BV te worden, of om machtig te zijn!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om gene zever te hebben in het buitenland, vooral bij vliegreizen, veegde ik dat terug af. Maar de laatste keer zag ik die flik toch met zoveel aandacht dat spel onderzoeken, en vroeg die mij waar ik woonde en zo, dat ik daar maar mee gestopt ben. Ben ik duidelijk? Ik ben een hardliner, maar wel pragmatisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij beschrijft hier perfect de staat België en op ook hoe Spanje omgaat met Catalonie
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22000 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |