![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik blijf bij mijn vraag, of het nu Catalonië of Schotland is.
Wat kan de centrale staat echt doen? Wettelijke middelen inzetten? En wat als de deelstaat dat gewoon naast zich neerlegt? Politie erop afsturen? Troepen? En wat als het volk een menselijke keten vormt om het parlement te beschermen? Er een bloedbad van maken, met honderden martelaars als gevolg, en een meerderheid van 95% pro onafhankelijkheid? Ik zie echt niet in hoe een land het kan beletten, tenzij ze de afschuw van de hele wereld over zich willen krijgen, en zich op hetzelfde niveau willen stellen als Cheauchescu indertijd. En we weten hoe het daarmee afgelopen is...
![]() |
#3962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(met hetgeen ik bezit, is het echt niet de moeite om mijn ogen te openen ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde de beloftes die Cameron deed in de aanloop naar het referendum. Dat Cameron die beloftes niet na komt, vind ik natuurlijk prima. Hoe meer hij op het Schotse vlak zijn eigen ruiten uitgooit, hoe beter. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 november 2015 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En inderdaad, men kan Artur Mas in het gevang steken, zoals de Vuggies en de Pandareuzen hier graag zouden zien. Maar zij maken de fout van een volksbeweging te reduceren tot enkele personen. Alsof de val van de muur zou kunnen tegengehouden geweest zijn door een paar politici van de oppositie in de bak te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3966 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zie: na de nee-stem schoot de onafhankelijkheidsbeweging wakker en ging bouwen aan een breed gedragen politieke visie. Vandaag zou een referendum een heel andere uitslag geven. Schotland zal uiteindelijk onafhankelijk worden, simpelweg omdat het discussiëren over een onafhankelijk Schotland zelf mainstream is geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3968 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige belofte die ik geloof is dat Rangers FC binnen tien jaar Celtic ver achter zich gelaten heeft.
![]() |
![]() |
#3969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
naar hun onafhankelijkheid. Zij tonen ons de weg naar de Vlaamse Onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kranten hebben er nochtans duidelijk over bericht. Net zoals over het feit dat ... nu het een en het ander op de lange baan geschoven is. Weet één ding: ik ga het nu voor jou niet goegelen. Dat kan je zelf wel. Herinner je je ook nog de uitslag van de laatste verkiezingen ? Specifiek: de uitslag van de Schotten ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over heel Groot Brittannië.
![]() |
![]() |
#3973 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3974 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() +1
En iemand om deze weldoordachte mening een hyena noemen, is aantonen hoe belangrijk deze boodschap is. Alleen gezamenlijke inspanning krijgt deze terreurdreiging eronder. Daarna kan er altijd nog gekeken worden of Real Madrid - CF Barcelona als superclassico blijft bestaan of deze wedstrijd alleen nog voortkomt in Europese competities.
![]() |
#3975 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Barçelona is al welkom in de Franse Ligue 1,een jaarlijkse clash met PSG kondigt zich aan.Misschien kan men zelfs een nieuwe liga oprichten,stel je voor Catalaanse,Baskische,schotse,Vlaamse en Waalse ploegen in 1 competitie.Dit wordt gewoon een liga die de concurentie met alle andere aan kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nog eens een goed idee ![]() Zeer fijne matchen en om de 14 dagen mooie reisjes voor de fans. Met Ryan -Air kost dat nog minder dan een tribuneplaats |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat overleven ze niet. ![]()
![]() |
![]() |
#3978 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar wordt CFB niet beter van, te weinig competitie.
![]() |
#3979 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De lijkenpikkerij op de rug van de >100 slachtoffers blijft voortduren en voetbal wordt er weer bijgesleurd alsof dat een politiek relevant thema om de toekomst van een volk te bepalen zou zijn.
Het niveau van de unionisten is zoals gewoonlijk kortom weer van het betere cafépraat-karakter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3980 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer je zelf constant een burgeroorlog van ruim 75 jaar geleden erbij haalt om je gelijk te halen, moet je niet raar opkijken wanneer de burgeroorlog van nu je in de kont bijt.
![]() |