![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders ken ik ook nog een paar wegrestaurants waar ze pas gevangen wilde konijntjes aan het vuur roosteren. Conejo asado met een potje salsa ali-oli (vers gemaakte looksaus, niets te maken met de brol in potjes in de supermarkt). Met de vingers op eten, een goed rood wijntje uit de ton van de streek en je bent gelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zarzuela is inderdaad ook een fantastisch gerecht. Een echte smaakbom. Parrilladda de pescado : een klassieker, daar valt niets aan te verbeteren. Calamares heb ik liefst van al de hele kleintjes, stoven in wijn, olijfolie, veel look, ajuin en heeel belangrijk : de inkt toevoegen aan het gerecht. Grappig verhaal van die Orujo, dat ken ik niet.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 januari 2016 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant editioriaal in El Pais :
Citaat:
Alles draait rond de figuur Mas, zijn vastklampen aan de macht ten koste van alles. Een tragische figuur eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ook. Maar dat Mas niet plooit voor de communisten ... we zullen zien wat de Catalaanse kiezer daarvan vindt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://elpais.com/elpais/2016/01/05/...08_020302.html
CUP met zijn 10 verkozenen versus Junts pel si met 62 verkozenen, en CUP heeft de sleutels in handen. Bij een interne stemming heeft CUP met 36 voor en 30 tegen beslist om bij hun klassiek standpunt te blijven : onder geen enkel beding instemmen met opnieuw MAS voor te dragen als regionaal premier. Nochtans was hun leider Banos overgelopen naar the dark side of the force, en wou hij ondanks al zijn eerdere retoriek nu toch Mas steunen. Hij haalde het niet, en nam ontslag. Mas zit hopeloos vast, en kiest voor de vlucht voorwaarts : hij kondigt nu al aan dat hij maandag het decreet zal tekenen voor nieuwe verkiezingen. Hij weet dat hij gegokt heeft, en verloren. Zal CUP opnieuw zulk een resultaat kunnen neerzetten ? Zullen ze samen kunnen blijven of zit er een splitsing in ? Zal het blok binnen Junts pel si kunnen samenblijven of gaan de partijen liever alleen naar de kiezer ? Het blijft de goede richting uitgaan ! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijf ik verrast dat Banos wel bereid was zijn kar te keren. D?*t had ik nooit verwacht. Mijn pronostiek : ciudadanos gaat hiervan profiteren, en Junts pel si zowel als CUP gaan kiezers verliezen. Namelijk zij die walgen van de personencultus die goede politiek heeft verdreven. Ik geloof niet dat de burger akkoord zal gaan met de "après moi, le déluge" houding van Mas. Het kerkhof ligt vol met mensen die dachten dat ze onmisbaar waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaan nooit iets goeds over de Catalaanse onafhankelijkheid schrijven. Alsof La Libre Belgique , het beleid van de N-VA ivm de splitsing van de NMBS , ooit zou prijzen in een artikel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4308 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En PeterPanda, stop eens met een spaansgezinde krant te citeren jongen... Je kan beter ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4309 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarenboven deed de ERC het zéér goed bij de spaanse verkiezingen, waarom zou dat nu opeens anders zijn? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons tenslotte niet vergeten dat slechts 48 procent van de Catalanen voor afscheiding hebben gekozen. Tot nader order geen meerderheid. Gezien de grote problemen die MAS nu heeft om een regering te vormen wordt het niet evident om hun wil aan de totale bevolking op te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
komen er weer nieuwe verkiezingen en gaan de Catalaansgezinden vlotjes over de 48% naar de absolute meerderheid klimmen . ![]() Laat ze maar komen ,de nieuwe verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet het afbollen, dat is zeker.
![]() |
![]() |
![]() |
#4315 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo hebben wij de route van Portimão naar Lissabon gereden, geen Spanje wel Iberisch, en dan kom je wel eens door dorpjes langs de kust. Typisch voor de kroegen aldaar zijn de altijd brandende barbecues waarop verse zeetong op geroosterd wordt. Eerst geven ze de vis een paar kerven, dan slaan ze hem door de dille olie en dan de barbecue op. Wordt geserveerd met bollen witbrood, knoflookboter waar een ezel van gaat balken en een karaf lokale vinho verde.
![]() |
![]() |
#4316 |
Partijlid
|
![]() Vlaamse vrienden, heb gelachen –en Mas uitgelachen- sinds zondagavond zonder stoppen. Daarom dat ik hier niet vroeger was geraken. ¡Viva la Gabriel! (een beetje rode, t'is waar, maar er kan haar nu worden vergeven)
Enkele andere zullen haar zeker nooit vergeven integendeel. http://www.libertaddigital.com/opini...raidora-77742/ Een rode een beetje anders (blikbaar Spanjaard ten eerst), niet zoals de rode (en groene, van wrok) die hier al jaren te zeveren zijn op rekening van de Catalaanse onafhankelijkheid en ten koste van Spanje en de Spaanjarden (of Spanjolen) En mijn beste groeten aan Bart De Wever die nu die boodschaap zeker zal opvangen en beter vertolken dan die van de latste Catalaanse verkiezingen, waar hij zich compleet misrekende, zoals het nu wordt vastegelegd. « La Libre Belgique » sprak straks (daaromtrent) van "geen (echte) inmenging in de Spaanse interne zaken" Alles geldt blijkbaar voor Spanjolen. ¡Arriba España desde Flandes! (man que pierda) ¡Gloria a los Pa?*ses Bajos Espanoles! ¡Muerte a la Leyenda Negra ! Genoeg van complexen ! en Gelukkig Jaar, Vlaamse vrienden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franco is hier ook zie ik.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4318 | ||