![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4361 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Onze overbuurvrouw is sommellier,ik liet haar Jacob's creek proeven,Australische schuimwijn van 10 euro/fles.Ze durfde niet 100% te zeggen of dit nu champagne was of niet omdat het net iets anders smaakte(het bleek de combinatie van de druivenrassen).Overigens zei ze dat die fles van 10 euro lekkerder was dan 90 % van de champagnes die 3 a 4 x zo duur waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4362 |
Banneling
|
![]() Ik was onlangs verrast door de kwaliteit van een Duitse sekt, gemaakt van riesling met jaaraanduiding...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4363 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uitzondering is voor mij een goede spumante. Doet me dromen van een spritz tocht in Veneto. Elk stadje en dorpje heeft een eigen recept maar er zit altijd Aperol en spumante in.
![]() |
![]() |
#4364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stond op een receptie eens naast een schone vrouw, en ... het glas smaakte me driedubbel zo goed, maar ik weet niet meer zo precies wat er in zat: echte of cava.
Kijk hé, om even ernstig te zijn: bubbels zijn feest. Beetje een dikke nek zegt dan "och ja, dat is een crêmant hé .." Maar als het echte is, zwelt iedere aanwezige zijn nek toch maar. Jaakske zijn korpsmaal rond 15 november zal wel gebeuren met "schuimwijn van betere kwaliteit". En nu terug naar het onderwerp van de draad: laat ons even het karakter bekijken van de voormalige burgemeester van Gerona. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4365 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk toch dat ik 't dan ongeveer 'n beetje weet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alternatief is natuurlijk dat uw verwijzing uit je duim werd gezogen. Sparkling'Jacob's Creek' verwarren met het echte spul: Woehaha ![]() Zelfs 'Blanquette de Limoux' zou het duel winnen.
![]() |
![]() |
#4367 |
Banneling
|
![]() Gaat Catalonië, na de NAVO ( goedkeuring Turkse bombardementen in Irak en Syrië ), de NVA opnieuw gezichtsverlies opleveren ?
"Catalaanse onafhankelijkheid wordt een zeer moeilijk punt voor de regering." Nu de Spaanse regio met Carles Puigdemont een nieuwe, separatistische minister-president heeft, ziet N-VA-vicepremier Jan Jambon een dilemma opduiken. Als Catalonië zich eenzijdig afscheurt, moet België de nieuwe staat dan erkennen? Jambon ontkent dat hij "heeft gedreigd met de val van de regering", maar geeft toe dat het explosieve materie is. "Het zelfbeschikkingsrecht is voor ons een belangrijk principe." Voor de MR is instemming van Spanje de absolute voorwaarde, en die zit er niet aan te komen. http://www.demorgen.be/binnenland/zo...onie-be3c262e/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn minderwaardige producten op de markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons ersntig blijven : een nationalistische partij die het meest essentiële punt daarover (onafhankelijkheid van het 'eigen volk') bereidwillig op zolder is gaan zetten in ruil voor machtsdeelname zal dat NIET op het spel zetten omwille van wat fratsen op 1.000 kilometer van huis. Fuck them. Jan & consoorten zitten met superglue vast aan hun stoel, niets of niemand krijgt hen daar nog uit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de MR heeft alles te verliezen bij de val van deze regering . de N-VA heeft dan weer alles te verliezen indien ze een Onafhankelijk Catalonië niet zouden erkennen. Laat de Catalanen maar rustig verder doen , stap voor stap tonen zij ons hoe we Vlaanderen onafhankelijk kunnen maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stap voor stap gaan we naar Vlaamse autonomie. Tot spijt van wie het benijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4373 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een tsjeef van een eerste minister begon de Marseillaise te zingen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook best van die hele shit te begraven, wegens totaal obsolete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4377 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is ook geen draagvlak voor Belgisch nationalisme.Vanwaar dan het succes van partijen die voor onafhankelijkheid gaan(vb+nva=bijna 40%)en de cd&v die beweerd confederalisme voor te staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal kort door de bocht te stellen dat alle vb en nva stemmers separatisten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Catalonië gaat het ondertussen goed vooruit.
"De nieuwe Catalaanse regeringsleider Carles Puigdemont heeft bij zijn ambtsaanvaarding al onmiddellijk voor enige beroering gezorgd binnen de Spaanse centrale regering. De separatistische politicus, die de regio tegen midden 2017 van Spanje wil afscheuren, legde de eed niet af op de grondwet en zwoer ook geen trouw aan de koning. ![]() Hij beloofde in plaats daarvan ‘het Catalaanse volk’ trouw te dienen. ![]() ww.standaard.be/cnt/dmf20160113_02065023 |
![]() |
![]() |