![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4821 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
mijn hond legt een keutel. Dat wil zeggen: ge moet niet handig wegfietsen via een zijdelings voorbeeld dat ik gegeven heb, omdat het mijn dada terzake is. Kom maar gauw tot het onderwerp van de draad: Catalonië. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de huidige terminologie bestaat Vlaanderen uit de 5 Nederlandstalige provincies van België: West -Vlaanderen,Oost-Vlaanderen ,Antwerpen ,Vlaams-Brabant en Limburg. Limburg is dus een onderdeel van de Vlaanderen en zal evenzeer een onderdeel zijn van de onafhankelijk Republiek Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4823 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, hoe is het met het Nederlands of Vlaams zoals u wilt, gesteld in Congo?
![]() |
![]() |
#4824 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4825 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vroeg slechts wat maakt een burger Vlaming ... de taal? Ergo, wat is een Vlaming? Gewoon een vraag meer niet. Hoewel u het antwoord al gegeven hebt. Limburgs in Nederland geldt niet als Nederlands. Limburgs is een erkende andere taal. Vanuit Nederlandse optiek geldt Vlaanderen zo bezien als tweetalig: Limburgs en Vlaams Quote: "Limburg is dus een onderdeel van de Vlaanderen en zal evenzeer een onderdeel zijn van de onafhankelijk Republiek Vlaanderen" Hiermee neemt u dus het hetzelfde standpunt als de Britten ten aanzien van Schotland. U claimt een recht - Vlaanderen onafhankelijk - en ontzegt bij voorbaat anderen rechten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4826 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4827 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de meerderheid van de kiezers in Vlaanderen voor de Vlaamse Onafhankelijkheid kiest , dan is Vlaanderen dus onafhankelijk. Als een meerderheid van de kiezer in Schotland voor de onafhankelijkheid kiest ,dan is Schotland onafhakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4829 | |
|
![]() Citaat:
Bijv als een meerderheid 61% stemt voor België en de rest van Vlaanderen voor onafhankelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4830 | |
|
![]() Citaat:
Quote: In de wijk van moslims en évolués in Usumbura, het huidige Bujumbura, Burundi, worden in 1958 voor het eerste op vrijwillige basis lessen Nederlands ingericht, en meteen zit de klas volgeboekt. Ook vandaag nog bestaat er onder de bevolking onbegrip voor het feit dat Vlamingen altijd hebben ‘geweigerd’ om hun eigen taal te onderwijzen http://www.dbnl.org/tekst/_ver016200...01_01_0027.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ken geen enkele politieke partij die opkomt voor een onafhankelijk Limburg. U wel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het was simpelweg verboden door de toenmalige Franstalige Belgische machthebbers. Vlaamse missionarissen moesten de inlanders Frans leren en geen Nederlands. Daarom ook dat vele ouder Congolezen , Frans spreken met een Vlaamse tongval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4833 |
|
![]() Le ridicule ne tue pas, même pour ceux qui insistent ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4834 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4835 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4836 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4837 | |
|
![]() Citaat:
Quote: De exorbitante flessenhals in het koloniale onderwijssysteem had trouwens nog een ander gevolg, namelijk dat het op het vlak van taalpolitiek tot en met de jaren 1940 eigenlijk nog alle kanten uitkon. Ook het Frans was nog weinig of niet verbreid onder de Kongolese bevolking, en bovendien was de principiële taalvrijheid uit de Koloniale Keure nog steeds niet omgezet in decreten. Quote: Hoger onderwijs was in Belgisch Afrika vrijwel onbestaand. Pas helemaal op het einde van de koloniale periode werden twee universiteiten opgericht - een katholieke en een rijks- - en vóór die tijd was de enige optie om hoger onderwijs te genieten de priesteropleiding. Uitgerekend in de priesteropleiding, meer bepaald die van de scheutisten, leerden de seminaristen vanaf 1928 wel Nederlands! Bij het begin van het Kongolese onafhankelijkheidsstreven in de tweede helft van de jaren 1950 hadden de weinige hoger opgeleiden die er waren, meestal Nederlands geleerd. http://www.dbnl.org/tekst/_ver016200...01_01_0027.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet tevreden over die nekken van de ambassade daar. Voor de rest weet ik nul de botten van jouw vraag, die ik overigens zeer eigenaardig vind in het licht van de taalproblematiek in Catalonië. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4839 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs meer zeggen: ik ken geen enkele mens die opkomt voor een onafhankelijk Limburg. Ik ken er wel die pleiten voor meer samenwerking tussen de twee Limburgen. Zoals er veel samen gewerkt wordt tussen Lille en Kortrijk, of Zeeuws-Vlaanderen en Oost- en West-Vlaanderen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4840 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |