![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oke! Franco heeft het gedaan. Weer een dode die de schuld krijgt. Zou de echte reden; een gedeelte toch; niet te zoeken zijn in het feit dat Catalonië de rijkste regio is van Spanje? En wie veel heeft wil niet blijven betalen voor dezen die te weinig hebben. Feitelijk is dit niet een zuiver Spaans probleem. Maar ik weet niet of er in de rest van Spanje gemorst wordt met Catalaans geld. Er zijn overal verschillen maar......gewoonlijk draait alles om geld. Ik wacht dus gewoon af en kijk hoe het verloopt. Voor mij is de tijd van op de barricaden te staan definitief voorbij. Ik weet dat men toch uitsluitend stank voor dank krijgt. Het leven is zo al moeilijk genoeg voor ouderen van dagen. Je moet de gevaren niet zelf opzoeken. De enige wetenschap die ik eraan overgehouden heb. Maar soit!!! Ouderen die spreken over hun leven zijn zagers. Je hebt er bovendien nog tussen die een trauma overgehouden hebben van de vliegende bommen onder den oorlog. Mijn grootmoeder stierf trouwens nadat ze op TV een oorlogsfilm bekeken had. Hartaderbreuk! Inhoud van de film? De aanval van de Jappen op Pearl Harbour. De herinneringen waren haar teveel geworden. En de schrik ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oke! Franco heeft het gedaan. Weer een dode die de schuld krijgt. Zou de echte reden; een gedeelte toch; niet te zoeken zijn in het feit dat Catalonië de rijkste regio is van Spanje? En wie veel heeft wil niet blijven betalen voor dezen die te weinig hebben. Feitelijk is dit niet een zuiver Spaans probleem. Maar ik weet niet of er in de rest van Spanje gemorst wordt met Catalaans geld. Er zijn overal verschillen maar......gewoonlijk draait alles om geld. Ik wacht dus gewoon af en kijk hoe het verloopt. Voor mij is de tijd van op de barricaden te staan definitief voorbij. Ik weet dat men toch uitsluitend stank voor dank krijgt. Het leven is zo al moeilijk genoeg voor ouderen van dagen. Je moet de gevaren niet zelf opzoeken. De enige wetenschap die ik eraan overgehouden heb. Maar soit!!! Ouderen die spreken over hun leven zijn zagers. Je hebt er bovendien nog tussen die een trauma overgehouden hebben van de vliegende bommen onder den oorlog. Mijn grootmoeder stierf trouwens nadat ze op TV een oorlogsfilm bekeken had. Hartaderbreuk! Inhoud van de film? De aanval van de Jappen op Pearl Harbour. De herinneringen waren haar teveel geworden. En de schrik ook. ![]() Soms geraken mensen niet verlost van traumatische ervaringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk hoe onhandig ze daar in Madrid eigenlijk zijn. Rajoy heeft waarschijnlijk die adviseurs binnengehaald met een totaal gebrek aan ellebogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6164 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo
![]() of zo ![]() of zo ![]() of zo ![]() zo kan ook nog ![]() en dan nog dit ![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 30 september 2017 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Catalanen hebben zichzelf nooit echt als Spanjaarden beschouwd, maar als een aparte natie. De fierheid over hun afkomst zie je in de werken van hun auteurs bijv. Zo heb ik "La catedral del mar" gelezen van een Catalaanse auteur (weliswaar in het Spaans, want Catalaans ken ik niet), en ook daar voel je de fierheid om hun geschiedenis. Ze hebben ook als een van de hardste tegen Franco gevochten, maar hebben daarna stank voor dank gekregen van de Spaanse centrale overheid.
![]() |
![]() |
#6166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grote meerderheid der Catalanen zal voor de Onafhankelijkheid kiezen
![]() Un 62% de los catalanes irá a votar el 1 de octubre y el 38% se quedará en casa, según una encuesta publicada por el diario escocés independentista The National . El 83% optar?*a por el s?*, ![]() el 16 escoger?*a el no y el 2% har?*a un voto en blanco o nulo. http://www.lavanguardia.com/politica...catalunya.html Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 september 2017 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6167 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij en jouw partijtje speelden goede vriendjes met die onmens. Uit de wiki: Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Catalaanse ouders slapen sinds gisterenavond in de scholen waar morgen zal gestemd
worden voor het Catalaans Onafhankelijkheids referendum. Dit om te beletten dat de Spaanse politie morgen de stemlokalen zou afgrendelen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 september 2017 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6169 |
Staatssecretaris
|
![]() jaja zonder stemcomputers gaan ze stemmen, zonder papierkes, maar deze gaan ze wel zelf uitdrukken , scholen zin bezet door de spaanse politie, stemlokalen gaan ze ruimen voor morgen 6 uur
maar witte kaproen weet zeker weer alles te weerleggen door photokes posten en onzin te schrijven
![]() |
#6170 |
Staatssecretaris
|
![]() jaja zonder stemcomputers gaan ze stemmen, zonder papierkes, maar deze gaan ze wel zelf uitdrukken , scholen zin bezet door de spaanse politie, stemlokalen gaan ze ruimen voor morgen 6 uur
maar witte kaproen weet zeker weer alles te weerleggen door photokes posten en onzin te schrijven
![]() |
#6171 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De acties van Madrid doen denken aan het Franquismo.
De houding van de EU is opportunistisch. Geen principiële houding rond zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2017 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We have defeated a state that didn’t want to let us get here.” Mr Puigdemont said he was convinced the ballot would take place tomorrow and would finally pave the way for an independent Catalan state. ![]() http://www.express.co.uk/news/world/...les-Puigdemont De Catalaanse President Puidgemont is er zeker van dat er morgen zal gestemd worden en dat Catalonië daarna op weg naar haar Onafhankelijkheid zal gaan . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 september 2017 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Catalanen zullen vreedzaam gaan stemmen en daarna vreedzaam hun onafhankelijkheid uitroepen. Dit zal een optimistische boodschap zijn voor ons allemaal. Elk volk verdient zijn eigen staat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om nog te zwijgen van die van de schoof...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rome was hier zelfs meer dan dubbel zo lang de baas. Zal "het koninkrijk" het zo lang uithouden ?
![]() |
![]() |
#6178 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel 504 sorry
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 30 september 2017 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6179 |
Staatssecretaris
|
![]() 504 dubbel
sorry
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 30 september 2017 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6180 |
Staatssecretaris
|
![]() Catalaans referendum: politie in Catalonië sluit duizend ‘stembureaus’
HLN maar volgens Kaproen gaat alles zonder Problemen en zijn de Catalanen 48 Hours later zelf nieuw Member of the EU ![]()