Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 08:10   #6961
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u illustreert mooi wat bij mij plaatsvervangende schaamte genereert.

ik zag gisteren de Guardia Civil een hele dag genadeloos intimmeren op mensen met de handen in de lucht.

wat op zich volstaat voor mij om als mens gechokeerd en gedegouteerd te zijn.

maar als je daar dan toch nog juridisch/semantisch over zou willen gaan ... er was geen samenscholingsverbod op straat, en ook daar gebruikte de GC heel de dag buitensporig geweld...een heel onwettige activiteit, me dunkt.
U antwoord is naast de kwestie. Nergens verdedig ik het optreden van de Guadia Civil. En dat insinueerde u. Uw insinuaties kan men zeker beschouwen als lasterlijk. En dat is niet erg mooi.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 08:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:12   #6962
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u illustreert mooi wat bij mij plaatsvervangende schaamte genereert.
ik zag gisteren de Guardia Civil een hele dag genadeloos intimmeren op mensen met de handen in de lucht.
wat op zich volstaat voor mij om als mens gechokeerd en gedegouteerd te zijn.
maar als je daar dan toch nog juridisch/semantisch over zou willen gaan ... er was geen samenscholingsverbod op straat, en ook daar gebruikte de GC heel de dag buitensporig geweld...een heel onwettige activiteit, me dunkt.
Voor een flamingant van de ouwe garde zijt ge nog de slechtste niet, uiteindelijk.
Zeg dakket gezegd 'm.
Oud 2 oktober 2017, 08:17   #6963
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je kan uiteraard alles zo uitvergroten als je maar wenst, hé.
Ja, het gebruik van geweld door de politie was onaanvaardbaar buitensporig (volgens onze info althans), maar om de Grote Woorden van stal te halen...

Als de EU moet tussenkomen elke keer dat er een buitensporig gebruik van politiegeweld ontstaat, doet zij (helaas) niks anders meer...
Ja, dat is hard, maar zo gaat het nu eenmaal.

Zou Anna List de grote woorden ook bovengehaald hebben bij de anti G20 betogingen in Hamburg, toen de politie direct pantserwagens heeft ingezet , pepperspray gebruikte tegen betogers en kwistig met de matrak erop los klopte ? Zou hij toen ook opgeroepen hebben dat de europese commissie moet optreden tegen Duitsland ?
Of gelden daar andere normen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:17   #6964
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voor een flamingant van de ouwe garde zijt ge nog de slechtste niet, uiteindelijk.
Zeg dakket gezegd 'm.
merci, dat waardeer ik.

meer zelfs, ik zou even gedegouteerd zijn bij gelijkaardig brutaal geweldadig politieoptreden tov illegalen of zelfs vakbondsmanifestanten ...
al gebied de eerlijkheid mij ook wel toe te geven dat ik er dan minder posts aan vuil zou maken wsl.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:18   #6965
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
? waar slaat dit op? de EU zit nooit verlegen om stellingname of zelfs sancties tegen een lidstaat wanneer het over Polen of Hongaren gaat of ingrijpen op persvrijheid en politieoptreden door Erdogan en/of Putin ...
waarom zou de EU dan nu moeten zwijgen bij gelijkaardige zwijnerijen van Rajoy?!? ... ?vanwege tijdsgebrek?
Ge vergeet de Oekraine.
Oud 2 oktober 2017, 08:21   #6966
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat hangt van de situatie af in de komende weken en maanden.
ik schreef alleen dat het een opportuniteit creëert om op een ordentelijke manier Catalonië te erkennen en bij de EU te houden moest het nodig zijn.

een nieuw gegeven door het buitensporig geweld van de Guardia Civil ... en dat heeft Rajoy alleen aan zichzelf te danken.

Soms vraag ik me af of iedereen wel begrijpt dat de EU een organisatie is die bestaat door een verdrag tussen lidstaten.
Oud 2 oktober 2017, 08:23   #6967
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U antwoord is naast de kwestie. Nergens verdedig ik het optreden van de Guadia Civil. En dat insinueerde u. Uw insinuaties kan men zeker beschouwen als lasterlijk. En dat is nier erg mooi.
je blijft (onterecht, cfr samenscholingsverbod) het inzetten van de GC en het optreden van de Guardia Civil rechtvaardigen (de slachtoffers vh geweld "moeten immers niet komen klagen"), en ik schrijf dat dit mij in deze omstandigheden als mens shokkeert en degouteert.

als jij dat laster vindt, en mij daarvoor wil vervolgen, pm me dan maar, dan stuur ik u mijn identiteitsgegevens.
Oud 2 oktober 2017, 08:24   #6968
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou Anna List de grote woorden ook bovengehaald hebben bij de anti G20 betogingen in Hamburg, toen de politie direct pantserwagens heeft ingezet , pepperspray gebruikte tegen betogers en kwistig met de matrak erop los klopte ? Zou hij toen ook opgeroepen hebben dat de europese commissie moet optreden tegen Duitsland ?
Heeft er zilch, nada, niks mee te maken.
Het ergste is dat ge dat weet. Manipuleren galore Panda!
Oud 2 oktober 2017, 08:26   #6969
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge vergeet de Oekraine.
waar Verhofstadt op de barricaden stond en opriep wapens te leveren aan de Oekrainers... , wat hem niet verhinderde gisteren via een woordvoerder het organiseren van het referendum door de Catalanen te veroordelen ...

Guy's wegen zijn ondoorgrondelijk.
Oud 2 oktober 2017, 08:29   #6970
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan zijn dat hij ergens wel eens bevestigde dat het strategisch dom was, maar ik las de afgelopen 30 blz toch ook steeds maar weer justifiëren van dat geweld.
Ik verdedig de actie van de overheid om haar beslissing om het referendum niet te laten doorgaan ook af te dwingen. Ik verdedig het feit dat de overheid niet toelaat dat mensen de toegang proberen te beletten aan de politie, dat is onaanvaardbaar. Ik verdedig het gebruik van de matrak en/of rubberkogels buiten op straat tegen betogers niet. Leg mij geen woorden in de mond aub.
Oud 2 oktober 2017, 08:31   #6971
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
²

maar los daarvan, zou het mij toch sterk verbazen dat je van mij één post gaat vinden waarin ik het opneem voor de G20 of zelfs de EU-bobo's.
Oud 2 oktober 2017, 08:34   #6972
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdedig de actie van de overheid om haar beslissing om het referendum niet te laten doorgaan ook af te dwingen. Ik verdedig het feit dat de overheid niet toelaat dat mensen de toegang proberen te beletten aan de politie, dat is onaanvaardbaar. Ik verdedig het gebruik van de matrak en/of rubberkogels buiten op straat tegen betogers niet. Leg mij geen woorden in de mond aub.
en d�*t in combinatie met de beelden van gisteren, waar de GC herhaaldelijk intimmerde op mensen met de handen in de lucht, shokkeert mij.
Oud 2 oktober 2017, 08:34   #6973
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg eens uit wat het verschil is tussen disproportioneel geweld tegen betogers in duitsland door de oproerpolitie, en disproportioneel geweld tegen betogers in spanje door de oproerpolitie ?
Oud 2 oktober 2017, 08:36   #6974
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²

maar los daarvan, zou het mij toch sterk verbazen dat je van mij één post gaat vinden waarin ik het opneem voor de G20 of zelfs de EU-bobo's.
Dat is de vraag dan ook niet. De vraag is of je daar ook de grote woorden van de verontwaardiging voor boven haalde.
Oud 2 oktober 2017, 08:36   #6975
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik me af of iedereen wel begrijpt dat de EU een organisatie is die bestaat door een verdrag tussen lidstaten.
de EU is een politiek project voor vrede en democratie!!!

Oud 2 oktober 2017, 08:37   #6976
Tavek
Banneling

Standaard

Catalonie had verregaande bevoegdheden. Het zal dus weer centennationalisme zijn: dat laatste stuk solidarteit met de armere spaanse regios zal tegensteken.

En Spanje zal die centen broodnodig hebben. Ik begrijp dus haar houding ook.

En wat na hun eenzijdige onafhankelijkheidsverklarign ? Uit de EU, uit de euro ?

Catalonie kan aan spoedtempo verarmen als het niet oppast.

Er wordt hier net zoals bij de brexit weer gedacht met het hart ipv met het hoofd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:38   #6977
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit wat het verschil is tussen disproportioneel geweld tegen betogers in duitsland door de oproerpolitie, en disproportioneel geweld tegen betogers in spanje door de oproerpolitie ?
niet onnozel doen Panda, die 2 zijn niet vergelijkbaar, en dat weet je
Oud 2 oktober 2017, 08:39   #6978
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag dan ook niet. De vraag is of je daar ook de grote woorden van de verontwaardiging voor boven haalde.
de feiten zijn niet vergelijkbaar, maar toch :

ik heb geen enkel probleem met het afkeuren van disproportioneel politiegeweld in alle omstandigheden en tegen gelijk wie hoor Panda.

disproportioneel politiegeweld is een misdaad en moet ten allen tijde vervolgd worden, en is nooit gerechtvaardigd, ongeacht mogelijke voorafgaande strafbare feiten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2017 om 08:40.
Oud 2 oktober 2017, 08:39   #6979
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en d?*t in combinatie met de beelden van gisteren, waar de GC herhaaldelijk intimmerde op mensen met de handen in de lucht, shokkeert mij.
Moet ik het echt in Jip & Janneke taal uitleggen ?
1)-politie maakt toegang tot te verzegelen lokaal vrij : niks mis mee
2)-politie klopt op betogers op straat : totaal fout

Waarbij 2 geen voorwendsel mag zijn om 1 dan maar te moeten veroordelen. Wie de politie de toegang probeert te beletten mag overal de sterke arm van de wet verwachten.
Oud 2 oktober 2017, 08:40   #6980
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat er iemand zeggen dat dat er niks mee te maken heeft, dat is iets hééééélemaal anders.

Net zoals op weerspannige moslims en immigranten kloppen. Dat is iets héééélemaal anders dan op opstandige Catalanen kloppen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be