Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 12:19   #7121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart Brinckman is dat niet die Belgischistische frankofiel die in de fake press krant De Standaard schrijft en die door de Vlaams Nationalisten uitgebraakt wordt?
ja, ik denk niet dat je zijn schrijven als nationalistische sympathieën kan afdoen ... dus waarom jij die daar zet ontgaat me wat ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:19   #7122
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een agent ("to serve and to protect", nietwaar?) klopt met zijn matrak op een rolstoelgebruiker, midden op straat, geen bedreiging die van hem uitgaat. En dat is jouw reactie, zelfs al is het nog ludiek bedoeld? Snap je niet wat een machtmisbruik er daar van die actie uitgaat?
Dit is fascisme in zijn puurste vorm.
Wat een walgelijke, hersenloze uitlating!
Komaan Nierika, een soort van surrealistische galgenhumor moet kunnen in dit specifiek geval, ja?
Zeker als de bewuste gast met zijn invalidenkar uit een andere tijd, jaren terug hier vandaag misbruikt wordt.
Effe relativeren?
Oud 2 oktober 2017, 12:23   #7123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Na de gangnam style, is dat de Pinochet-Style :
dit is niet van gisteren in Catalonië, is immers geen Guardia Civil denk ik.
Oud 2 oktober 2017, 12:26   #7124
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Komaan Nierika, een soort van surrealistische galgenhumor moet kunnen in dit specifiek geval, ja?
Zeker als de bewuste gast met zijn invalidenkar uit een andere tijd, jaren terug hier vandaag misbruikt wordt.
Effe relativeren?
Het verwondert mij dat deze foto van het wangedrag van de Guardia Civil nog niet opgedoken is:

/sarcasm
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:26   #7125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een agent ("to serve and to protect", nietwaar?) klopt met zijn matrak op een rolstoelgebruiker, midden op straat, geen bedreiging die van hem uitgaat.

En dat is jouw reactie, zelfs al is het nog ludiek bedoeld?

Snap je niet wat een machtmisbruik er daar van die actie uitgaat?

Dit is fascisme in zijn puurste vorm.

Wat een walgelijke, hersenloze uitlating!
Je bent tegen Belgo-fascisten bezig, die zijn er trots op.
Oud 2 oktober 2017, 12:27   #7126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb de afgelopen dagen met een aantal Spanjaarden gepraat, omdat ik de absoluut contraproductieve houding van Rajoy langs geen kanten kon begrijpen. ook omdat ik ervan uitging dat dit een geweldagdige dag zou worden, je kan geen 10.000 oproerpolitieagenten uit andere provincies in een conflict brengen en verwachten dat er geen geweld zou zijn.

voor mij nieuw element uit die gesprekken was : dat het franquisme in Madrid en zeker bij de PP nog springlevend is, dat Spanje na Franco een (schijn)laagje democratie kreeg, maar dat er in de Madrileense hoofden eigenlijk niks veranderd is, nog steeds niet...

dat was voor mij eigenlijk t enige puzzelstukje wat die houding van Rajoy ergens enigszins verklaarbaar maakt.
Opmerkelijk hoeveel vlaams nationalisten "spanjaarden" kennen, en "catalanen" en hoe vaak ze ermee spreken, alsof het familie is.

Ik begrijp die fixatie van vlaams nationalisten met catalonie niet. Vlaanderen is de leidende meerderheid in Belgie, de situatie van de Nederlandstalige Belg is in de verste verte niet te vergelijken met de Catalaan. Op de huidige uitzondering na leveren we vrijwel constant de eerste minister.

De Catalaan is een minderheid die in Spanje leeft.

Het enigste wat de NVA/VB en de catalanen bindt, is dat het beide ordinaire centennationalisten zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:27   #7127
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb de afgelopen dagen met een aantal Spanjaarden gepraat, omdat ik de absoluut contraproductieve houding van Rajoy langs geen kanten kon begrijpen. ook omdat ik ervan uitging dat dit een geweldagdige dag zou worden, je kan geen 10.000 oproerpolitieagenten uit andere provincies in een conflict brengen en verwachten dat er geen geweld zou zijn.

voor mij nieuw element uit die gesprekken was : dat het franquisme in Madrid en zeker bij de PP nog springlevend is, dat Spanje na Franco een (schijn)laagje democratie kreeg, maar dat er in de Madrileense hoofden eigenlijk niks veranderd is, nog steeds niet...

dat was voor mij eigenlijk t enige puzzelstukje wat die houding van Rajoy ergens enigszins verklaarbaar maakt.
Rajoy & z'n kompanen leven op de planeet Franco.
De softies v.d. EU doen hem geen pijn want de kopstukken horen bij dezelfde Europese partij als Rajoy: De Europese Volkspartij.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:30   #7128
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Opmerkelijk hoeveel vlaams nationalisten "spanjaarden" kennen, en "catalanen" en hoe vaak ze ermee spreken, alsof het familie is.

Ik begrijp die fixatie van vlaams nationalisten met catalonie niet. Vlaanderen is de leidende meerderheid in Belgie, de situatie van de Nederlandstalige Belg is in de verste verte niet te vergelijken met de Catalaan. Op de huidige uitzondering na leveren we vrijwel constant de eerste minister.

Het enigste wat de NVA/VB en de catalanen bindt, is dat het beide ordinaire centennationalisten zijn.
Het enigste? Klopt, zeker nu Anna bewezen heeft dat de Catalanen intelligent zijn.
Oud 2 oktober 2017, 12:31   #7129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verwondert mij dat deze foto van het wangedrag van de Guardia Civil nog niet opgedoken is:

/sarcasm
het gigantisch aanbod aan werkelijk beeldmateriaal van schandalig optreden van de fascisten van de Guardia Civil remt de noodzaak fake news produceren wat.
Oud 2 oktober 2017, 12:31   #7130
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

DE Belgische regering heeft aangeboden om te bemiddelen tussen de Catalaanse en Spaanse regering.
Juist Vlaanderen heeft veel ervaring ,door de verwantschap
Laat Spanje hiervan profiteren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:32   #7131
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe lang bestaat die leidende meerderheid sinds 1830, denk je ??
Want la Belgique is altijd wel een francofiele constructie geweest ??
De kennis van het Nederlands in zowel (francofiel) Brussel als Wallonië, is daar de stille getuige van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 2 oktober 2017 om 12:45.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:33   #7132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
DE Belgische regering heeft aangeboden om te bemiddelen tussen de Catalaanse en Spaanse regering.
Wie gaan ze sturen? Mark Eyskens?
Oud 2 oktober 2017, 12:34   #7133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Tavek, het is fascist Rajoy die is gaan vechten hé ... dus deze keer is de kwalificatie centennationalist voor hem.

morgen organiseren de Catalaanse vakbonden een algemene staking in heel Catalonië, zijn dat ook centennationalisten ginder, de vakbonden?

ps en sorry dat we niet allemaal onder onze kerktoren blijven plakken hé ...
Oud 2 oktober 2017, 12:36   #7134
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe lang bestaat die leidende meerderheid sinds 1830, denk je ??
Want la Belgique is altijd wel francofiele constructie geweest ??
De kennis van het Nederlands in zowel (francofiel) Brussel als Wallonië, is daar de stille getuige van.
Heb je het bericht gemist dat in de huidige federale coalitie er een sterke Vlaamse meerderheid is ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:36   #7135
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Catalaanse leiders zullen dit n?*?*st zich neerleggen en waarschijnlijk ook de Spaanse lijders.
Dit probleem is een binnenlands probleem.
Oud 2 oktober 2017, 12:37   #7136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Catalaanse leiders zullen dit n?*?*st zich neerleggen en waarschijnlijk ook de Spaanse lijders.
Dit probleem is een binnenlands probleem.

Oud 2 oktober 2017, 12:40   #7137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu woensdag nog de Onafhankelijkheidsverklaring !!
Als Puigdemont dat doet gaat hij te horen krijgen dat hij zijn verklaring in zijn gat kan steken.

Een halve dag na het illegale referendum, en men maakt bij DS al de stand op:
-in belgië enkel een veroordeling van alle geweld, en een oproep om dialoog vanwege de premier.
-regeringspartij N-VA laat weten bij monde van Peter De Roover dat dit voor hen geen regeringscrisis waard is
-geen enkele andere regeringsleider keurt spanje officieel af
-de EU heeft bij monde van voorzitter Juncker laten weten niet tussen te zullen komen bij spanje en roept op tot eenheid en dialoog. Zij wijst erop dat eenheid nu nodig is, geen fragmentatie en dat spanje een oplossing moet zoeken binnen de context van de spaanse grondwet. (snappie ) Om 100% duidelijk te zijn herhaalt de EU nog eens dat het referendum van gisteren niet legaal was. En opnieuw : dat als een regio zich afscheidt van een lidstaat zij niet langer deel uitmaken van de EU. (lees goed tussen de regels aub : de commissie geeft duidelijk mee aan catalonië dat zij op geen steun moeten rekenen)
En om écht elke twijfel weg te nemen voegt zij er dit nog aan toe : "De Commissie laat weten de Spaanse regering te vertrouwen om de situatie af te handelen."
Vandaag gaat Juncker overigens met Rajoy praten, niet met Puigdemont.

Maar hey, laat dat je fun niet verbrodden hoor.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:47   #7138
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

/sarcasm
Gij probeert als goy vriendelijk te zijn tegen de dappere Israeli soldatenhelden ofwa?
Oud 2 oktober 2017, 12:48   #7139
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
vredelijk betogen, jaja

Jaja , dat zijn de "gevaarlijke" demonstranten !

Maar dit, dat zijn weer de goeie ! (Hamburg 2017)

Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:50   #7140
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je het bericht gemist dat in de huidige federale coalitie er een sterke Vlaamse meerderheid is ?
Die "Vlaamse meerderheid" is wel verlamd door francofiele grendelwetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be