![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ok,Uw redenering is te begrijpen ge schetst een biezonder ongeloofwaardige situatie met de hoop dat daartegenover uw splitsingscenario er geloofwaardig uit komt.
Laatst gewijzigd door jogo : 9 november 2014 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#882 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal geen splitsing-scenario. Daar ben ik te dom en te lui voor. Bovendien zijn daar al genoeg anderen mee bezig, die hebben mij heus niet nodig. Integendeel, zelfs: ik zou namelijk véél liever het Belgische separatisme van 1830 ongedaan maken ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 november 2014 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan dat. Zolang dat binnen de regels van de rechtstaat en via parlementaire weg is, is dat niet meer dan normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(= Wanneer een persoon een nieuw onderwerp inbrengt in een conversatie dat afleidt van het huidige onderwerp, zeker als het ingebracht wordt om af te leiden, zegt men dat de persoon een rode haring heeft ingebracht) In dit draadje zijn er vandaag verschillende 'rode haringen' in de discussie gesmeten. Niet enkel djimi heeft dat gedaan met zijn poging om de discussie om te buigen naar kapitalisme. Lange Limburger zijn rode haring was om de discussie om te buigen richting de belgische situatie. Een klassiek retorische trucje om discussies te beinvloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kracht van democratie nu ook niet volledig wegmoffelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opmerking: het voorbeeld van het kapitalisme diende uitsluitend om (te proberen) u duidelijk te maken dat er een verschil is tussen 'SEIN' en 'SOLLEN'. Het is niet omdat het één of ander NU een bestaande realiteit IS, dat dat één of ander ALTIJD een bestaande realiteit MOET BLIJVEN. Ook hier zou ik kunnen besluiten met: nice try, but no cigar.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#893 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in spanje kan dat, maar volgens dezelfde parlementaire logica. Ook daar zal het moeilijk zijn en misschien lang duren. Dat is onvoorspelbaar. Maar ofwel doet men het op een democratische manier, ofwel doet men het beter niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft met de parlementaire democratie op zich dus weinig te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien hetger niet komt kunnen ze overgaan tot burgerlijke ongehoorzasmheid
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat zo is, telt die dan niet meer volgens jou ? Op basis van een diffuus begrip als 'soevereine volkswil' ? Die dan het parlement buiten spel zet ? De situatie is natuurlijk totaal anders in landen zonder democratie, maar dat is niet het geval in spanje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlezen van je post helpt om er minder lullig uit te zien. (Wijze raad, niet van tante Kaat.)
![]() |
![]() |
#899 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | |
Secretaris-Generaal VN
|