![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk heeft Bern moeten plooien. Er kwam een referendum. In de Jura. Dus niet in heel het kanton Bern. En een meerderheid van de Jura stemde "ja" voor afscheiding. En zo gebeurde het ook. Dat is democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15462 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De lijsttrekker van de Catalaanse lijst Xavier Domènech was alvast flink tegen artikel 155 en dat geldt zeker ook voor de burgemeester van Barcelona. In deze lijst zijn zeker nog potentiële bondgenoten te vinden, zeker in de volgende weken, waar het niet zozeer zal gaan over onafhankelijkheid, maar wel over artikel 155 en het vrijlaten van de politieke gevangenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat ik daar nooit van gehoord heb? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat in Zwitserland een deel van de bevolking binnen een bepaald gebied een eigen staatkundige toekomst kan ontwikkelen, ook al is de meerderheid binnen dat gebied er tegen. In Spanje kan dat overduidelijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit conflict werd uiteindelijk met de wapens beslist. En dat lijkt me geen goede weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet toegeven dat de separatisten slim personeel in huis hebben. Ten eerste de manier waarop Theo Francken het vluchtelingenprobleem aanpakt is goed, en hij doet dingen die al lang hadden moeten gebeuren. Hij wordt daar erg populair door, en daardoor kijken mensen minder naar de veel minder populaire kanten van de NVA... namelijk hun separatisme (is in Vlaanderen, in tegenstelling tot Catalonië, geen thema waardoor men stemmen aantrekt) en hun rechtse socio-economische standpunten. (en dat is wat natuurlijk echt van belang is voor de meeste mensen, maar de media spelen liever in op andere zaken) Als iemand die 4 maand per jaar doorbrengt in Afrika vind ik dat Francken volledig gelijk heeft dat we niet moeten overdrijven met bescherming van vluchtelingen. Degene die naar hier komen zijn over het algemeen degene die hun reis hebben kunnen betalen en in 99% van de gevallen economische vluchtelingen. Dat de mensenrechten niet gerespecteerd worden klopt, maar dat geldt voor 3 vierden van de wereld. Door deze naar Afrikaanse normen rijke bastaards in de watten te leggen zul je de extreme mistoestanden in Afrika, die mede door het Westen veroorzaakt zijn, niet oplossen. De Catalaanse separatisten spelen het ook slim, op hun manier. Ze hangen het slachtoffer uit van een Franco staat, een thema dat zeer gevoelig ligt bij Catalaanse kiezers. Rajoy speelde hun spel mee, en nu staan de separatisten sterker dan ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15471 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Al gehoord van Franco? Dat was een Spanjaard. Citaat:
Citaat:
De invloed van de franquistas was en bleef groot. quotes: https://es.wikipedia.org/wiki/Consti...aut%C3%B3nomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De westerse landen konden niet vlug genoeg de republieken erkennen die zich afgescheiden hadden van de Sovjet-Unie en Joegoslavië. Toen autonome gebieden binnen deze republieken zich op hun beurt wilden afscheiden, was dat plots wel een probleem. Behalve het pro-westerse Kosovo natuurlijk. Dat werd onafhankelijk na een volgens internationaal recht illegale NAVO oorlog tegen Servië. Ook nog even herinneren dat de "totalitaire, gewelddadige, repressieve" Sovjet-Unie grotendeels vreedzaam uit elkaar viel, waarschijnlijk een unicum in de geschiedenis, naast Tsjechoslovakije. Bij mijn weten werden de Baltische staten zonder bloedvergieten onafhankelijk. Laatst gewijzigd door tomm : 22 december 2017 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat betreft Francken: ik geef hem op vele punten gelijk. Moest je de discussie over dat Syrische gezin gevolgd hebben dat uit Beiroet asiel aanvroeg. Daar had hij 100% gelijk. En de kwestie van illegalen die tot hier geraken is complex. In eerste instantie: ze zouden hier niet mogen geraken en dat is de fout van een slechte EU aanpak. In tweede instantie: als ze hier geraken dan moet je niet je kop in het zand steken en zeggen dat Soedan een veilig land is zonder dat te onderzoeken. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 december 2017 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15478 | |||
Banneling
|
![]() Analisten denken dat ze nu aan hun plafond zitten. Denk aan de grote opkomst en hun relatief verminderd gewicht.
DUI wordt niet bevestigd denk ik. Ze kunnen regeren als ze braaf zijn, zonder art 155 Ze kunnen ook problemen krijgen met hun meerderheid door aanklachten en opsluitingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15479 |
Banneling
|
![]() Als het maar dat is. De grondwet voorziet die mogelijkheid wel via het wijzigen/aanvullen van de grondwet. Ik las zopas de causules en op de weerstand van de PP daartegen heb ik hierboven al geblabalablad .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee zeg ik niet dat de Baltische landen niet onafhankelijk hadden mogen worden, maar wel onder strikte voorwaarden. Zoals geen lid worden van NAVO en de Russische minderheid gelijke rechten geven. Er zal ook geen Catalaanse onafhankelijkheid plaatsvinden zonder strikte voorwaarden van Madrid en een heel onderhandelingsproces. |
|
![]() |
![]() |