![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15501 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15503 |
Banneling
|
![]() Euh ik bedenk juist dat die schitterende Zwitserse erkenning van de (deel)volkssoevereiniteit tot geen enkele zelfstandige natie aanleiding geeft. Dus vind ik het niet zo'n beste vergelijking. Mankt ook daar.
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2017 om 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15504 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Efkes dernaast... Citaat:
Puigdemont plans to stay indefinitely in Belgium and look for ways to delegate the presidency The dismissed president will try an agreement with Rajoy to be reinstated avoiding to enter prison in exchange for renouncing the unilateral way If he fails to agree on his return, Puigdemont weighs a delegated presidency to govern Catalonia from Belgium ERC assumes that Puigdemont will not return and predicts that JxCat is thinking about Elsa Artadi taking over the reins of the new Executive |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De échte arrogante egoïstische klootzakken die Groß-Kastilien 'rijk' is, troepen gewoonlijk samen in Madrid, in de hoop het gat van El Rey (hun jefe) te kunnen & mogen likken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ook maar één Zwitser géén Zwitser meer willen zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[BTW: Ik had nooit een Zwitser kunnen zijn. Ik kan niet leven landlocked. Nog geen half jaar. Ik moet de zee in de buurt hebben.] [BTW:ik hou ook niet zo van hun gouden bergen crimineel en witwas gestationeerd geld gecombineerd met bankgeheim] Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2017 om 02:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Spanje" zou kunnen proberen z'n democratisch deficit op zodanig efficiënte wijze weg te werken dat geen één Catalaan nog naar een onafhankelijk Catalonië wil streven. Er is wel een obstakel van formaat: de Castiliaanse megalomanie, dezer dagen verpersoonlijkt door El Rey en diens onuitroeibare entourage van parasiterende gatlikkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15509 |
Banneling
|
![]() "Spanje" zou kunnen proberen z'n democratisch deficit op zodanig efficiënte wijze weg te werken dat geen één Catalaan nog naar een onafhankelijk Catalonië wil streven." klinkt heerlijk maar er is nog een ander obstakel van volgens mij van onoverkomelijk formaat: de Spanjaarden willen dat niet. En zij zouden uiteindelijk moeten stemmen over een grondwetsverandering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15511 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een slechte politieker geeft de schuld aan het kiessysteem...
![]() |
![]() |
#15512 | |
|
![]() Citaat:
Een commentator van de Spaanse TV zei (niet letterlijk, iets in die genre) : "Maar kijk eens, deze verkiezingen zijn gelopen in omstandigheden die de meest gunstig mogelijke waren voor de Spaansgezinden. Puigdemont, Junckeras, en andere zitten in de gevangenis of zitten in Brussel. De eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring is vernietigd. Er is maanden campagne geweest. En kijk eens, dat pro-onafhankelijkheidskamp is nauwelijks veranderd, het is niet verdampt!" Daaraan zie je wat ze gedacht en gehoopt hadden in Madrid. Geweld gebruiken, de rechtbanken inzetten, en daarna massaal anti-Catalaanse propaganda, en dan gingen die stoute Catalanen wel op hun stappen terugkeren. Fout!
![]() |
![]() |
#15513 | |
|
![]() Citaat:
Er zjin nu eenmaal mensen die, als de uitslag van verkiezingen hen niet bevalt, het kiessysteem willen aanpassen zodat de uitslag ook zou veranderen. Volgende keer zal hij dan weer jammeren dat hij toch niet gewonnen heeft, en dat moet het systeem nog een keer veranderen, en nog eens en nog eens...
![]() |
![]() |
#15514 |
|
![]() Hahaha, dat is grappig.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom die 2 zaken hetzelfde woord kregen in het Spaans : handboeien en echtgenotes
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 december 2017 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens nadenken hoe het komt dat er geen enkel kanton wil afscheiden: de grote mate van zelfstandigheid die de kantons genieten naast de bijzonder uitgediepte democratie. De organisatie van een referendum behoort er tot de normaalste zaken van de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15517 | |
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok werd ook veroordeeld eens het populair werd. Mijn standpunt is, en dat zou moeten het standpunt van elke democraat zijn, dat als je vindt dat de standpunten van een partij niet door de beugel kunnen, of dat het kiessysteem niet deugt, je dat op voorhand moet laten weten, en niet nadat je de verkiezingen verloren hebt (of net niet genoeg gewonnen hebt om aan de macht te komen). Vergelijk het met een kaarter, die als hij ziet dat zijn tegenstrever bijna gewonnen heeft, roept dat het allemaal niet eerlijk is, dat systeem van troeven, en dat er in de toekomst zonder troef moet gespeeld worden.
![]() |
![]() |
#15518 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een echte democratie is die: die de keuze van de mensen uitvoert zoals in Zwitserland. Had men daadwerkelijk het Zwitserse kiessysteem gebruik in Catalonië dan was de vraag geweest >>> of men bij Spanje wou blijven of onafhankelijk zijn. En Dan zou beslist gekozen zijn via meerderheid resultaat wat er moest gebeuren en uitgevoerd moest worden!!!!. En niet dat men voor de een of de andere partij stemde maar die nu even voor of tegen was.... om het electorale gewin!!! Nu zal er tot in de eeuwigheid getouw trek zijn door de politieke partijen en ruziënd elkaar uitschelden. Niet om aan de wil/keuze van de bevolking te voldoen maar om de macht van de partij. Waar we terug vallen op het middeleeuwse kiezen voor de partij of persoon en de mensen nadien niet meer gehoord worden en moeten doen wat de partij wil. De machtsstrijd van rajo vanaf zijn aanstelling is de oorzaak van de huidige miserie! Het is zeer duidelijk dat de van oudsher Catalaanse families die hoofdzakelijk NIET in de grootsteden wonen voor onafhankelijkheid gekozen hebben. Minimum 150 jaar heeft Spanje er alles aan gedaan om Catalonië in te lijven te breken, ook met infiltratie en inplanten van uit gans Spanje van hoofdzakelijk ambtenaren, leger, ordediensten en co om zo de eigen bevolking van Catalonië te beïnvloeden en vooral onder repressie te gijzelen. Deze ingeplante families, meestal omgekochte ambtenaren, leger, ordediensten en co wonen hooft zakelijk in de grootsteden >> en die hebben er voor gezorgd dat bij Spanje blijven kamp stemmen kregen!!! Deze ingeplante families representeren ook de kant van de repressie tegen de van oudsher Catalaanse families! Waardoor het voorde van oudsher Catalaanse families zo emotioneel is.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 december 2017 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15519 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Catalonië hebben de partijen wel of niet bij Spanje als perceptie misbruikt om hun macht wellust te bevredigen. Niet om de bevolking een goede oplossing te bieden door een meerderheid resultaat te behalen op de vraag wel of niet bij Spanje! OF geen afscheiden: Maar en grote mate van zelfstandigheid zoals de kantons genieten met de bijzonder uitgediepte democratie. De organisatie van een referendum behoort er tot de normaalste zaken van de wereld in Zwitserland. Waarom niet in het nieuwe "Catalonië" Of bij ons met de gewesten?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 december 2017 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dan niet logisch ? Het blok van separatisten heeft nu eenmaal het meest zetels, dat zij dan het initiatief nemen lijkt me de normale gang van zaken.
|
![]() |
![]() |