Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2017, 15:26   #15581
dpg
Banneling

Standaard

....http://m.standaard.be/cnt/dmf20171222_03258683

Bijna 40 jaar lang maken de catalaanse politici de helft van de catalanen wijs dat ze anders zijn uit politieke motieven en weten nu niet meer hoe die waanzin te stoppen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:04   #15582
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bof.... gewoon om te kunnen zien of U Uw uitspraken kon staven.
Blijkbaar niet dus, maar dat wist ik eigenlijk al op voorhand.
Veel geblaas, mss voor uw windmolens (?), maar niets gegrond.
We weten nu wat we moeten weten. En verder, geen vuiltje aan de lucht.
Dat het gerecht en de politiek in Spanje zeer nauw verweven zijn is hier in deze draad al verscheidenen malen besproken en aangetoond aan de hand van getuigenissen uit het Spaanse gerecht zelf.
Alleen wordt dat blijkbaar door sommigen niet waargenomen, bewust of onbewust, zodat het weinig zin heeft dit thema om de 2 dagen op te rakelen.

Misschien als ik meer tijd heb en het lief gevraagd wordt zal ik de huidige ca 800 blz nog eens doorbladeren.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 16:43   #15583
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
....http://m.standaard.be/cnt/dmf20171222_03258683

Bijna 40 jaar lang maken de catalaanse politici de helft van de catalanen wijs dat ze anders zijn uit politieke motieven en weten nu niet meer hoe die waanzin te stoppen.
Jij en de auteur beschrijven wat de laatste 40 jaar gebeurde.
Wat daarvoor gebeurde, met uiterst repressieve middelen tot en met doodstraffen en illegale executies, wordt even achteruit geschoven. De pogingen om de Catalaanse cultuur te elimineren, zijn niet gelukt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 17:13   #15584
dpg
Banneling

Standaard

Catalanen voor onafhankelijkheid maken gebruik van hetzelfde emotioneel gezever als gij om hun waanzin te legitimeren.
Oud 24 december 2017, 17:39   #15585
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het Zwitserse strafrecht bepaalt dat onder ambtenaren ook de personen vallen die een openbaar ambt bekleden (art. 110 Strafwetboek, 3).

Voorts staat de sanctie van hoogverraad op iedereen die middels geweld aan separatisme doet (art. 265 SWB), de onafhankelijkheid van Zwitserland bedreigen is eveneens strafbaar (art. 266 SWB), net als het in gevaar brengen van de grondwettelijke orde (art. 275 SWB), etc.
Ja, en dat is net het grote verschil bij de Catalanen: er is geen sprake van geweld. Politieke betrachting en protest gebeuren vreedzaam. Geweld wordt fundamenteel afgekeurd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 17:43   #15586
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Catalanen voor onafhankelijkheid maken gebruik van hetzelfde emotioneel gezever als gij om hun waanzin te legitimeren.
En?

De mens is niet alleen ratio. Dat bewijzen uw berichten trouwens keer op keer. Puur emotioneel. Bijna steeds met een uitermate negatieve ondertoon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 17:48   #15587
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Een beetje zoals het Engels in Vlaanderen .
Minsten een derde van de Vlamingen spreekt Engels ,
maar het Engels heeft geen enkel legaal statuut in Vlaanderen.

Hoor jij de Engelstaligen hier in Vlaanderen daar over klagen.
Het aantal Vlamingen dat Engels als moedertaal heeft is zeer gering.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 18:06   #15588
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Middels geweld ... de wapens opnemen ... wel, wel, ... In welk land zou geweld niet strafbaar zijn.
Jurist van mijn voeten.
Middels geweld, zoals Jordi & Jordi die als organisator van het protest ervoor zorgden dat politiebeambten urenlang vastgehouden zijn in een gebouw.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 18:11   #15589
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij maakt gebruik van de emotionele zever over de catalaanse waanzin, als mentale compensatie voor het gegeven dat zijn partij haar artikel één verkocht heeft voor 100 zilverlingen.
Zijn butthurt is zachter als hij dan wat vendelierspraat kan verkopen over catalanen, oeigoeren of rohyngia.
Oud 24 december 2017, 18:31   #15590
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, en dat is net het grote verschil bij de Catalanen: er is geen sprake van geweld. Politieke betrachting en protest gebeuren vreedzaam. Geweld wordt fundamenteel afgekeurd.
Jordi & Jordi zullen zich moeten verantwoorden voor het organiseren van de oproer waarbij men politiebeambten urenlang gijzelde in een gebouw. Een ernstige misdaad.
Oud 24 december 2017, 19:36   #15591
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jordi & Jordi zullen zich moeten verantwoorden voor het organiseren van de oproer waarbij men politiebeambten urenlang gijzelde in een gebouw. Een ernstige misdaad.
Een beter antwoord op al uw nonsens:

https://doorbraak.be/open-kerstgroet...ke-gevangenen/

Citaat:
Geachte Jordi Cuixart
Geachte Jordi S?*nchez

Ik schrijf u deze brief om u te laten weten dat er Europeanen zijn die in deze eindejaarsperiode aan u denken. Terwijl wij met de familie aan tafel zitten tijdens de feestdagen, zit u in de cel in Madrid, ver van huis. U zit in de cel omdat u als leider van een organisatie uit het middenveld, Omnium Cultural of ANC, vreedzaam bent opgekomen voor uw politieke overtuiging. U organiseerde vreedzame betogingen van honderdduizenden Catalanen voor een onafhankelijk Catalonië op 20 en 21 september 2017 in Barcelona. Daarvoor wordt u aangeklaagd voor opruiing en zit u nu al meer dan twee maanden in voorhechtenis.

Opruiing, dat is een term die door totalitaire regimes gebruikt wordt om politieke actie te criminaliseren. Opruiing s zo breed gedefinieerd dat het kan toegepast worden op heel veel verschillende daden, een juridisch containerbegrip, een Europese democratie onwaardig. Daarbij komt nog dat er een gevangenisstraf tot 10 jaar aan vasthangt.

Beste Jordi’s, jullie aanhouding en het opzij zetten van de Catalaanse democratie vanuit Madrid heeft ons geleerd dat macht voor EU-politici belangrijker is dan de bescherming van de fundamentele vrijheden en politieke rechten van de EU-burgers. U bent daarvan het levende bewijs. In Vlaanderen hebben we ook gezien dat trouw aan politieke ideologische vrienden en politieke profilering boven het verdedigen van de fundamentele rechten en vrijheden gaan voor de traditionele machtspartijen. CD&V verkocht haar ziel liever aan de duivel dan op te komen voor u. Andere partijen zijn in hetzelfde bedje ziek. Het maakt me kwaad omdat het onbegrijpelijk is.

Geachte Jordi’s, Voor mij zijn jullie in 2017 de ware winnaars van de Sacharovprijs voor de vrijheid van denken. Het Europese Parlement hangt de held uit door die aan ‘De democratische oppositie van Venezuela’ te geven. Tegelijkertijd zijn er in Spanje, een lidstaat van de EU, politieke gevangen. Ver van huis opkomen voor de bescherming van de rechten en fundamentele vrijheden van de mens, met name van de vrijheid van meningsuiting, bescherming van de rechten van minderheden, eerbiediging van het volkenrecht en ontwikkeling van de democratie en handhaving van de rechtsstaat, is makkelijker dan zelfkritiek. Ik noem dat hypocriet.

Beste Jordi’s, mijn goede voornemen voor 2018 is al gemaakt. Waar ik ook kom, zal ik maatschappelijke verantwoordelijken wijzen op hun tekortkomingen tegenover de fundamentele rechten en vrijheden van u en de Catalanen. Zolang u in de cel zit zal ik hen over u spreken. Tot mijn schaamte en woede over deze situatie in Europa, hun schaamte en woede wordt en ze de politici in de EU en Spanje duidelijk maken dat dit in Europa niet kan.

Ik groet u met hoogachting.

Pieter Bauwens
Hoofdredacteur Doorbraak.be
Dat is natuurlijk allemaal maar folklore... of zouden we het liever soldaatjes spelen en oorlogje voeren noemen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 december 2017 om 19:36.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 20:51   #15592
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

De mens is niet alleen ratio. Dat bewijzen uw berichten trouwens keer op keer. Puur emotioneel. Bijna steeds met een uitermate negatieve ondertoon.
Waanzin heeft inderdaad weinig met ratio te maken.
Oud 24 december 2017, 21:34   #15593
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat hier al duizend keer gezegd is dat het USA systeem van benoeming van leden van het Hooggerechtshof fout zit. Niet zo fout als men in Polen wil doen, maar toch slecht.
In #15569 schreef ik veel meer!!

>>>> Doe niet hypocriet >> alsof onze justitie/ordediensten niet doorspekt is met politieke vriendjes implantaten, geïmplanteerd tijdens regering-deelname van partij diet of dat!!!

De scheiding der machten is sterk theatraal en op papier is maar oooooh zo flinterdun in realiteit.

Bewijzen genoeg… waarom werden de gangsters van Dexia/Arco niet vervolgd en was justitie akkoord met een doofpot commissie???

Waardoor er nu nog steeds gesjoemeld moet worden omdat Europese justitie niet akkoord kan gaan door dwangmatige tjeven doofpot praktijk om de gangsters van Dexia /Arco uit de handen van justitie te willen houden!!!!

Waardoor ook sommigen heel bewust naar Brusselse / Franstalige justitie stappen omdat ze denken en het inderdaad ook al gebeurd is >> dat ze betere kansen maken gelijk te krijgen dan in de Vlaamse rechtbanken!! > scheef getrokken uitspraak toestanden die dan via Europese recht bank moet rechtgetrokken worden!

Waarom anders is de interpretatie van rechters en hun de uitspraak in Brussel/Wallonië anders op een overtreding voor de zelfde wet of regel dan in Vlaanderen als iedereen gelijk voor de wet is?????

En ook:
Neen, Europa en de tjeven clan vooral ( al zwijgen de anderen hypocriet voor vermoord) is totaal niet consequent in hun handelen en het verschil in onmiddellijke stelling name en aanpak van Polen waar de kritiek en de straf die er op volgde al Twee jaar bezig is >> tegenover nu ten aanzien van Spanje is duidelijk dubbelzinnig sjeven gedrag bezig.

Europa tjeven willen het niet zien wat in Spanje gebeurd en wassen de handen in christelijke hypocriete onschuld.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 21:45   #15594
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij en de auteur beschrijven wat de laatste 40 jaar gebeurde.
Wat daarvoor gebeurde, met uiterst repressieve middelen tot en met doodstraffen en illegale executies, wordt even achteruit geschoven. De pogingen om de Catalaanse cultuur te elimineren, zijn niet gelukt.
Heel juist
Geïmporteerd in Catalonië van uit gans Spanje om de Catalanen onder repressie de bankvijs aan te draaien, 150 jaar lang!!!!. Dezelfde werkwijze dat de Turken onder het Ottomaanse rijk ook toepasten.

Deze families, de omgekochte door Franco en Co die hun oorsprong hebben uit gans Spanje zijn voornamelijk woonachtig in de steden van waaruit ze de bevolking zolang gekoeioneerd hebben.

Bewijs is duidelijk dat de landelijke bevolking, de originelen massaal voor onafhankelijkheid gekozen hebben! En de Omgekochte ….in de steden voor bij Spanje blijven.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 21:46   #15595
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Je hebt feiten, je hebt vermoedens en je hebt een mening.
Het is heel gevaarlijk de 2 laatsten als de eerste te gaan beschouwen zonder daar een degelijk bewijs voor te hebben.
Oud 24 december 2017, 22:24   #15596
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

Bewijs is duidelijk dat de landelijke bevolking, de originelen massaal voor onafhankelijkheid gekozen hebben! .
Inteelt en onafhankelijkheidsstreven gaan duidelijk hand in hand.
Oud 24 december 2017, 22:45   #15597
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Middels geweld, zoals Jordi & Jordi die als organisator van het protest ervoor zorgden dat politiebeambten urenlang vastgehouden zijn in een gebouw.
Urenlang !
Met de gekende gewelddadigheid van de Catalaanse betogers !
In een betoging die toegelaten was door de burgemeester.

Urenlang stilstaan gebeurt zowat wekelijks in Brussel door de betogingen aldaar.

Weet ge vriendschap: zulke Spaanse toestanden vind je misschien nog in Polen of Roemeniê, maar al lang niet meer in landen als de UK, Scandinavië, Frankrijk, Italië, Nederland, Duitsland, Luxemburg en noem maar op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 22:46   #15598
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar de betogers op Maidan, die tientallen agenten hebben vermoord, gebouwen in brand staken, molotov cocktails gooiden, militaire basissen bestormden... dat zijn dan helden volgens de EU... die door Verhofstadt aangemoedigd werden. Dus volgens uw redenering moet Verhofstadt tot minstens 30 jaar gevangenisstraf veroordeeld worden. En had Yanukovich de hele oppositie in de bak moeten draaien. (hij had dat trouwens beter gedaan).

Hier is duidelijk een dubbele moraal in het spel. Ik ben zeker moest zoiets in Rusland gebeuren de westerse leiders in koor hun verontwaardiging zouden uitroepen.

Oud 24 december 2017, 22:48   #15599
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Urenlang !
Met de gekende gewelddadigheid van de Catalaanse betogers !
In een betoging die toegelaten was door de burgemeester.

Urenlang stilstaan gebeurt zowat wekelijks in Brussel door de betogingen aldaar.

Weet ge vriendschap: zulke Spaanse toestanden vind je misschien nog in Polen of Roemeniê, maar al lang niet meer in landen als de UK, Scandinavië, Frankrijk, Italië, Nederland, Duitsland, Luxemburg en noem maar op.
Polen wordt op de vingers getikt omdat het gerecht niet onafhankelijk zou zijn, maar Spanje kan ongestraft politieke leiders die nooit opgeroepen hebben tot geweld in de gevangenis draaien... Nogmaals, ik ben geen separatist, vind dat Catalonië als deel van een Spaanse federatie zou kunnen bestaan. Maar de reactie van Madrid doet veel meer denken aan Erdogan dan aan een West-Europese democratie.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 december 2017 om 22:50.
Oud 24 december 2017, 22:56   #15600
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Polen wordt op de vingers getikt omdat het gerecht niet onafhankelijk zou zijn, maar Spanje kan ongestraft politieke leiders die nooit opgeroepen hebben tot geweld in de gevangenis draaien...
Wat Spanje doet is dan ook volkomen legaal. Het probleem is dat het op termijn niets oplost.

Zeer gematigde toespraak van de Koning die deze keer koos voor benadrukken van wederzijds respect en de erkenning van pluraliteit en het aandringen op verantwoordelijk handelen. Geen expliciete verwijzing naar de juridische situatie, noch naar 155, noch naar de opsluiting van leden van de regering, noch naar de vlucht van Puigdemont naar Brussel

Ik vraag me af wat de deelnemers hier denken hoe Rajoy het verder gaat aanpakken? En de separatisten? Ik denk dat 'het Proces' = de DUI etc van tafel is en dat Rajoy dan 155 intrekt, heb ik al gezegd. Wedden?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be