![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 'n deurmat gekocht met de tekst dat ik mijn huis onafhankelijk verklaar. Ik erken geen hoger gezag. 't Is vooralsnog niet gelukt. 😞
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1602 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We moeten inderdaad de Catalaanse zaak en de Vlaamse niet gelijk stellen, de twee zijn totaal verschillend. De N-VA heeft door de regeringsdeelname het voortbestaan van België verzekerd. De Vlaamse Beweging is op nogal heel ingenieuze manier politiek geliquideerd. Een onafhankelijk Catalonië gaat de publieke opinie hier niet veranderen, want "we hebben België toch al veroverd".
In Baskenland wordt er wel nagedacht over een referendum. Uiteraard heeft de Catalaanse zaak daar een enorme invloed. Als Catalonië vertrekt kan Baskenland snel volgen. En Schotland ook, dat in een zeer vergelijkbare situatie zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Beweging moet terug volledig van nul beginnen, we zullen zien wat de gevolgen zijn. Maar Baskenland lijkt me een ander verhaal. Zij hebben een geschiedenis van geweld achter hun en het is dan nog een regio verdeeld over 2 landen. Catalonië heeft het altijd geweldloos gedaan en lijken me daardoor meer kans te hebben. Schotland: veel hangt af van het eventuele referendum over de EU. Los van het feit dat de EU op sterven na dood is, een groot verschil tussen het resultaat in Schotland en het uiteindelijke resultaat in heel het VK, zou wel eens alles in een stroomversnelling kunnen plaatsen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1604 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan zou het de republikeinen/Catalanen sieren niet meer over Franco te zeuren want het mes in de rug van Stalin deed hun eerder verliezen dan de superioriteit van de nationalisten.
![]() |
#1605 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je vergeet Terra Lliure
![]() Er is al veel inkt gevloeid over het waarom van de Baskische gewapende strijd, en een eenduidig antwoord is er niet - wel heeft Baskenland een redelijk andere geschiedenis gekend dan Catalonië. En de gevolgen van die strijd waren ook voor Catalonië voelbaar - om maar iets te zeggen, wat als Luis Carrero Blanco niet was geliquideerd? Wat als de Basken die strijd niet hadden gevoerd, en de Catalanen er alleen voor stonden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder de Franse troepen was die opstand waarschijnlijk mislukt. De commies zijn voltooid verleden tijd. Laten we dat zo houden.
![]() |
![]() |
#1607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
velen hebben hem dus nog gekend. Daarnaast: wat wij vinden dat de Catalanen zou sieren, dan zullen zij hun culo wel eens dik aan afvegen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1608 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1609 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geloof je dit of hoop je dit?
![]() |
#1610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo goed ken ik die geschiedenis nu ook weer niet ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1611 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zegt meer over de smerigheid van hun culo dan over ons.
![]() |
#1612 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spanje is een natiestaat, en reageert op identieke wijze als bv belgië zou reageren moest west-vlaanderen onafhankelijk willen worden. Ook hier zou het antwoord een dikke neen zijn. En ik kan enkel herhalen wat ik eerder zei ivm Rajoy : wat hij zal doen (indien het ooit nodig zal zijn...) weet ik niet. Hij zou dom zijn om het nu al aan te kondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1616 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme Kaproen... Arme Spitting Image... Arme Vrijheideerst... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen verband tussen Stalin en de huidige Catalaanse nationalisten. U wel? Verklaar het dan eventjes.
|
![]() |
![]() |