![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de Duitse bevolking te gaan raadplegen zit je met een totaal vertekend beeld. Scheiding der machten en van die toestanden.
![]() |
![]() |
#17642 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is zogezegd alleen maar extreem-rechts, zoals "El Pais" zo valselijk beweerde. En dat Spaanse gerecht, we weten al hoe onafhankelijk dat is. Die laten Puigdemont lopen als het hen goed uitkomt, achtervolgen hem dan, en laten hem oppakken als het hen net goed uitkomt. Echt zoals een onafhankelijke rechtbank zou doen.... NOT !
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 april 2018 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En momenteel is het het Duitse gerecht dat een beslissing moet nemen, het Spaanse heeft hier niets in de pap te brokken.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 4 april 2018 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17644 |
|
![]() Ik lees dat keer op keer van jou, Pandareus, enz.
"Wij" zijn "dom", omdat we niet dat leugenachtige liedje van "wet is wet" verkondigen. Komt er ergens een opiniepeiling dat de Catalanen iets minder autonomie zouden willen, al dan niet onder druk van het straatgeweld en de economische en morele dwang, dan is dat "bewijs" dat de Catalanen geen extra autonomie meer willen. Maar als het omgekeerde uit een enquête blijkt, dan heet het plots dat dat van geen tel is.
![]() |
#17645 | |
|
![]() Citaat:
Nu geeft Club 155 hier toe dat het niet aan hen is om te beslissen. Ik kan alleen hopen dat ze daar botvangen in Madrid. Dat zou pas een blaam zijn voor Rajoy en de Spaanse inquisitie.
![]() |
![]() |
#17646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij wordt uitgeleverd, dan zal het idd een zaak worden voor het Spaanse gerecht.
Momenteel is hij dat nog niet hé. En mocht de zaak een 'politiek reukje' krijgen, dan heeft hij nog een troef in handen, en dat is het Europese gerecht.
![]() |
#17647 |
|
![]() Ondertussen is het Hooggerechtshof druk bezig de motie te onderzoeken waarbij Puigdemont toegelaten wordt zijn stem in het parlement te delegeren.
Die zijn daar precies onophoudelijk met Catalonië bezig. Doen die eigenlijk nog iets anders, of staan die constant ten dienste van Rajoy?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 april 2018 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wél al gepost heb, is dat er soms niet alles gezegd wordt. Een groot verschil als je het mij vraagt. Want door bepaalde zaken niet te vernoemen kan je zo de zaak heel anders gaan voorstellen en bekom je verre van een 'objectieve' weergave van de feiten. Ik kan zo ook komen klagen dat de flikken het wéér op mij gemund hebben. Weer een boete te betalen, én ze hebben mijn rijbewijs ingetrokken. Zo maar.... Wat ik er niet bij zeg is dat ik weer aan 90 per uur door de bebouwde kom reed. Voor de 10 de maal al dit jaar.
![]() |
![]() |
#17649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Hooggerechtshof bekijkt natuurlijk of alles nog binnen het wettelijke blijft. Eigenlijk een goed teken. Hadden ze dit niet gedaan, dan zou het pas 'een politieke' beslissing worden, wat verre van de bedoeling is of zou mogen zijn. Dat ze daar op een dunne koord aan het dansen zijn, dat zal iedereen nu wel al weten zeker. Dat lees je in vrijwel alle (deftige) media.
![]() |
![]() |
#17650 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien, jullie clan zegt ook verre van alles. Dat een ex-lid van ETA wel in het parlement mocht ingezworen zijn, en daarvoor vrijaf kreeg uit de gevangenis, maar een vreedzaam man als Puigdemont dat recht onzegd werd, heb ik u nog nooit weten zeggen. Dat dat "onafhankelijke" Spaanse gerecht de schandalige daden van de Guardia Civil niet onderzoekt, daar hoor ik u ook niet over. Tegelijk overdrijven ze het vreedzaam protest van de onafhankelijkheidsbewegingen om toch maar "geweld" te kunnen aantonen. Daar hoor ik u niet over.
![]() |
![]() |
#17651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft dus volgens jou geen enkele wet overtreden ?
Als er bij ons bvb een betoging op voorhand verboden is, en ze komen toch opdagen, dan is de kans ook groot dat er klappen gaan vallen van de ordediensten.
![]() |
#17652 | |
|
![]() Citaat:
Dan zouden de ordediensten wel moeten veroordeeld worden. Ten tweede : interessante vergelijking. Kan het ABVV garanderen als er een massale staking plaatsvindt dat er NERGENS ook maar één klap valt? Neen? Moeten die dan ook niet aangeklaagd worden voor "rebellie", "gewapende opstand", noem maar op? Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze gingen stemmen, het ging niet over betogen. En ik zie weer het omdraaien van de werkelijkheid. De onafhankelijkheidsminnenden worden geslagen, dus zijn ze niet vreedzaam.. Met diezelfde logica is een vrouw die verkracht wordt, een verkrachter. Is een vermoorde, een moordenaar. Enz. U bent al even creatief met de waarheid als de Spaanse inquisitie.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 april 2018 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17653 | ||
|
![]() Citaat:
Vreemd. Ik kan nochtans perfect weigeren mijn belastingen in te vullen, en daarvoor geen geweld gebruiken. Dan blijf ik nog altijd een vreedzaam man. Blijkbaar begrijpt u basisbetekenissen van woorden niet.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 april 2018 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil jij dat die verkozene net doet wat jij wilt? Of wat Rajoy, opvolger van Franco wil? U beseft toch dat Franco van hetzelfde gehalte is als het Blok bij ons?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 april 2018 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De manier waarop je iets zegt, heeft niets te maken met een basisbetekenissen van woorden. De context, daar gaat het om. Weeral dus, mijn woorden waren nog niet koud, en weer werd er niet alles gezegd. Ik probeer het objectief te bekijken, maar dat lukt hier niet zo goed bij velen. Of ze zijn pro Spanje of ze zijn pro Catalonië. Ik zit zo een beetje tussen de 2 in, zoals ik ook al van in het begin, en nadien nog een paar keer, gepost heb.
![]() |
![]() |
#17656 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat het een vreedzaam man is. Een vreedzaam man is een man die geen geweld gebruikt. Ik zie niet in waarom dat van hem een engeltje zou maken.
![]() |
![]() |
#17657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het woordje 'vreedzaam', zit ook het woordje 'vrede', of dacht je dat ik dat niet door had ?
http://www.encyclo.nl/begrip/vrede En daar zitten wel wat puntjes tussen waar Puigdemont aan gezondigd heeft. Woordjes... Je weet wel. 'Blijkbaar begrijpt u basisbetekenissen van woorden niet. ' ![]()
![]() |
#17658 | |
|
![]() Citaat:
Hij is wel degelijk een vreedzaam man, maar Madrid heeft hem de oorlog verklaard, zoveel is duidelijk.
![]() |
![]() |
#17659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar heb ik ergens in mijn postings over heel deze zaak de waarheid verdraaid ? Het grote probleem in heel deze zaak is dat zowel Spanje als Catalonië zich gedragen hebben als een bende pubertjes. Ipv het uit te praten als volwassenen, eventueel met een externe bemiddelaar, maar neen. Koppig als ze beiden waren hebben ze de hele zaak verder laten escaleren met alle gevolgen vandien. En zeggen Spanje heeft gelijk of zeggen Catalonië heeft gelijk, dat kan gewoon niet in zo'n zaak.
![]() |
![]() |
#17660 | |
|
![]() Citaat:
Puigdemont en andere Catalaanse leiders hebben geregeld aangedrongen op onderhandelingen, op arbitrage, etc. Rajoy heeft echter van in het begin het hard gespeeld, onder andere door een met ruimschootse parlementaire meerderheid bereikt akkoord over een nieuw statuut voor Catalonië kapot te maken. Daarnah heeft hij voortdurend elke vraag voor meer autonomie onmogelijk gemaakt, en als de vragen steeds luider werden (niet-bindend referendum, bindend referendum) dan stuurde hij er troepen op af, dreigde met rechtszaken, weigerde arbitrage. Het kleinste kind met het grootste ego regeert Spanje.
![]() |